ایرلاین امارات؛ هواپیمای A380 در پروازهای هامبورگ و اوساکا

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
ایرلاین امارات؛ هواپیمای A380 در پروازهای هامبورگ و اوساکا

هواپیمای پرچم دار شرکت هواپیمایی امارات، هم‌اکنون به هامبورگ در آلمان و اوساکا در ژاپن نیز پرواز می‌کند. برای جزئیات بیشتر، این خبر را بخوانید.

شرکت ایرلاین هواپیمایی امارات، شبکه مقاصد خود با خدمات‌رسانی هواپیمای پرچم‌دار A380 را با راه‌اندازی سرویس‌های برنامه‌ریزی شده جدید A380 به شهر هامبورگ و اوساکا در این هفته گسترش داده است.

پرواز افتتاحیه A380 از دبی به اوساکا در ساعت ۱۶:۵۵ به وقت محلی و دومین سرویس A380 از دبی به هامبورگ نیز در ساعت ۱۲:۵۵ به زمین نشستند.

هر دو هواپیما در مراسم تاق آب توسط پاشش آب، مورد خوش آمدگویی واقع شدند و نمایندگان وی‌آی‌پی از دبی، اوساکا و هامبورگ از جمله مدیران ارشد، مهمانانان وی‌آی‌پی، شرکای رسانه‌ای و صنعت در مراسم افتتاحیه در فرودگاه‌های مقصد شرکت کردند.

تاق آب نام رسم نمادینی در صنعت هوانوردی و دریایی بین‌المللی است. در صنعت هواپیمایی، زمانی که یک خط جدید هوایی افتتاح یا هواپیمای جدیدی به خطوط پروازی اضافه می‌شود یا هواپیمایی آخرین پروازش را انجام می‌دهد، مسئولان فرودگاه در حرکتی نمادین با ماشین‌های آب‌پاش، در دو سوی هواپیما تاقی از آب برپا می‌کنند و بدین وسیله به آن خوش‌آمد و تبریک می‌گویند.

پرواز افتتاحیه A380 شرکت هواپیمایی امارات به هامبورگ، یک رویداد و جشن ویژه بود که به بازگشت این هواپیما به شهری که در آن تولید و مونتاژ شده است، اشاره داشت.

سرآشپزهای شرکت هواپیمایی امارات برای جشن این راه‌اندازی، یک منوی ویژه خلق کردند که به مسافران اجازه می‌داد تا در حین پرواز، غذاهای منطقه را مزه کنند و از غذاهای ویژه آلمانی لذت ببرند.

درست مانند دیگر پروازهای شرکت هواپیمایی امارات به ژاپن، مسافران پرواز افتتاحیه اوساکا از غذاهای الهام گرفته از ژاپن مانند منوهای سنتی کایسکی و جعبه‌های با طراحی ویژه بنتو لذت بردند.

پرواز شماره EK316 در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی کانسای با یک خوش‌آمدگویی بسیار گرم روبه‌رو شد و خدمه هواپیما و کارکنان فرودگاه با یک تعظیم سنتی ژاپنی به یکدیگر تبریک گفتند.

پروازها به فرودگاه بین‌المللی کانسای در اوساکا به‌عنوان یک سرویس هوایی روزانه در آوریل سال ۲۰۰۴ معرفی شد و شرکت هواپیمایی امارات از آن سال تاکنون، حدود ۲٫۶ میلیون مسافر بین اوساکا و قطب دبی در امارات متحده عربی جابه‌جا کرده است.

با وجود خدمات‌رسانی A380 در این مسیر، اوساکا به فرودگاه بین‌المللی ناریتا در توکیو خواهد پیوست و به‌عنوان یکی دیگر از فرودگاه‌های ژاپن که میزبان هواپیماهای A380 امارات هستند، شناخته خواهد شد.

تمام پروازهای شرکت هواپیمایی امارات به آلمان به شهرهای فرانکفورت، مونیخ و دوسلدورف توسط A380 انجام می‌پذیرد و هم‌اکنون با اضافه شدن هامبورگ به این لیست، آلمان پس از انگلستان در دومین جایگاه لیست خدمات‌رسانی A380 پس از انگلستان در اروپا قرار می‌گیرد.

پروازهای روزانه شرکت هواپیمایی امارات به هامبورگ از مارس سال ۲۰۰۶ آغاز شد و در سپتامبر سال ۲۰۱۱، عنوان دومین سرویس هوایی روزانه را به خود اختصاص داد.

تیری آنتینوری (Thierry Antinori)، مدیر ارشد تجاری شرکت هواپیمایی امارات گفت:

ما بالاخره توانستیم هواپیمای پرچم‌دارمان را به خانه خود ببریم، درست مانند دیگر هواپیماهای A380 که در شرکت ایرباس هامبورگ، مجهز می‌شوند.

ما اولین شرکت هواپیمایی هستیم که سرویس‌های هوایی برنامه‌ریزی شده A380 به هامبورگ را به مسافران پیشنهاد می‌دهد و ما مفتخر هستیم که هم‌اکنون هواپیماهای A380 ما به تمامی شهرهای آلمانی پرواز می‌کنند.

امسال دهمین سال پروازهای A380 در شرکت هواپیمایی امارات است.

این هواپیما، شناخته‌شده‌ترین و بهترین هوایپما در جهان است و ۱۰۵ میلیون مسافری که تا به امروز، پرواز با A380 را تجریه کرده‌اند، آن را دوست داشته‌اند و تحسین کرده‌اند. A380 هم‌اکنون، معیاری برای راحتی مسافرت در پرواز تجاری به شمار می‌آید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه