راهنمای سفر به دهلی نو

دهلی نو پایتخت هند، بخشی از کلان‌شهر دهلی است که یکی از زیباترین و جالب‌ترین شهرهای این کشور به شمار می‌رود. این شهر بزرگ یکی از محبوب‌ترین مناطق دنیا محسوب می‌شود که به شیوهای جذاب و هوشمندانه سنت و مدرنیته را با هم ترکیب کرده و از آن معجونی دوست‌داشتنی  و پربازدید ساخته است. در ادامه با کجارو وهمراه باشید.

درباره دهلی نو بیشتر بخوانید:

درباره دهلی نو

اطلاعات ضروری دهلی نو      

آب و هوای دهلی نو     

هزینه‌ های سفر به دهلی نو     

جاهای دیدنی دهلی نو

بازارهای دهلی نو

رستوران های دهلی نو

درباره دهلی نو

دهلی و دهلی‌نو دارای تاریخی به وسعت رود مقدس (در مذهب هندو) یامونا هستند. این رود به‌عنوان یک تقسیم‌کننده‌ طبیعی عمل می‌کند که دهلی‌نو در بخشی غربی و دهلی قدیم در سمت شرقی آن قرار دارد.

هنرهای گوناگون، صنایع دستی زیبا و رنگارنگ، بناهای باشکوه متعدد، غذاهای عالی، فرهنگ‌های متنوع، جاذبه‌های طبیعی نسبتا زیاد، فروشگاه‌های سنتی و ویژگی‌های فراوان دیگر، همه و همه از دهلی مقصدی عالی برای سفر ساخته‌اند.

البته برای لذت بردن از سفر به این کلان‌شهر باید هزینه‌ نسبتا زیادی بکنید، چراکه با شهری تقریبا گران (نسبت به دیگر شهرهای بزرگ هند) روبه‌رو هستیم.

دهلی

اطلاعات ضروری دهلی نو

اختلاف ساعت با تهران: ۲+

زبان رسمی و رایج: انگلیسی، اردو، هندی

واحد پول رسمی: روپیه هند (INR) 

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/۵۰ هرتز (دوشاخه نوع C، D، A)

کد کشور: ۹۱+

کد شهری: ۱۱-۹۱+

پلیس: ۱۰۰

آمبولانس: ۱۰۲

آتش‌نشانی: ۱۰۱

جهت رانندگی: چپ

ذهلی

آب و هوای دهلی نو

آب‌وهوای دهلی به نظر بسیار شگفت‌انگیز است. با وجود اینکه در طی زمستان کاملا سرد است، هنوز هم ماه‌های نوامبر تا مارس با روزهای گرم که سردی شب‌ها را مقداری جبران می‌کند، بهترین زمان برای سفر به این شهر به شمار می‌روند. از ماه‌ آوریل تا ژوئن درجه حرارت هوا به‌صورت موشک‌وار بالا می‌رود و گاهی می‌تواند غیر قابل‌تحمل شود. و این شرایط زمانی بدتر می‌شود که بدانید تهویه هوا در خارج از هتل‌ها و رستوران‌های توریستی کاملا کمیاب است. در شروع ماه ژوئیه فصل گردباد و بارش مکرر باران‌های سنگین آغاز می‌شود که لذت بردن از سرگرمی‌های این شهر را تحت شعاع قرار می‌دهد. همچنین می‌توانند باعث جریان سیل و مختل کردن زندگی در این شهر بشوند. بنابراین، این موقع از سال زمان مناسبی برای سفر نیست.

دهلی

هزینه‌ های سفر به دهلی نو

هزینه هاستل (خوابگاه)

برای یک شب اقامت در اتاق اشتراکی باید بین ۵۵۰ تا ۸۲۰ روپیه پرداخت کنید. هزینه‌ اتاق‌های شخصی نیز بین ۴۰۰ تا ۱۵۰۰ روپیه می‌شود.

ذهلی

هزینه اقامت در هتل

۱ ستاره ۵۷۰ تا۱,۲۰۰ روپیه 

۲ ستاره ۶۲۹ تا ۴,۵۳۸ روپیه 

۳ ستاره ۶۷۳ تا ۷,۹۵۵ روپیه 

۴ ستاره ۲,۰۷۹ تا ۱۲,۰۰۰ روپیه 

۵ ستاره ۳,۹۵۲ تا ۱۹,۹۶۱ روپیه 

دهلی

متوسط قیمت مواد غذایی

هزینه صبحانه مقرون به‌صرفه: معمولا هتل‌ های دهلی نو به‌همراه اجاره‌ اتاق وعده‌ صبحانه را هم ارائه می‌دهند، اما اگر این‌گونه نبود می‌توانید در دکه‌های خیابانی و رستوران‌های معمولی غذای ارزان میل کنید. یادتان باشد قیمت رستوران‌های غربی گران‌تر است. 

هزینه ناهار مقرون به‌صرفه: شما می‌توانید با هر نوع بودجه‌ای در این شهر غذا میل کنید. اما حقیقت امر این است که رستوران‌ های دهلی نو هرچقدر بهتر باشند هزینه‌های بالاتری را از شما کسر خواهند کرد. پس اگر محدودیت زیادی در بودجه دارید کمی قانع باشید و در غذافروشی‌های محلی روزگار را سر کنید. 

هزینه شام مقرون به‌صرفه: اگر نشستن در رستوران‌های خوب را برای صرف شام انتخاب کنید، باز هم می‌توانید وعده‌های غذایی ارزان پیدا کنید، اما نسبت به وعده‌های دیگر باید کمی بیشتر هزینه کنید. 

مک دونالد: ۲۵۰ روپیه 

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه‌مند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به‌ترتیب حدود ۱,۸۸۸ و۱,۴۴۷ روپیه تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم‌مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ بیشتری بپردازید.

هزینه حمل و نقل عمومی

بلیط تک سفره (مترو، اتوبوس) ۲۳ روپیه 

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر ۲۰۰ تا ۳۰۰ روپیه 

مترو از فرودگاه تا مرکز شهر ۱۰۰ روپیه 

تاکسی (تعرفه عادی شروع) ۵۰ روپیه 

یک کیلومتر تاکسی (تعرفه عادی) ۱۲ روپیه

انتظار یک ساعته تاکسی (تعرفه عادی) ۶۰ روپیه 

کرایه ماشین و راننده برای ۱ روز کامل ۱,۵۰۰ تا ۲,۰۰۰ روپیه 

قطار اکسپرس به آگرا ۲۶۳ تا ۷۰۰ روپیه

هر لیتر بنزین ۶۵,۱۲ روپیه 

دهلی

خرید کنید!

تعدادی مکان در دهلی وجود دارد که اجناس را با قیمتی استثنایی به فروش می‌رسانند. سری به Sarojini Nagar بزنید و اجناس را با همان کیفیتی که در خیابان پنجم نیویورک وجود دارد خریداری کنید. در اینجا می‌توانید انواع برندها از جمله Old Navy, H&M, Seal, Oshkosh, Cherokee را پیدا کنید. شاید بگویید خب تفاوتش در چیست؟ تفاوت در این است که اگر این اجناس را با قیمت ۴۰ یا شاید ۸۰ دلار در شهر خودتان خرید می‌کنید، در اینجا می‌توانید با پرداخت تنها ۵ دلار یا حتی کمتر آن‌ها را صاحب شوید. شاید عجیب به نظر برسد ولی حقیقت دارد.

دهلی

مهمان مردم محلی شوید

احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. ارزان‌ترین اتاق‌ها در دهلی خوابگاه‌های اشتراکی هستند که حدود۵۵۰ تا ۸۲۰ روپیه قیمت دارند. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه‌ای اجتناب کنید. خب مشکلی نیست! سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می‌دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می‌گذارد تا به‌جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به‌صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به‌زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید دوست‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به‌سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

جاهای دیدنی دهلی نو

قلعه سرخ (Red fort)

