۲۰ جزیره زیبا در جهان (قسمت دوم)

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور دوشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
۲۰ جزیره زیبا در جهان (قسمت دوم)
از نگاه تمام مردم جهان، یکی از بهترین مناطق برای استراحت، سواحل و اطراف دریا به شمار می‌روند. سالیانه افراد بسیار زیادی به سواحل سرتاسر جهان سفر و اوقاع فراغت خود را در چنین مناطقی سپری می‌کنند. سواحل، دریا‌ها، جزایر و هر آنچه که با آب در ارتباط است، می‌تواند یک سفر آرامش‌بخش را به ارمغان بیاورد. هر ساحلی در جهان، ویژگی منحصر به فرد خود را دارد و اکنون در این مقاله از کجارو تصمیم داریم تا با بهترین سواحل در جزیره‌های جهان آشنا شویم.
  در قسمت اول با ۱۰ مورد از این جزایر زیبا آشنا شدیم، در این قسمت با کجارو همراه باشید تا با ۱۰ مورد دیگر آشنا شوید.

۱۰- جزیره Moorea

جزیره moorea جزیره کوهستانی و زیبای Moorea رتبه یک را در French Polynesia به دست آورده و جایگاه پنجم را در بین بهترین سواحل جهان از آن خود کرده است. Tamae معروف‌ترین ساحل در جزیره Moorea است که اقامت در استراحتگاه Sofitel Moorea la Ora Beach می‌تواند شما را از شلوغی جمعیت جدا کند. به طور حتم گردشگران از خیابان‌های سینمایی این جزیره لذت خواهند برد. زیرا بخشی از فیلم Mutiny on the Bounty در این جزیره فیلمبرداری شده است. گفته می‌شود که James Michener، "قصه‌هایی از اقیانوس آرام جنوبی" را از این جزیره الهام گرفته است. با وجود اینکه برای رسیدن به این جزیره باید زمان زیادی را سپری کنید، اما از دیدگاه گردشگران، جزیره مذکور پانزدهمین جایگاه ارزش بازدید را دارد.

۹- St. John، جزیره Virgin در ایالات متحده

خلیج trunk گردشگران رتبه چهارم را به ساحل St. John در بین تمام جزایر کارائیبی داده‌اند و شاید دلیل این موضوع نیز دور از دسترس بودن جزیره مذکور است (برای رسیدن به این جزیره باید از طریق St. Tomas با قایق سفر کرد). یکی دیگر از دلایلی که جزیره مذکور در بین گردشگران محبوبیت یافته است، به دست‌نخورده بودن آن باز می‌گردد. باید توجه داشت که دو سوم از این جزیره مربوط به پارک ملی است که شامل سواحل معروف Trunk و Honeymoon می‌شود. اگر از جمله افرادی هستید که همیشه به دنبال سایه می‌گردید، بهتر است که به ساحل Maho Bay بروید. در این ساحل درختان نارگیل وجود دارند و به همین دلیل گردشگران می‌توانند زیر سایه آن‌ها استراحت کنند. برای پی بردن به سرسبزی این جزیره نیز بهتر است که در استراحتگاه Concordia Eco اقامت کنید. در این اقامتگاه خانه‌های درختی و چادرهایی برای استراحت وجود دارد و البته گردشگران می‌توانند در آپاراتمان‌های قرار گرفته در کنار سواحل سفید رنگ نیز اقامت کنند.

۸- جزیره Exumas در باهاما (Bahamas)

جزیره Exuma Exumas یک جزیره زیبا در کشور باهاما که شامل ۳۶۵ جزیره است و این جزیره‌ها نیز اغلب Cays نامیده می‌شوند. بزرگترین Cays‌ در این جزیره Great Exuma نامیده می‌شود. اگر در سفر به این جزیره تصمیم دارید تا در Great Exuma اقامت کنید، می‌توانید هتل‌های بسیار خوبی را برای اقامت انتخاب کنید. یکی از سواحل معروف این جزیره نیز Jolly Hall نامیده می‌شود. این ساحل با آب آبی‌رنگ و کم‌عمق خود شهرت دارد. در Little Exuma هم بهتر است که به ساحل Cancer بروید. گفتنی است که این ساحل روی خط نصف‌النهار قرار دارد و طولانی‌ترین ساحل در Little Exuma است. تماشا کردن شنای خوک‌ها، یکی از کار‌های جالبی است که گردشگران می‌توانند در Exumas انجام دهند. شنا کردن خوک

۷- جزیره Bora Bora

ساحل moorea Bora Bora یک جزیره در French Polynesia است که با جزایر شنی احاطه شده است. از جاذبه‌های گردشگری این جزیره می‌توان به تالاب‌های فیروزه‌ای رنگ و صخره‌ه‌ی مرجانی اشاره کرد و این مکان در بین گردشگران نیز با جاذبه‌های غواصی عالی شهرت یافته است. این جزیره یک مکان لوکس است که گردشگران می‌توانند در خانه‌های قرار گرفته روی آب دریا اقامت کنند. در خصوص بهترین مکان برای ماه عسل، جزیره Bora Bora توانسته است رتبه دوم را به دست آورد. نماد این جزیره کوه Otemanu است که از خانه‌های ییلاقی موجود در جزیره منظره بسیار زیبایی دارد. یکی از بهترین مکان‌های این منطقه نیز ساحل Matira است.

۶- جزیره Maui

جزیره Maui در هاوایی جزیره Maui دارای ۴۸ کیلومتر خطی ساحلی عمومی است. در بررسی‌هایی که انجام شده، به طور کلی جزیره Maui محبوب‌ترین جزیره در هاوایی است. در این جزیره نیز سواحل Wailwa و Kaanapali از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. اما بهترین ساحل برای شما براساس فعالیت‌هایی که می‌خواهید انجام دهید، ممکن است متفاوت باشد. برای اسکی روی آب بهتر است که به پارک دولتی Makena یا خلیج Honokahua بروید. برای غواصی و شیرجه در آب از صخره‌ها، Pu'u Keka'a یک مکان مناسب است که در کنار Kaananapali قرار دارد. اما اگر به تماشای غروب آفتاب و آفتاب گرفتن علاقه دارید، بهتر است که به ساحل Keawakapu سفر کنید. این جزیره از هاوایی رتبه ششم را برای داستان‌های عاشقانه به دست آورده است.

۵- جزیره Anguilla

جزیره آنگویلا اگر دوست دارید منظره‌ای وسیع و زیبا در مقابل دیدگان شما باشد، جزیره انگلیسی آنگویلا می‌تواند مکانی مناسب برایتان باشد. این جزیره ساختاری مسطح دارد و به طور عجیبی توسعه نیافته‌است (حتی کشتی‌هایی برای سفر دریایی نیز در آن وجود ندارد). خلیج Shoal و Rendezvous محبوب‌ترین سواحل آنگویلا هستند. اما اگر شما در Malliouhana اقامت کنید، می‌توانید با پای پیاده به Turtle Cove، Bobbing Cove و ساحل Mead بروید. گفتنی است که از طریق ساحل Mead که سکنه کمی نیز در آن وجود دارد می‌توان منظره بسیار وسیعی از شن‌های سفیدرنگ ساحل را مشاهده کرد. با اقامت در Cap Juluca که دارای سبک مراکشی است، گردشگران می‌توانند به تماشای منظره زیبای کوه‌های St. Maarten بپردازند. در این جزیره نیاز نیست که خود را زیاد خسته کنید، زیرا در خصوص سطح فعالیت‌های مختلف برای گردشگران، رتبه دهم را به دست آورده است و فعالیت‌های تفریحی زیادی برای گردشگران وجود ندارد.

