چرا باید فرزندان را با خود به سفر ببریم؟

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی دوشنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
چرا باید فرزندان را با خود به سفر ببریم؟

ماجراجویی و رفتن به سفر با کودکان کمک می‌کند تا آن‌ها از فضای مجازی و بازی‌های کامپیوتری دور شوند و لذت وقت گذراندن در طبیعت را تجربه کنند.

آیا تا به حال برای شما هم پیش‌ آمده است که قصد سفر یا رفتن به دل طبیعت را داشته باشید و فرزندتان را پیش یک دوست یا مادر و پدرتان گذاشته باشید؟ بسیاری از ما در سفرهای کمی خطرناک و سخت فرزندان را با خود همراه نمی‌کنیم و ترجیح می‌دهیم سفری راحت و بدون فکر و خیال در رابطه با کودکمان داشته باشیم. سفر با کودک، شرایط عادی سفر تنها  یا سفر دونفره را به هم می‌زند، ولی با کمی از خودگذشتگی می‌توان سفر با کودکان را به بهترین سفرها تبدیل کرد.

زمانی که کودکان در ماجراجویی‌ها با شما همراه می‌شوند، دیگر وقتی برای تلف کردن در فضای مجازی و بازی‌های کامپیوتری ندارد و از وقت‌شان به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند.

ماجراجویی با فرزندان

همراه کردن کودکان در سفر باعث می‌شود تا کودکان هر چه مستقل‌تر و محکم‌تر پرورش پیدا کنند و در صورت بروز مشکل، مسائل را بهتر حل کنند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید تعطیلات را تنها یا با همسر و دوستان‌تان بگذرانید، با ما همراه باشید تا با دلایل قانع‌کننده شمارا متقاعد کنیم در ماجراجویی‌ها فرزندان‌تان را با خود همراه کنید.

۱. سلامتی

سفر به فعال بودن فرزند شما کمک می‌کند. سفر باعث می‌شود که فرزندتان ناخودآگاه فعال‌تر و پرانرژی‌تر شوند. همه خانواده‌ها مشغله‌های روزانه دارند و در طول روز درگیر هستند. تعطیلات آخر هفته فرصت خوبی برای پر کردن جای خالی پدر یا مادر خانواده است. در تعطیلات آخر هفته  یا آخر سال وقت خود را به گذراندن در کنار خانواده و رفتن به سفرهای حتی یک‌روزه صرف کنید. این زمان به شادتر شدن محیط خانواده کمک می‌کند.

ماجراجویی با فرزندان

۲. ماجراجویی بیرون از خانه: آرامش درون

زندگی شهری و سبک زندگی امروز تنش‌زا است و همه ما در طول روز با تنش‌های زیادی روبه‌رو هستیم. کودکان هم در این فضای تنش‌زا زندگی می‌کنند و ناخودآگاه درگیر زندگی شلوغ می‌شوند. گذراندن وقت در طبیعت مانند داروی آرام‌بخشی است که هر از چندگاه برای انسان شهری لازم است و مانند آبی روی آتش است. گذراندن وقت در طبیعت به افزایش تمرکز و آرامش درون کمک می‌کند.

ماجراجویی با فرزندان

۳. تجربه‌های سفر

تجربه سفر چیزی است که شما با هر آموزشی هم نمی‌توانید به کوکان‌تان بیاموزید. تجارب سفر یکی از ارزشمندترین دستاوردها برای فرزندان شما خواهد بود. بزرگ کردن کودکان در پر قو کاری است که هر مادر و پدری برای آن تلاش می‌کنند، ولی گاهی سختی‌های سفر نکاتی را به کودکان می‌آموزد که از هر کلاس درسی مفیدتر خواهد بود.

ماجراجویی با فرزندان

۴. کودکان مهارت‌های زندگی را می‌آموزند

گذراندن یک‌ شب در دل کوهستان یا در جنگل، برای کودک ما تازه و منحصر به‌ فرد خواهد بود. با رفتن به پیک‌نیک و گذراندن شبی در دل طبیعت کودک یاد می‌گیرد همه‌جا مثل تخت خوابش گرم و نرم نیست و همیشه شرایط ایده‌آل نخواهد بود. آموزش در سفر یکی از بهترین فواید سفر با کودکان است. سعی کنید در رابطه با اهمیت محیط‌ زیست و راهکارهای حفظ آن در طول سفر با کودک خود صحبت کنید تا در رابطه با اهمیت محیط‌زیست بیاموزد و سعی کند این موضوع را به دوستان خود هم انتقال دهد.

۵. زمان بیرون از خانه، زمان مختص خانواده است

در سفر یک‌ روزه به طبیعت یا حتی چند روزه، شما از هر دغدغه و وسیله تکنولوژی به دور هستید و به‌ نوعی مجبور هستید وقت خود را با خانواده بگذرانید. این زمان مخصوص خانواده است و هر چه این روزهای مخصوص به خانواده افزایش پیدا کند، محیط دوستانه‌تر و رابطه گرم‌تری بین اعضای خانواده وجود خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه