کلمه‌ها و عبارات کاربردی زبان اسپانیایی برای گردشگران

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰
کلمه‌ها و عبارات کاربردی زبان اسپانیایی برای گردشگران
زبان اسپانیایی دومین زبان پرکاربرد دنیا است و تقریبا ۸ درصد از مردم دنیا به این زبان صحبت می‌کنند. در سفر به اسپانیا یا سایر کشورهایی که در گذشته مستعمره‌ی این ابرقدرت قرون‌وسطا بوده‌اند؛ ازجمله تعداد زیادی از کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی، دانستن کلمه‌ها و عبارات کاربردی زبان اسپانیایی بسیار مفید است. در ادامه با معرفی پرکاربردترین عبارات زبان اسپانیایی با کجارو همراه باشید.
زبان اسپانیایی (اسپانیولی یا کاستیلی) یکی از شاخه‌های زبان لاتین است و به همین دلیل در صورت آشنایی با زبان‌های فرانسه‌ یا ایتالیایی، یادگیری آن چندان دشوار نیست. ولی در سفرهای کوتاه تفریحی یا کاری، لزومی به تسلط کامل به این زبان نیست و تنها آموختن کلمه‌ها و عبارات کاربردی برای نیازهای روزمره، مشکلات سفر را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد.

نکات مهم در تلفظ حروف زبان اسپانیایی

یک از تفاوت‌های مهم زبان‌های اسپانیایی و انگلیسی حرف Ñ است. این حرف «اِنی‌یِن» نام دارد و «نی» تلفظ می‌شود. به‌عنوان‌مثال کلمه‌ی پرکاربرد Señor که «سنیور» تلفظ می‌شود یا Español که تلفظ صحیح آن «اسپانیول» است. برخلاف زبان‌های انگلیسی و فرانسه، تقریبا همه‌ی کلمات اسپانیایی را می‌توان به همان شکلی که نوشته‌شده‌اند، تلفظ کرد. البته موارد استثنا هم وجود دارد. به‌عنوان‌مثال حرف J، «خ» تلفظ می‌شود یا دو حرف L  چسبیده به هم (ll) را باید «ی» خواند. در کلمات اسپانیایی حرف H  به‌هیچ‌عنوان تلفظ نمی‌شود.

کلمه‌ها و عبارات کاربردی

عبارات کاربردی اسپانیایی امروزه اپلیکیشن‌های متنوعی برای ترجمه‌ی زبان‌های پرکاربرد به اسپانیایی در اندروید، iOS و ... طراحی شده‌اند ولی به خاطر سپردن کلمه‌ها و عبارات فوق، در بیشتر موقعیت‌ها و شرایط معمولی که ممکن است در سفر به اسپانیا با آن‌ها برخورد کنید، نیاز شما را برطرف می‌کند و از طرف دیگر برقراری ارتباط با اسپانیایی‌زبان‌ها بدون نیاز به واسطه، لذت سفر و مصاحبت را چند برابر خواهد کرد. منبع :Buzzle

مطالب مرتبط:

دیدگاه