۴- جزیره کائوآئی (Kauai)

جزیره kauai در هاوایی کائوآئی جزیره‌ای در هاوایی است که دره‌های سرخرنگی در آن وجود دارد و گردشگران در آن می‌توانند از جنگل‌های انبوه و آبشار‌های زیبا لذت ببرند. این جزیره مدال افتخار نقره را در خصوص فعالیت‌های تفریحی به دست آورده است. در این منطقه می‌توانید در ساحل Na Pali قدم بزنید و به تماشای زیبایی‌های آن بپردازید. گردشگران ماجراجو نیز می‌توانند در ساحل Hanalei اقدام به موج‌سواری کنند. برای غواصی از طریق لوله تنفس نیز ساحل Tunnels با غار‌های خود مکان مناسبی است. البته اگر علاقه زیادی به آب داشته باشید، اقامت در استراحتگاه Hanalei Colony برایتان جالب خواهد بود زیرا سوئیت‌های آن تنها ۳ متر با آب فاصله دارند.

۳- جزیره Harbour، باهاما

جزیره harbour مکان‌های زیادی در جهان وجود دارند که شن‌های سواحل آن‌ها صورتی رنگ است اما ساحل ۴.۸ کیلومتری Eleuthra یکی از بهترین‌ها در این زمینه است و گردشگران در این جزیره می‌توانند شن‌های زیبای سواحل را که تماشا کنند. در این منطقه اقامتگاه‌های بسیار جالبی وجود دارد که در این بین می‌توان به استراحتگاه Pink Sands که ۳۸ اتاق دارد و هتل Coral Sands نیز اشاره کرد. در خصوص غذا نیز این جزیره از باهاما بین ۱۰ جایگاه برتر قرار گرفته است.

۲- جزیره گالاپاگوس (Galapagos)، اکوادور

جزیره Galapagos مجمع‌الجزایر ۹۶۵ کیلومتری اکووادور در بین گردشگران محبوبیت زیادی داشته و مناطق بسیار زیبایی نیز در این جزیره‌ها وجود دارند که افراد می‌توانند روی صندلی‌های موجود در سواحل سفیدرنگ بنشینند و به تماشای زیبایی‌های این سواحل بپردازند. در جزیره گالاپاگوس ایگواناهای آبی‌رنگی وجود دارند که دارای بدنی لیز هستند. برای موج‌سواری نیز سواحل طولانی خلیج Tortiga و Santa Cruz مکان‌های خوبی هستند و البته امکان دارد که در طول موج‌سواری، چند پلیکان، فلامینگو و لاک‌پشت را مشاهده کنید. Bahia Gardner مکانی مناسب در جزیره گالاپاگوس است که در آن تنوع زیادی از حیوانات نظیر مارمولک‌های سرخ، مرغ مقلد (Mockingbird) و شیر دریایی قابل مشاهده‌اند.

۱- مالدیو (Maldives)

مالدیو بهترین جزیره ساحلی در جهان مالدیو است که شاید بتوان گفت نماینده بهشت روی زمین است. در این مجمع‌الجزایر ۱۱۰۲ جزیره و ۲۸ جزیره مرجانی وجود دارد که تمام آن‌ها در اقیانوس هند قرار گرفته‌اند. در جزایر Soneva و Kunfunadhoo کارکنان در بدو ورود به ساحل کفش‌هایتان را خواهند گرفت و از شما درخواست خواهند کرد با پای برهنه در ساحل قدم بزنید. در این جزایر ۶۵ ویلا مستقیما در ارتباط با آب هستند و تماشا کردن تئاتر‌ در محیط باز نیز  برای گردشگران جالب است. گفتنی است که مالدیو رتبه نخست را در خصوص داستان‌های عاشقانه به دست آورده است و البته رتبه دوم در ارتباط با شهروندان میهمان‌نواز نیز به همین جزیره اختصاص دارد. یکی از استراحتگاه‌هایی که گردشگران در آن می‌توانند احساس راحتی بکنند، Niyama Maldives نام دارد. همان‌طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید، با بهترین جزایر ساحلی در جهان آشنا شدیم و به خصوصیات هر کدام پی بردیم. شما برای سفر‌های خود کدام یک از این جزایر زیبا را انتخاب می‌کنید؟ منبع: travelandleisure

مطالب مرتبط:

دیدگاه