جشن سال نوی میلادی در سراسر دنیا

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی دوشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
جشن سال نوی میلادی در سراسر دنیا

جشن سال نوی میلادی بدون شک بزرگ‌ترین جشن در سراسر دنیا است که در سال ۲۰۱۸ هر شهر برنامه‌های خاصی برای جشن گرفتن این شب دارد، آتش‌بازی، طراحی آب‌نما، نورپردازی‌های خاص تنها بخشی از برنامه‌های شهرهای بزرگ برای جشن گرفتن این شب ویژه است.

مقاله های مرتبط:

در شب سال نو شهرهایی بزرگ در اروپا رنگ و بویی خاص به خود می‌گیرند و ماه‌ها قبل از این شب خاص برنامه‌های بسیار زیبایی برای هرچه بهتر جشن گرفتن این شب برنامه‌ریزی می‌شود. هرساله هزاران نفر از سراسر انگلیس در شب سال نو خود را به ادینبورگ و لندن می‌رسانند تا بتوانند برنامه‌های زیبای این شهر را در شب سال نو تماشا کنند. مردم برنامه‌ریزی می‌کنند تا سر موقع به این برنامه مهیج برسند.

آتش‌بازی لندن در سال ۲۰۱۸ ، با موسیقی‌های زیبا یکی از برنامه‌های زیبا شب سال نو این شهر است. بیش از ۱۰۰۰۰۰ بلیط برای این آتش‌بازی موزیکال فروخته شده است و در طی این آتش‌بازی موسیقی‌های مشهوری از خوانندگان محبوب مردم پخش می‌شود.

جشن سال نو میلادی

بر اساس پیش‌بینی‌ها در شب سال نو، باد قوی در اسکاتلند شروع به وزیدن کرد، ولی خوشبختانه تأثیری روی جشن‌های ادینبورگ نداشت. جشن سال نوی میلادی ۲۰۱۸ با استقبال مردم مقابل قلعه ادینبورگ برگزار شده است.

شب سال نوی میلادی در نیویورک متفاوت از سال‌های قبل برگزار شد. نیویورک امسال یکی از سردترین شب‌های سال نو را پشت سر گذاشت. توپ کریستالی غول‌پیکر نیویورک هم در میدان تایمز بالا رفت.

آکروپولیس

آکروپولیس،شب سال نو

دمای هوا در نیویورک در شب سال نوی میلادی ۲۰۱۸ حدود منفی ۱۲ درجه سانتی‌گراد بود، سردترین شب سال نو میلادی به سال ۱۹۱۷ برمی‌گردد که دمای هوا به منفی ۱۷ درجه رسید، از آن زمان تا سال ۲۰۱۸، این میزان از سردی هوا بی‌سابقه بوده است. مقامات و شهرداری نیویورک در رابطه با سردی هوا هشدار داده و تأکید کرده‌اند که شهروندان از پاتیناژ یا حرکت روی یخ‌ها خودداری کنند.

جشن سال نو میلادی

استرالیا،شب سال نو میلادی

و اما در پاریس، شهر عشق! امسال توریست‌ها و اهالی پاریس شب سال نو را در شانزلیزه جشن گرفتند، در ساعات تحویل سال نو آتش‌بازی عظیمی در نزدیکی طاق پیروزی (آرک دو تربومف) انجام شد. شب سال نو ۲۰۱۸در پاریس تحت تدابیر شدید امنیتی انجام شد، به‌دلیل حملات متعدد داعش در سال ۲۰۱۷، بیش از ۱۰۰۰۰۰ افسر پلیس و سرباز در سراسر شهر در حالت آماده‌باش بودند.

جشن سال نو میلادی

آلمانی‌ها هم در سال جدید، دستور به آماده‌باش نیروهای پلیس در سراسر کشور را دادند. به‌دلیل حملات تروریستی و افزایش آمار تجاوز در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، این کشور ترجیح داد تا نیروهای پلیس را در سطح شهر مستقر کند.

جشن سال نو میلادی

جشن بزرگی در دروازه براندبورگ آلمان برگزار و آتش‌بازی زیبایی هم انجام شد. پلیس از ورود افراد با کوله‌پشتی‌های بزرگ به این منطقه جلوگیری کرد و هزاران نفر نتوانستند به این جشن راه پیدا کنند. پلیس فرانکفورت هم محدودیت‌هایی برای ورود افراد به جشن سال نو کنار رودخانه اصلی این شهر اعمال کرد.

جشن سال نو میلادی

در اندونزی سال نوی میلادی رنگ و بوی ازدواج داشت! صدها زوج در جاکارتا در شب سال نوی میلادی ازدواج کردند. این جشن با حضور ۴۳۷ زوج برگزار شد.

جشن سال نو میلادی

جشن سال نو میلادی در روسیه با مشکلات فنی مواجه و میدان کاخ سن‌پترزبورگ به‌صورت موقت تخلیه شد. درخت کریسمس ۲۵ متری در شرق این کشور هم آتش گرفت.

جشن سال نو میلادی

مسکو سال‌ها است که جشن سال نو را با چاشنی باد و برف و باران می‌چشد و دیدن آسمانی گرفته و هوایی سرد در این شب دور از انتظار نیست. امسال هم مثل سال‌های قبل این شهر آب و هوایی گرفته و بارانی داشت، ولی باران آتش‌بازی میدان سرخ مسکو را لغو نکرد و مردم از تماشای این آتش‌بازی لذت بردند.

دبی سال نو میلادی را روبه‌روی بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه برگزار کرد. مقامات دبی تصمیم گرفتند که به‌جای آتش‌بازی امسال برنامه متفاوتی برای جشن سال نو در نظر بگیرند و از LED بزرگ برای نمایش تصویری استفاده کنند. این نمایش تصویری در بخش شرقی برج اجرا شد و در نمایش از خوشنویسی عربی، طراحی هندسی و تصویر شیخ زائد ابن سلطان آل نهین استفاده شد. در این نمایش تصویری پرچم کشورهای همسایه به نمایش درآمد و تنها پرچم قطر غایب این صحنه بود. دلیل عدم نمایش پرچم قطر، مشکلات اخیر عربستان با قطر و حمایت ایران از قطر است.

جشن سال نو میلادی

هندی‌ها برای استقبال از سال نو میلادی به مساجد، معابد و پرستشگاه‌های شهر رفتند. دهلی هم طعم تدابیر شدید امنیتی را در شب سال نو ۲۰۱۸ چشید و پلیس دهلی در حالت آماده‌باش بود.

معبد طلایی امریتسار با چراغ‌های زیادی روشن شد. در هفته گذشته رستورانی در بلیز آتش گرفت و حدود ۱۴ نفر کشته شدند و انتظار می‌رفت مردم کمتری برای جشن سال نو به بیرون از خانه‌ها بیایند، ولی برخلاف انتظارها جشن سال نو با استقبالی عظیم و در امنیت کامل برگزار شد.

جشن سال نو میلادی

کوالالامپور،شب سال نو

اختلال جهانی واتس ‌اپ در شب گذشته به هندوستان هم رسید و در شب سال نو این پیام‌رسان از دسترس ۲۰۰ میلیون کاربر خارج شد. اختلال جهانی واتس‌اپ در هندوستان، ایران و ترکیه دیده شده است.

و اما آتش‌بازی سیدنی، یکی از خاص‌ترین آتش‌بازی‌های سال ۲۰۱۸ بود. نور این آتش‌بازی در لحظه‌ای تمام شهر را روشن و هزاران شهروند را هیجان‌زده کرد. در سیدنی هم پلیس تدابیر امنیتی را در نظر گرفته بود.

جشن سال نو میلادی

نیوزیلند شاهد آتش‌بازی‌های عظیمی در شب سال نو بود، هزاران شهروند نیوزلندی از منزل‌هایشان خارج شدند و این شب زیبا را بدون هیچ مسئله‌ای جشن گرفتند.

جشن سال نو میلادی

در سنگاپور مردم برای تماشای آتش‌بازی به خلیج مارینا رفتند و برنامه‌هایی متنوعی برگزار شد.

جشن سال نو میلادی

مردم ژاپن، هم‌زمان با ورود به سال سگ دعا کردن که این سال، سالی پربرکت همراه با آرامش و صلح جهانی باشد. در این شب، ژاپنی‌ها بر اساس رسم قدیمی نودل و میگو می‌خوردند.

جشن سال نو میلادی

بودائیان ژاپن برای جشن گرفتن این شب به معابد می‌روند و غذاها را پیشکش معبد می‌کنند.

در کره جنوبی، هزاران نفر در سالن شهر سئول جمع می‌شوند تا با شنیدن صدای زنگ سنتی، آغاز سال جدید را جشن بگیرند.

مطالب مرتبط:

منبع theguardian

دیدگاه