بهترین لوکیشن های سریال های کره ای در جزیره ججو

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
بهترین لوکیشن های سریال های کره ای در جزیره ججو

اگر از علاقه‌مندان به سریال‌های کره‌ای باشید، حتما تصاویر زیبایی از مناظر دیدنی ججو را در پس‌زمینه‌ی سریال‌های دیده‌اید.

جزیره آتشفشانی ججو، با سواحل زیبا و شگفت‌انگیزش، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در کره جنوبی است. چشم‌اندازهای اقیانوسی و زیبایی‌های نفسگیر طبیعی در این جزیره، توجه هر گردشگری را جلب می‌کند. به همین دلیل است که این جزیره بارها در درام‌ها یا سریال‌های کره‌ای به نمایش درآمده‌اند و در انواع سریال‌های کره‌ای، از تاریخی گرفته تا اکشن و رمانتیک، به عنوان لوکیشن انتخاب شده‌اند.

درام کره‌ای یا کی-درما درام‌های تلویزیونی هستند به زبان کره‌ای، ساخت کره جنوبی، معمولا در فرمت مینی سریال، که ژانرهای مختلفی دارند؛ از فیلم کمدی رمانتیک و سریال‌های اکشن گرفته تا علمی–تخیلی.

سریال‌های کره‌ای در سراسر جهان محبوبند و بعضی از آنان از شبکه‌های تلویزیونی اصلی پخش شده‌اند، مثلاً جواهری در قصر (۲۰۰۳) به ۹۱ کشور جهان فروخته شده است.

اگر برای سفر به ججو برنامه‌ریزی می‌کنید و اتفاقا از طرفداران سریال‌های کره‌ای هستید، می‌توانید در طول سفر به این لوکیشن‌ها سر بزنید و آنها را در دنیای واقعی ببینید.

پارک ملی هالاسان (Hallasan Park)

ساحل آنسه سورس دی آرجنت

قله آتشفشانی هالاسان یکی از مهم‌ترین و متمایزترین ویژگی‌های جغرافیایی جزیره است. مسیرهای موجود در این پارک جنگلی، مسافت‌های مختلفی دارند؛ از ۱/۵ کیلومتر گرفته تا مسیرهای ۹ کیلومتری. پیاده‌روی در این مسیرها و کوه‌پیمایی برای رسیدن به قله، از تفریحات جذاب و محبوب گردشگران در این پارک ملی دیدنی است. هالاسان بلندترین کوه در کره جنوبی است و قله‌ی آن را در پس زمینه‌ی بسیاری از سریال‌های کره‌ای که در ججو فیلمبرداری شده‌اند می‌توانید مشاهده کنید. از بین سریال‌هایی که در این پارک ملی صحنه‌هایی از آن فیلمبرداری شده است می‌توان به سریال سام سون دوست‌داشتنی من اشاره کرد.

پارک ملی هالاسان، در سال ۱۹۷۰ به عنوان نهمین پارک ملی کره جنوب ثبت شد همچنین در سال ۲۰۰۲ به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره یونسکو و در سال ۲۰۰۷ به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شد. این پارک ملی یکی از ۲۰ پارک ملی است که توسط سرویس پارک‌های ملی کره اداره می‌شود.

هفت مسیر پیاده‌روی در این پارک وجود دارد که مسافت‌های مختلفی دارند. طولانی‌ترین مسیر، مسیر Seongpanak است که طی کردن آن ۴ ساعت و نیم طول می‌کشد.

فانوس دریایی Seopjikoji Lighthouse

 لوکیشن فیلم جزیره ججو

فانوس دریایی ساحل سئوپ جیکوجی بر فراز یک تپه قرار دارد و چشم‌اندازی زیبا و وسیع از اقیانوس دارد. این فانوس دریایی را با نام فانوس دریایی آرزو می‌نامند چون اهالی معتقد‌اند که می‌تواند آرزوها را برآورده کند. این بنای باشکوه و سفیدرنگ در تعدادی از سریال‌های کره‌ای به نمایش درآمده است از جمله All In و پسران فراتر از گل.

