۷ اپلیکیشن برای تسهیل برنامه ریزی سفر

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
۷ اپلیکیشن برای تسهیل برنامه ریزی سفر

اگر فکر کردن به رزرو یک تور لحظه‌ی آخری، فشار و استرس زیادی به شما وارد می‌کند، نگران نباشید و فقط موبایل‌تان را بردارید، مسافرت بعدی فقط به اندازه‌ی چند کلیک با شما فاصله دارد.

اگر در این فصل از سال هنوز به مسافرت نرفته‌اید، الان فرصت مناسبی به دست‌آمده است که همیشه آرزوی آن را داشتید. درست همان زمانی که همه‌­ی دوستان­‌تان عکس‌هایی از آفتاب گرفتن خودشان و خیره شدن به ساحل را به اشتراک می‌گذارند، شما مشغول روزشماری هستید تا زمان مناسب برای گشت و گذار فرا برسد. ولی بهتر است که برای مسافرت‌رفتن تا تابستان بعدی منتظر نمانید. هنوز هم آنقدر زمان دارید که از آب و هوای گرم باقی‌مانده بهره ببرید و سفر کنید.

چند تا اپلیکیشن هستند که بیشتر کارهای سخت مربوط به برنامه‌ریزی سفر، مثل رزرو پرواز و پیداکردن هتل را در زمان کمی انجام می‌دهند تا شما بتوانید از مسافرت خودتان لذت ببرید.

رزرو پرواز

GTFO

به‌نظر می‌رسد که رزرو پرواز، بزرگ‌ترین مانع برای برنامه‌ریزی سفر باشد. تئوری‌های زیادی وجود دارد که چه زمانی می‌توانیم به بهترین نتیجه برسیم و بعضی وقت‌ها، حتی بعد از آن که زمان خیلی زیادی منتظر ماندید، باز هم نمی‌توانید چیزی رزرو کنید. اپلیکیشن «GTFO» یک اپلیکیشن بسیار مناسب برای پیداکردن پروازهای لحظه آخری با قیمت مناسب است. چون زمان پروازی که رزرو می‌کنید ،برای همین امروز و فردا است، پس باید برای رزرو آن‌ها سرعت عمل داشته باشید، اما در عوض تعطیلات‌تان هم زودتر شروع می‌شود.

پیداکردن هتل

OneNight

بعد از این که پرواز را رزرو کردید، باید به همان سرعت هم در مورد مکان اقامت‌تان فکری بکنید. اپلیکیشن «One:Night» هم شرایط را برای یک شب اقامت در هتلی در یکی از شهرهای بزرگ فراهم می‌کند. رزرو اتاق باید بعد از ساعت ۳ بعدازظهر و برای همان شب انجام شود. شما با کمترین نرخ ممکن به همه مکان‌های اقامتی شگفت‌انگیز دسترسی خواهید داشت. تنها با یک کلیک در این اپلیکیشن می‌توانید مکان‌های لوکس و جدیدی را برای اقامت خود پیدا کنید.

بستن بار سفر

PackPoint

آیا فکر بستن چمدان، عذاب‌تان می‌دهد؟ جمع کردن همه وسایل لازم یک چالش مهم است، مخصوصا اگر با شرایط آب و هوایی جایی که می‌خواهید بروید، آشنا نیستید. اپلیکشین «Pack Point» چند سوال ساده از شما می‌پرسد و بعد، یک لیست از وسایلی که باید جمع کنید را بر اساس مقصد، نوع فعالیت، و زمان مسافرت شما آماده می‌کند. این برنامه به شما کمک می‌کند که وسایل مناسب را برای مسافرت جمع کنید و اقلام بدیهی را از قلم نیندازید.

از پرواز لذت ببرید

pocket

هیچ چیز بدتر از این نیست که هیچ چیزی برای مطالعه یا تماشاکردن در زمان پرواز همراه خودتان نداشته باشید. اپلیکیشن «Pocket» از بروز این اتفاق جلوگیری می‌کند و مطالبی که می‌خواهید بخوانید را روی مرورگر تلفن همراه شما باز می‌کند. باید مطالبی که می‌خواهید بخوانید را اول همگام‌سازی کنید، بعد روی دکمه دانلود کلیک کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید آن‌ها را به صورت آفلاین هم مطالعه کنید. این برنامه، یک گزینه بسیار عالی برای بیشتر کردن دانش شماست و می‌تواند مانع از خستگی در زمان پرواز شود.

ببینید که کجا ایستاده‌اید

Sidekix

اپلیکیشن «Sidekix» برنامه‌ای برای افرادی است که «عاشق پیاده‌روی و کشف مکان‌های جدید» هستند. این برنامه کمک می‌کند تا با توجه به اولویت‌هایی مثل مد، غذا، فرهنگ، هنر، یا شب‌گردی به مکان‌های مختلف شهری بروید و بهترین جاهای شهر را به صورت پیاده کشف کنید.

مسیریابی

Pana

استفاده از «Pana» خیلی آسان است. این اپلیکیشن، برنامه‌های مسافرت را سازماندهی می‌کند؛ رزرو همه پروازها، رستوران‌ها، هتل‌ها، اجاره‌ی ماشین، و همه‌ی کارها و رویدادهایی که باید در زمان برنامه‌ریزی انجام داد را دربر می‌گیرد و حتی پروازها را هم برای شما چک می‌کند!

پس، اگر اینقدر سرتان شلوغ است که نمی‌توانید برای آشپزی، انتخاب سرگرمی‌ها و شب‌گردی‌هایی که دوست دارید در سفر داشته باشید برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید عضویت خودتان را در این برنامه به عضویت «Pana Concierge» ارتقا بدهید. یک گروه متشکل از کارشناسان بین‌المللی، با در نظر گرفتن اولویت‌های شخصی به شما کمک خواهند کرد تا هر چیزی را که می‌خواهید، رزرو کنید. هزینه‌ی یک ماهه برای این عضویت فقط ۴۹ دلار است، اما برنامه‌ریزی برای مسافرت را راحت‌تر می‌کند و همین موضوع، یک ویژگی بسیار ایده‌آل برای کسی است که زیاد سفر می‌کند.

یادگیری زبان

Duolingo

بهتر است هر جا که می‌روید چند تا کلمه به زبان آن‌ها بلد باشید. از همه مهم‌تر، شما که نمی‌خواهید به خاطر بلد نبودن زبان سردرگم شوید. «Duolingo»، کلمات و اصطلاحات ابتدایی را به شیوه‌ای متمایز و به صورت تعاملی به شما یاد می‌دهد. با کمک این برنامه خیلی راحت می‌توانید با زبان‌های مختلف آشنا شوید. این برنامه، مهارت‌های نوشتاری، کلامی و شنیداری شما را توسعه می‌دهد.

مطالب مرتبط:

منبع my domaine

دیدگاه