قلعه‌ سرخ جواهری با ارزش، بازمانده از دوران مغول‌ها است و توصیه می‌کنیم که بازدید از آن را به‌خصوص در هنگام شب دست ندهید. . چراغانی و نورپردازی‌های ویژه‌ آن به‌همراه موسیقی مخصوص، ۳۰۰ سال تاریخ را در پیش رو شما زنده خواهد کرد. این قلعه در زیر نور مهتاب آسمان دهلی انگار زنده می‌شود. در سال ۱۶۳۸، زمانی که شاه‌ جهان پایتخت را از آگرا به دهلی منتقل کرد، دستور ساخت‌وساز قلعه سرخ را با استفاده از تجربه‌ ساخته‌های قبلی صادر کرد. از همین رو این مکان به‌طرز قابل توجهی با نمونه‌های همتایش در آگرا متفاوت ساخته شده است. ورودی تاثیرگذار این مجموعه با نام دروازه لاهور، که حتی از دروازه‌ دهلی هم بزرگ‌تر است، توسط امپراطور برای جشن‌های تشریفاتی استفاده شده است. با عبور از این دروازه به بازار قرن هفدهمی شاتاشوک خواهید رسید. در این بازار می‌توانید انواع جواهرات، ساری، ابریشم و زیورآلات زیبا را خریداری کنید. به‌هیچ‌وجه بازدید از این قلعه را از دست ندهید.

قلعه سرخ

قطب منار

مجموعه‌ سازه‌های Qutab یکی از پیچیده‌ترین شاهکارهای معماری اسلامی و ساختار تاریخی در دهلی به شمار می‌روند که شامل منار Qutab (بلندترین منار آجری در جهان)، ستون آهنی خرابه‌های معبد قدیمی فرقه‌ جین، مدرسه‌ بزرگ علاالدین و آرامگاه Altamish می‌شوند. این مجموعه به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. فضای وسیع این مجموعه به‌قدری بزرگ است که بچه‌ها می‌توانند به‌راحتی در آن مشغول بازی کردن شوند. ازاین‌رو برای سفرهای خانوادگی گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود. ورود برای کودکان رایگان است.

قطب منار

گورودوارا بنگلا صاحب (Gurudwara Bangla Sahib)

گورودوارا بنگلا صاحب مهم‌ترین عبادتگاه مذهب «سیک» در دهلی به شمار می‌رود و قدمت آن به قرن هجدهم میلادی باز می‌گردد. این مکان ارزش یک بار دیدار را دارد. از جمله برجسته‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به یک استخر باشکوه، گنبد طلایی و میله‌ پرچم آن اشاره کرد. علاوه بر آن گالری هنر معبد هم احتمالا برایتان جالب خواهد بود. همچنین می‌توانید بدون پرداخت هزینه در آشپزخانه بزرگ آن یک وعده غذا میل کنید.بنگالا

معبد لوتوس

از دیگر جاهای دیدنی دهلی نو، لوتوس تمپل یا معبد نیلوفر آبی است که توسط فریبرز صهبا به‌طور کامل از سنگ مرمر سفید ساخته شده است. این بنا به شکلی ساخته شده است که نماد مشترک آیین هندو، بودایی، اسلام و جین باشد. مهم نیست که شما چه اعتقادی دارید، در هر صورت این بنا را زیبا، باشکوه، تاثیرگذار و غیرمنتظره خواهید یافت.

معبد لوتوس

دروازه‌ هند (India Gate)

سازه‌ای پر ابهت که به یاد ۹۰,۰۰۰ سرباز هندی که در طول جنگ جهانی اول جان خود را از دست دادند، ساخته شده است. Amar Jawan Jyoti شعله‌ای ابدی است که به‌صورت ۲۴ ساعت شبانه‌روز، به احترام سربازانی که طی جنگ هند و پاکستان در سال ۱۹۷۱ کشته شدند در اینجا می‌سوزد. می‌توانید با اجاره‌ یک قایق، در تالاب‌های اطراف این بنا به قایق‌سواری بپردازید. این کار فرصت تماشای شهر از چشم‌اندازی متفاوت را در اختیار شما می‌گذارد.

دروازه هند

مسجد جامع دهلی (Jama Masjid)

مسجد جامع دهلی یکی از بزرگ‌ترین مساجد هند و آخرین بنای ساخته شده به دستور شاه جهان به شمار می‌رود. ساخت این بنا در سال ۱۶۵۸ تکمیل شد. این مسجد زیبا دارای سه مدخل، چهار برج زاویه دار و دو مناره‌ قرمز رنگ سنگی با ارتفاع ۴۰ متر و خط‌های راه‌راه عمودی مرمری است. می‌توانید به بالای مناره‌ جنوبی بروید و دهلی را از نمایی زیبا تماشا کنید. در صحن مسجد یک استخر بزرگ آب وجود دارد که برای وضو و طهارت استفاده می‌شود. برای ورود به مسجد باید لباس متاسب بپوشید. همچنین غیرمسلمانان هنگام نماز اجازه‌ دسترسی به این مکان را ندارند.مسجد جامع هند

مقبره‌ همایون

مقبره‌ همایون منزلگاه آخر امپراطور همایون، شاه بزرگ مغول است. این مقبره در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده است. برای ساخت این بنا عناصر معماری ایرانی، هندی و مغولی در یک محوطه‌ وسیع قرمز شنی با هم ترکیب شده‌اند. بعدها برای ساخت شاهکاری همچون تاج محل، از این بنا الهام گرفته شد. از نظر بسیاری مقبره‌ همایون از تاج محل باشکوه‌تر است. همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر می‌توانید از این مجموعه‌ زیبا دیدن کنید.

مقبره ی همایون

معابد آکشاردام (Akshardham)

آکشاردام مجموعه معابد ساده و بی‌سروصدایی هستند که با داشتن معماری شگفت‌انگیز واقعی و یکی از آرامش‌بخش‌ترین و زیباترین ساخته‌های دست انسان در دهلی به روی عموم باز هستند. اگر دنبال مکانی آرام، بدون جمعیت زیاد و باشکوه می‌شد اینجا مناسب شما خواهد بود. یکی از جذاب‌ترین کارهای ممکن در این مکان، شرکت در تورهای قایق‌سواری به سبک گندولاهای ونیزی است. در هنگام شب تماشای فواره‌های موزیکال با رقص‌های زیبا می‌تواند برای مدتی هرچند کوتاه حال‌وهوای شما را عوض کند. نکته‌ جالب اینکه برای بازدید از این مجموعه نیازی به پرداخت هیچ‌گونه هزینه ندارید و تنها نکته‌ آزاردهنده بازرسی‌های امنیتی هنگام ورود است.

جاذبه های هند

اقامتگاه رئیس‌جمهوری (Rashtrapati Bhavan)

Rashtrapati Bhavan اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهوری هند است که می‌توان آن را یکی از جادویی ترین بناهای این کشور به شمار آورد. این بنا توسط معمار انگلیسی، ادوین لوتین در سال ۱۹۱۲ تا ۱۹۲۹ طراحی و ساخته شد. بنایی که در ابتدا محل اقامت نایب‌السلطنه‌ هند به شمار می‌رفت، بعدها اما پس از پایان حکومت سلطنتی به اقامتگاه ریاست جمهوری این کشور تبدیل شد. به‌هیچ‌وجه بازدید از این مکان را از دست ندهید. اگر با شرکت در تورها از این مکان دیدن می‌کنید که مشکلی ندارد، اما اگر به‌صورت آزاد قصد انجام چنین کاری را دارید، حتما باید از قبل و از طریق سایت رسمی ریاست جمهوری هند اجازه‌ آن را دریافت کنید.

اقامتگاه رییس جمهور هند

گاندی اسمیریتی و بنای یادبود مهاتما گاندی (Gandhi Smriti and the Mahatma Gandhi Memorial)

مراجعات و نشانه‌های متعددی از گاندی را می‌توان در دهلی پیدا کرد. در میان جاذبه‌های بسیار مربوط به رهبر مشهور جنبش استقلال هند، گاندی اسمیریتی (یابدود گاندی) با نام سابق «خانه‌ بیرلا» یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود. این مکان در واقع موزه خانه‌ای است که این شخص در سال ۱۹۴۸ در آن ترور شد. در اینجا می‌توانید آثار و یادگاری‌هایی مربوط به زندگی و مرگ گاندی شامل اتاقی که در آن اقامت داشت را ببینید. همچنین با ورود به این مکان، فرصتی استثنایی برای قدم زدن در همان باغ‌هایی که زمانی وی اوقاتش را در آن سپری می‌کرد به دست بیاورید. اگر به شخصیت بزرگ گاندی و دستاوردهایش علاقه‌مند هستید، فرصت دیدار از این مکان را از دست ندهید.

بنای یاد بود گاندی

رصدخانه جانتر مانتر (The Jantar Mantar Observatory)

رصدخانه‌ جانتر مانتر در نزدیکی منطقه‌ Connaught Place (یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین مناطق تجاری دهلی نو) قرار دارد و یکی از پنج رصدخانه‌ ستاره‌شناسی ساخته شده توسط مهاراجه «جی سینگ دوم» در سال ۱۷۲۵ میلادی به شمار می‌رود. این بنا طوری طراحی شده است تا امکان رصد کردن حرکات خورشید، ماه و سیاره‌ها را در اختیار کارکنان بگذارد. این بنا به‌عنوان مهارت‌های نجومی و مفاهیم کیهان‌شناختی بعد از پایان دوره مغول در سال ۲۰۱۰ در فهرست ارزشمند میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

رصذ خانه جانتر هند

موزه‌ ملی (The National Museum, New Delhi)

موزه‌ ملی، بزرگترین موزه در سراسر هند به شمار می‌رود. در این موزه‌ می‌توانید در انواع بخش‌های آن از جمله بخش ما قبل تاریخی تا قسمت مدرن تاریخ و فرهنگ هند به گشت‌وگذار بپردازید. علاقه‌مندان تاریخ و عاشقان هنر، به‌طور یکسان موارد موردعلاقه‌ خود همچون آثار باستانی قدیمی، اسلحه‌ها، آثار هنری تزئینی، مجسمه‌ها، جواهرات، نسخه‌های خطی قدیمی، منسوجات، نقاشی و مجموعه‌های مختلف و متنوعی از تمام تاریخ هند را در این موزه پیدا خواهند کرد. پس اگر چنین علاقه‌مندی‌هایی دارید به‌هیچ‌وجه بازدید از این مکان با ارزش را از دست ندهید..

موزه هندپارک ملی جانورشناسی دهلی (National Zoological Park)

شاید با توجه به استانداردهای جهانی این پارک خیلی بزرگ نباشد، اما می‌شود به آن، به‌عنوان مکانی برای سرگرم شدن بچه‌هایی که عاشق حیوانات هستند حساب باز کرد. در این پارک می‌توان حیواناتی همچون فیل، ببر سفید، تمساح مرداب به‌علاوه گونه‌ در معرض خطر گوزن شاخدار (نماد پارک) را مشاهده کرد.

باغ وحش هند

موزه ملی خط آهن (The National Rail Museum)

موزه ملی ریل یا خط آهن با بیش از ۴۰ کیلومتر مربع مساحت میزبان بیش از ۳۰ لوکوموتیو و چندین واگن قدیمی است که اغلب آن‌ها ارزش بسیار کمیاب و ارزشمند هستند. در این مکان می‌توان بیشتر از ۱۴۰ سال تاریخ خط آهن هند شامل موتورهای بخار ساخته شده در سال ۱۸۸۵ و موتور بخار فیری کویین ساخته شده، در سال ۱۸۵۵ را تماشا کرد. از دیگر جاذبه‌های این موزه می‌توان به چند مورد منحصربه‌فرد مانند مجموعه سالن ماشین‌‌های متعلق به مهاراجه‌های قدرتمند اشاره کرد که قطعا ارزش بازدید را دارند. توصیه می‌کنیم حتما از این موزه بازدید کنید، چراکه تماشای وسایل نقلیه‌ اولیه به همان صورت خالی از لطف نیست.

موزه راه آهن هند

باغ‌های Lodi

اگر سنترال پارک نیویورک را دیده باشید، باغ‌های Lodi برایتان آشناتر به نظر می‌رسد. باغی زیبا برای بازی کودکان، به‌همراه خرابه‌های قرون‌وسطایی به سبک هندی و اسلامی، مناسب برای فرار از استرس، شلوغی و هرج مرج که در لوتینز واقع شده است. این باغ ها سر جمع ۹۰ هکتار مساحت دارند. از جمله بناهای تاریخی که می‌توان در این مکان مشاهده کرد می‌توان به آرامگاه محمد شاه، سکندر لودی، شیش گنبد و گنبد بارا اشاره کرد. این باغ که دقیقا بین بازار خان و آرامگاه سفدر جونگ قرار دارد مکانی فوق‌العاده برای قدم زدن در طول صبح به شمار می‌رود. پس کفش مناسب بپوشید و خودتان را برای یک صبح به‌یادماندنی آماده کنید.

دهلی نو

بازارهای دهلی نو

جدای از مراکز خرید دهلی نو، بازارها گزینه‌های جذابی برای گشت‌و‌گذار و خرید محسوب می‌شوند. در ادامه دو مورد از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

بازار دیلی هات (Dilli Haat)

دیلی هات یک بازار بزرگ روباز است که توسط دولت اداره می‌شود. مکانی مناسب برای خرید انواع آثار هنری، صنایع دستی و غذاهای هندی. در اینجا می‌توانید انواع صنایع دستی را بدون واسطه تهیه کنید. این بازار تمام محیط مورد نیاز فروشگاه‌های روستایی (Haat) را بدون به خطر انداختن نیازهای مدرن امروزی فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید به دنیایی از هنر و میراث هندی پا بگذارید، بازدید از این بازار را از دست ندهید. هرکدام از ایالات هند اینجا غرفه‌ غذایی مخصوص خود را دارند. می‌توانید انواع غذاهای سنتی از سراسر هند را بدون اینکه پایتان را از دهلی بیرون بگذارید همین جا مزه کنید. این بازار همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب باز است.

 بازار هند

بازار جان پات (Janpath)

جان پات بازاری دوست‌داشتنی و پرجنب‌وجوش است که در آن محصولاتی جذاب از هند و تبت به فروش می‌رسد. در این بازار می‌توانید لباس، کفش، کارهای چرم و مصنوعات سنتی ارزان را پیدا کنید. اگر علاقه‌مند به خرید سوغاتی های سنتی هندی و تبتی هستید این مکان مناسب شما خواهد بود. در این بازار برای خنک شدن و بازیابی انرژی از دست رفته با قهوه‌ سرد DePaul's که مخلوطی از فراپه (نوعی یخ قهوه) و شیر است از خودتان پذیرایی کنید. یکی از بهترین نوشیدنی‌هایی که می‌توان در هند پیدا کرد.

بازار هند

رستوران های دهلی نو

رستوران Gulati

اگر دنبال جایی هستید که کباب ها، ادویه‌ کاری و لپه‌ی هندی را با هم داشته باشد، رستوران Gulati واقع در جاده‌ی پاندارا، مکانی فوق‌‌العاده است که بهترین غذاهای شمال هند را از سال ۱۹۵۹ سرو می‌کند. این رستوران در طول چند دهه بهترین ظرف های غذا را پخت کرده است. جایی مطمئن و رضایت بخش برای کسانی که دنبال غذاهای سنتی هستند.

نکته‌ها: جای پارک زیادی وجود ندارد، پس اگر ماشین دارید، کمی زودتر آنجا حاضر شوید. پیشنهاد می‌کنیم ظرف‌های غذای دال ماخانی (عدس سیاه کاری سنتی هند)، روگان جاش هندی، نان کره ای و کباب ها را امتحان کنید.

دهلی نو

رستوران ال جواهر

رستوران ال جواهر به خاطر سرو بهترین غذاهای AWADHI و Mughlai در دهلی بسیار مشهور است. این رستوران بهشت عاشقان غذا محسوب می‌شود. از آن دست نقاطی که به‌خصوص در طول عیدها باید از آن بازدید کنید و طعم غذاهای بی‌نظیرش را برای یک بار هم که شده مزه کنید.

نکته‌ها:

پیشنهاد ما امتحان کردن برین کاری، خورش گوشت گوسفند و خورش Nalli Nihaari است.

این رستوران همیشه پر از جمعیت است.

گزینه‌های گیاهی کمی در این رستوران وجود دارد. پس اگر گیاه‌خوار هستید دنبال جایی دیگر بگردید.

دهلی نو

نویسندگان: محبوبه رستمی و علی نظرپور

از کجا شروع کنیم

بهترین زمان سفر به دهلی نو؛ پایتخت سیاسی هند

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map