تپه‌ی Seopjikoji Hill

لوکیشن فیلم جزیره ججو

وقتی از فانوس دریایی Seopjikoji  بازدید می‌کنید فراموش نکنید که در تپه و مناطق اطراف آن گشتی بزنید و عکاسی کنید. این لوکیشن زیبا با صخره‌هایی که از دریای بی‌کران آبی سربرآورده‌اند، مزارع سرسبز و دیوارهای سنگی جذاب، دست به دست هم می‌دهند تا منظره‌ای زیبا و فراموش‌نشدنی را ببینید. تابستان‌ها، روی دیوارهای سنگی پر از گل‌های طلایی رنگ کلزا می‌شود. صحنه‌هایی از سریال Warm and Cosy در این تپه‌ی دیدنی فلیمبرداری شده است.

دهکده فولکلور ججو (Jeju Folk Village)

لوکیشن فیلم جزیره ججو

با گشت‌و گذار در دهکده‌ فولکلور ججو سفری به دهه‌ی ۱۸۹۰ ججو را تجربه خواهید کرد. این دهکده وسعتی بیش از ۱۶۲ هزار مترمربع دارد و بسیاری از ساختمان‌های قدیمی با معماری‌ها و کاربری‌های مختلف در آن بازسازی شده است. این ساختمان‌ها شامل کلبه‌های ماهیگیری، خانه‌های اهالی و ساختمان‌ها و انبارهای کشاورزی است.

در حدود ۱۱۷ ساختمان به شکل‌های مختلف در این دهکده وجود دارد و انواع وسایل قدیمی و صنایع دستی در آن نگهداری می‌شود. بازدیدکنندگان این موزه‌ی روباز می‌توانند لباس‌های سنتی کره‌ای بپوشند و در کارگاه‌های مختلف شرکت کنند. رویدادهای فرهنگی و اجراهای هنری و فرهنگی مختلفی در این مجموعه برگزار می‌شود. این دهکده یکی از مهم‌ترین لوکیشن‌های سریال تاریخی جواهری در قصر است. در این مکان است که یانگوم، به عنوان یک خدمتکار، پزشکی را فرا می‌گیرد.

موزه خرس تدی (Teddy Bear Museum)

لوکیشن فیلم جزیره ججو

در موزه خرس تدی سئوگویپو می‌توانید رویدادهای تاریخی، هنرمندان و افراد مشهور دنیا و شاهکارهای هنری را در قالب خرس تدی ببینید. ابعاد این خرس‌ها بسیار متفاوت است. از خرس دو متری تا ۴/۵ میلی‌متری در این موزه پیدا می‌شود. گشت و گذار در این موزه، تفریحی جذاب و به‌یادماندنی است و مطمينا بازدید از آن برای همه‌ی افراد از سنین مختلف، جذاب است. همچنین می‌توانید با تاریخچه‌ و فرهنگ اسباب بازی در کره آشنا شوید. این موزه، لوکیشن یکی از سریال‌های کره‌ای بوده است.

خانه‌ی All In (The All In House)

ساحل آنسه سورس دی آرجنت

پارک موضوعی خانه آل این فقط چند قدم پیاده تا فانوس دریایی Seopjikoji فاصله دارد. این خانه اختصاصا برای مینی سریال All In ساخته شده است. امروزه این خانه به یکی از مقصدهای توریستی محبوب در بین علاقه‌مندان به سریال‌های کره‌ای تبدیل شده است. این سریال در سال ۲۰۰۳ پخش می‌شد ولی هنوز هم می‌توانید از لوکیشن آن بازدید کنید.

کافه Bomnal

لوکیشن فیلم جزیره ججو

کافه Bomnal چشم‌اندازی نفسگیر رو به اقیانوس و سواحل زیبای ججو دارد و فضای آن بسیار جذاب و دوستانه است. این کافه یکی از لوکیشن‌های مهم سریال کره‌ای Warm and Cosy بود جایی که دو شخصیت اصلی با هم همکار بودند. دکوراسیون این کافه بسیار جذاب و دیدنی است و هر گوشه‌ی آن برای عکاسی عالی است.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه