۶ اپلیکیشن کاربردی برای کاهش هزینه‌ های سفر

احد کشاورز
احد کشاورز یکشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
۶  اپلیکیشن کاربردی برای کاهش هزینه‌ های سفر

پیدا کردن بلیط‌های ارزان‌قیمت هواپیما، هتل‌هایی مناسب برای اقامت و خودرو‌های کرایه‌ای با قیمت مناسب می‌تواند بخش بزرگی از نگرانی‌هایتان در مورد هزینه سفر را کاهش دهد.

آخرین چیزی که مسافران می‌خواهند، این است که هزینه‌هایشان کمتر از حد لازم باشد و خوشبختانه اپلیکیشن های زیادی وجود دارند تا به شما کمک کنند این هزینه‌های اضافی را کاهش دهید.

طبق گفته ادوارد پیزارلو، وبلاگ‌نویس سفر و ویراستار Pizza in Motion، این برنامه‌ها می‌تواند در تمامی مراحل سفر، از برنامه‌ریزی‌های پرواز تا رزرو هتل و دیگر فعالیت‌ها، به ما کمک کند تا هزینه‌ها را کاهش دهیم. این برنامه‌ها اطلاعات گسترده‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهند. کریس مک گینیس، وبلاگ نویس TravelSkills، اضافه می‌کند که اپلیکیشن‌های سفر همچنین برای تغییر برنامه زمانی و رزرو صندلی هواپیما و... مفید هستند. بنابراین ارزش این را دارد که این اپلیکیشن‌ها را در گوشی خود داشته باشیم.

هواپیما

هواپیما صرفه جویی

هاپر

هاپر (hopper) بهترین زمان برای خرید بلیط را به شما نشان می‌دهد. همچنین این موضوع را به شما اطلاع می‌دهد که آیا پروازی که می‌خواهید با آن سفر کنید، دچار تغییر قیمت می‌شود یا خیر. کاربران مقصد خود را انتخاب می‌کنند و هاپر برنامه زمانی مربوط به چند ماه آتی آن خط هوایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. هر روز بر حسب قیمت آن با رنگ کدگذاری می‌شود. این رنگ‌گذاری‌ها به این صورت است که تاریخ‌های با رنگ سبز نمایان‌گر نازل‌ترین قیمت‌ها و رنگ قرمز نمایان‌گر گران‌ترین قیمت‌های پروازی است. شما همچنین می‌توانید از هاپر بخواهید اگر تغییری در قیمت پرواز شما به وجود آمد، شما را با خبر سازد. مک گینیس می‌گوید: 

علم پشت صحنه و نحوه عملکرد آن بی‌نقص نیست، با این حال اطلاعات آن معمولا براساس پول و هزینه مرتب شده است و کمتر اپلیکیشنی شبیه به آن در بازار وجود دارد.

ایرفیر

ایرفیر (airfair) به شما این امکان را می‌دهد تا بدانید در صورت بروز اتفاقاتی چون تاخیر در پرواز یا لغو آن، چه میزان هزینه باید دریافت نمایید. پیزارلو در این رابطه می‌گوید:

 افراد زیادی به اروپا پرواز می‌کنند و در صورتی که تاخیری به علت بدی آب و هوا وجود داشته باشد، آن ها از این موضوع باخبر نمی‌شوند که باید مبلغی را برای جبران خسارت دریافت کنند. 

هتل ها

هتل  صرفه جویی

هتل تونایت

هتل تونایت (hotel tonight) زمانی که پروازتان لغو شود، به کمک شما می‌آید. این برنامه هتل‌های نزدیک را برای رزرو اتاق در همان روز، روز بعد یا در بازه زمانی یک هفته جست و‌‌ جو می‌کند و از این منظر کمک فراوانی به حساب می‌آید. از نظر پیزارلو با اینکه هتل تونایت از یک وب‌سایت هم برخوردار است، اما ویژگی رزرو دقیقه آخر آن بر روی اپلیکیشن بهتر کار می‌کند. با این حال اشکالات معدودی نیز وجود دارند. از جمله این موارد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که کاربران از ویژگی عضویت ممتاز بهره‌مند نیستند و تمامی رزروها به صورت غیر‌قابل برگشت است و در صورت لغو تمام هزینه به عنوان جریمه کسر می‌شود. بنا بر گفته مک گینیس هتل تونایت در فصولی به غیر از فصول اصلی مسافرت، بهترین تخفیف‌ها را ارائه می‌دهد.

استی ات هند (stayathand)

شیوه عملکرد استی ات هند مشابه هتل تونایت است، اما پیزارلو از این جهت این اپلیکیشن را پیشنهاد می‌دهد که کاربران می‌توانند بازه‌ای بیشتر از یک هفته را جست و جو نمایند و همچنین از عضویت ممتازشان بهره مند شوند. با وجود اینکه این اپلیکیشن برای رزروهای کوتاه مدت و جست و جوی مکان‌های نزدیک مفید است، اما تنها دربرگیرنده لیست مکان‌های محدود به کشور آمریکا است.

کرایه اتومبیل و پارکینگ

کرایه اتومبیل صرفه جویی

تورو

تورو (turo) به نوعی شبیه به airbnb است، اما با این تفاوت که برای ماشین‌ها استفاده می‌شود. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد هنگامی که ماشین‌شان در اختیارشان نیست، بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند و همچنین به کاربران این قابلیت را می‌دهد تا خودروی فرد دیگری را اجاره کنند. مشابه ایربی ان بی در این برنامه‌ هم قابلیت انتخاب ماشین‌های گوناگون از هوندا گرفته تا تسلا وجود دارد. به گفته پیزارلو عموما قابلیت‌های تورو کمی ارزان‌تر از کرایه اتومبیل به روش سنتی خواهند بود.

اسپات هیرو

برای هر کسی که از پرداخت هزینه‌های گزاف پارکینگ هتل خسته شده است، اسپات هیرو (spothero) می‌تواند در ارائه گزینه‌های ارزان‌تر کمک شایانی کند. این اپلیکیشن به مکان‌های پارکینگ در آن ناحیه اشراف دارد و به کاربران اجازه انتخاب ارزان‌ترین و نزدیک‌ترین مکان را می‌دهد. همچنین قابلیت پارکینگ بدون پرداخت نقدی را فراهم می‌کند و کاربران پرداخت را از طریق خود اپلیکیشن انجام می‌دهند و سپس بارکدی به آن‌ها داده می‌شود تا در پارکینگ مورد نظر آن را اسکن کنند.

بر طبق گفته پیزارلو اسپات هیرو خدمات مناسبی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، به نحوی که اگر مشکلی پیش بیاید، اپلیکیشن تلاش می‌کند تا فروشنده دیگری را پیدا کند که همان قیمت را پیشنهاد می‌دهد.

       ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

مطالب مرتبط:

منبع time

دیدگاه