وعده دروغ آژانس ها به مسافران ارمنستان

سیامک احدی
سیامک احدی سه شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۶
وعده دروغ آژانس ها به مسافران ارمنستان

برخی آژانس‌های مسافرتی از طریق ارسال پیامک به موبایل شخصی افراد، آن‌ها را برنده سفر به ارمنستان اعلام می‌کنند، در حالی که باید بیشتر از حد معمول پول تور را بپردازند.

«ناصر مرادی» یکی از برگزارکنندگان تورهای ارمنستان گفت:

مدتی است که برخی از آژانس‌های مسافرتی اقدام به فریب مسافران می‌کنند، به‌عنوان مثال فهرستی از شماره تلفن افراد را تهیه کرده و برای آن‌ها پیغام می فرستند که شما برنده اقامت در یکی از بهترین هتل های ایروان شده‌اید و از این طریق تورها و هتل خود را با بالاترین قیمت می‌فروشند.

وی گفت:

این آژانس‌ها اول فهرستی از شماره تلفن پزشکان، بعد مهندسان و حالا هم افراد و گروه‌های دیگر را گرفته و تبلیغ می‌کنند. کسی هم پیگیر آن‌ها نمی‌شود. آن‌ها به مسافر خود می‌گویند که با دسته چک به آژانس بروند سپس با چرب‌زبانی طوری مسافر را گول می‌زنند که مسافر پیش خود فکر نمی‌کند چطور این تور را خریده است.

مرادی بیان کرد:

در برخی اوقات به مسافر تایم شرینگ یک هتل را می فروشند یا می گویند ویزای اروپا را برایشان می‌گیرند؛ به‌ظاهر این تسهیلات می‌ارزد اما اگر مسافر کمی حساب و کتاب کند، می‌بیند در بهترین حالت یا مورد ویژه‌ای به دستش نرسیده یا سرش کلاه رفته است. ما این مشکلات را بارها و بارها در نامه‌های مختلف به سازمان میراث فرهنگی اطلاع داده‌ایم، اما جوابی نگرفته‌ایم و این آژانس‌ها همچنان کار خود را می‌کنند و هربار هم یا مکان یا نامشان را تغیبر می‌دهند.

مرادی افزود:

مسافر ممکن است دو شب هتل در ارمنستان گرفته باشد، اما آژانس‌ها ساعت‌هایی پرواز رفت و برگشت برای او می‌گیرند که مسافر عملا یک شب اقامت کند.

وی افزود که هم‌اکنون که باز هم این آژانس‌ها تبلیغات خود را شروع کرده‌اند، هتل‌های ایروان کمترین نرخ را دارند و ارزان هستند، اما آژانس نرخ فصل تابستان را می‌گیرد یا نرخ ارزان هتل را روی پرواز حساب می‌کند و در برخی موارد هم هتل‌هایی را برای مسافر انتخاب می‌کنند که خارج از شهر هستند یا مسافر ندارند.

این فعال گردشگری گفت:

این دسته از آژانس‌داران می‌دانند که اگر مسافر شکایت هم کند دستش به جایی نمی‌رسد  یا پروسه آن طول می‌کشد و مسافر پشیمان می‌شود. به همین دلیل به کارشان سال‌ها است که ادامه می‌دهند.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه