ورود هواپیمای آزمایشی ایرباس A350-1000 به دوحه

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
ورود هواپیمای آزمایشی ایرباس A350-1000 به دوحه

دولت قطر، اولین ایستگاه تور نمایشی ایرباس بود تا پیشرفته‌ترین هواپیماهای پهن‌پیکر خود را در سطح خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه به نمایش بگذارد.

رئیس هیئت مدیره‌ی گروه هواپیمایی قطر، اکبر الباقر، از ورود هواپیمای آزمایشی ایرباس A350-1000 به قطر استقبال کرد. این کار به‌عنوان بخشی از تور نمایشی ویژه توسط ایرباس انجام می‌شود. این بازدید نخستین توقف این هواپیمای پیشرفته است که به‌سمت ۱۲ مقصد در خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه تور خود را آغاز کرده است. این پروازها برای نمایش ویژگی‌های منحصربه‌فرد این هواپیما به خطوط هوایی و مسافران آن‌ها برنامه‌ریزی شده است. ورود هواپیمای آزمایشی ایرباس A350-1000 یک ماه پیش از آن انجام می‌شود که قطر ایرویز به صف مشتریان پروازهای بین‌المللی نخستین A350-1000 در سراسر جهان بپیوندد.

این هواپیما، در ابتدای تور بین‌المللی خود، پرواز تحسین‌برانگیزی را بر فراز مسیر پرپیچ‌وخم نمادین دوحه انجام داد. افراد با نفوذ و صاحب‌نظران محلی در طول توقف هواپیمای آزمایشی در دوحه از آن دیدن کردند و یک تور ویژه برای بازدید از A350-1000 به میزبانی اکبر الباقر برای آن‌ها تهیه دیده شد. از جمله‌ی این افراد، سفیر فرانسه در قطر، اریک شولیر (Eric Chevallier)؛ سفیر جمهوری فدرال آلمان در قطر، هانس-اودو موزل (Hans-Udo Muzel)؛ سفیر اسپانیا در قطر، ایگناسیو اسکوبر (Ignacio Escobar)؛ و سفیر بریتانیا در قطر، آجای شارما (Ajay Sharma) بودند. مدیر عامل ارشد فرودگاه بین‌المللی حمد، آقای بدر المیر هم در این جمع حضور داشت. همچنین اعضای ارشد عملیات‌های پرواز قطر ایرویز، خدمات کابین، بخش‌های فنی و برنامه‌ریزی صنعتی که در برنامه تحویل هواپیما حضور داشتند هم در تور هواپیما شرکت کردند.

ایرباس A350-1000

قطر ایرویز، ۳۷ فروند از پیشرفته‌ترین هواپیمای مسافربری جهان را سفارش داده است. ماه بعد، تحویل اولین هواپیما از خط مونتاژ ایرباس در تولوز (Toulouse) انجام خواهد شد. کابین‌های این هواپیما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است تا بتواند استانداردهای دقیق قطر ایرویز را برای جلب رضایت مسافران برآورده سازد.

رئیس هیئت مدیره‌ی گروه هواپیمایی قطر، اکبر الباقر، می‌گوید:

مفتخریم که ورود هواپیمای ایرباس A350-1000 را به دوحه، به‌عنوان بخشی از تور نمایشی آن، خوش‌آمد بگوییم. ورود این هواپیما به دوحه، به‌عنوان اولین ایستگاه در این تور، اهمیت فوق‌العاده ویژه‌ای برای مردم قطر دارد، زیرا قطر ایرویز مشتری پروازهای بین‌المللی برای این هواپیمای پیشرفته‌ است که از تکنولوژی‌های مدرنی بهره گرفته است. با افزوده شدن این هواپیما به ناوگان مدرن فعلی، ما همچنان به تعریف و رعایت استاندارد سفرهای هوایی برای سال‌های آتی ادامه خواهیم داد.

مسافران و کارکنان قطر ایرویز مشتاقانه منتظر تحویل اولین A350-1000 تجاری جهان در ماه آینده هستند. کارکنان متخصص ما به‌همراه کارمندان ایرباس برای تحویل هواپیما به‌سختی تلاش کرده‌اند تا آن را هرچه سریع‌تر آماده خدمات‌رسانی کنند تا بتوانیم به لطف کابین‌های بزرگ A350-1000 و فن‌آوری پیشرفته‌ی آن، سطح بیشتری از رفاه را به مشتریان ارائه دهیم. ما بی‌صبرانه منتظر پیوستن A350-1000 به ناوگان خود هستیم که در حال حاضر، بیش از ۲۰۰ هواپیما در اختیار دارد و همچنان در حال رشد است.

ایرباس A350-1000

فابریس برژی (Fabrice Brégier)، مدیر ارشد اجرایی گروه ایرباس و رئیس بخش هواپیماهای تجاری آن می‌گوید:

مسروریم که یکی از هواپیماهای آزمایشی A350-1000 ما در اولین توقف خود در تور نمایشی جهانی از دوحه بازدید کرده است تا ورود قطر ایرویز را به جرگه‌ی مشتری‌های پروازهای جهانی این هواپیما تهنیت بگوید. در گروه ایرباس، امیدواریم که اولین A350-1000 جهان را در هفته‌های آتی به قطر ایرویز تحویل بدهیم.

هواپیمای آزمایشی A350-1000 که در حال گذراندن تور ۳۰٫۰۰۰ مایل دریایی است، یکی از سه هواپیمای متعلق به ایرباس است که مجهز به کابین‌های تجاری و اقتصادی کاملا کاربردی است. این تور، در ادامه‌ی پروازهای بسیار موفقی انجام می‌شود که نشان‌دهنده‌ی طراحی استثنایی و توانایی‌های عملکردی هواپیما است. این هواپیمای دوربرد که دارای اندازه‌ای متوسط است، توسط ایرباس و در کارخانجات تولوز، فرانسه، مونتاژ شده است. A350-1000ُ، هفت متر بلندتر از خواهرش، یعنی ایرباس A350-900 است که قطر ایرویز، از مشتریان آن هواپیما هم است.

ایرباس A350-1000

به‌خاطر وجود صندلی‌های بیشتر در هواپیما، استفاده از موتور قدرتمند رولز رویس ترنت XWB، پس‌تیغه‌ی اصلاح‌شده در بال هواپیما و یک دنده‌ی جدید با شش چرخ، A350-1000 نسبت به نمونه‌های قبلی از ظرفیت بسیار بیشتری برخوردار است. همچنین، سطح رفاه و آسایش مسافران به خاطر طراحی پیشرفته‌ی کامپوزیت کربنی سبک و کیفیت داخلی عالی آن تقویت شده است.

قطر ایرویز، طیف گسترده‌ای از هواپیماهای باری و مسافربری ایرباس را در ناوگان خود دارد و یکی از جوان‌ترین ناوگان‌ها در سطح جهان با میانگین سنی پنج سال است. در سال ۲۰۱۷، قطر ایرویز توسط مسافران همه کشورها به‌عنوان «بهترین ایرلاین جهان» Skytrax برگزیده شد و نیز، چندین جایزه‌ی مهم مثل جایزه‌ی «بهترین ایرلاین در خاورمیانه»، «بهترین کسب و کار جهانی» و «بهترین پروازها در سطح اول جهانی» را در سال گذشته از آن خود کرد.

ایرباس A350-1000

قطر ایرویز به بیش از ۱۵۰ مقصد تجاری و تفریحی مهم در اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی پرواز می‌کند. این شرکت هواپیمایی چندین مقصد هیجان‌انگیز جدید مثل پنانگ در مالزی، کانبرا در استرالیا و کاردیف در آمریکا و چندین مورد دیگر را در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه