فرودگاه گلدکست؛ لنگرگاه کشتی‌های هوایی بندر زیبای استرالیا

علی گودرزی
علی گودرزی چهار شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه گلدکست؛ لنگرگاه کشتی‌های هوایی بندر زیبای استرالیا

گلدکست یک بندر زیبا و به‌شدت جذاب است که اخیرا توریست‌های زیادی را مجذوب خودش کرده است. در این مطلب به معرفی فرودگاه گلدکست می‌پردازیم.

استرالیا یک کشور یا بهتر است بگویم، یک قاره‌ی به‌شدت زیبا است. آب و هوای مطبوع و شهرهای بسیار جذابی که در استرالیا وجود دارند، آن را به یکی از توریستی‌ترین مناطق جهان تبدیل کرده است.

سیدنی و ملبورن بدون شک از بزرگ‌ترین و زیباترین شهرهای موجود در استرالیا هستند اما، در کنار این شهرها، مناطق دیگری هم وجود دارند که باعث شوند بگویم که استرالیا جای جایش زیبا و جذاب است. گلدکست یکی از این مناطق است. شهر بندری و نسبتا کوچک ایالت کوئینزلند استرالیا اینقدر مفرح، زیبا و هیجان‌انگیز است که تعداد توریست‌هایش روز به روز درحال افزایش هستند. آب و هوای بسیار خوب، فضای بسیار جذاب و باطراوت، در دسترس بودن تفریحات مختلف و موارد بیشتر، گلدکست را به یکی دیگر از شهرهای پرطرفدار استرالیا تبدیل کرده که این روزها شاهد افزایش تمایل توریست‌ها به سفر به آن هستیم.

در نتیجه، بر این شدیم تا در این مقاله به معرفی فرودگاه گلدکست بپردازیم و در پایان آن، از قیمت بلیط تهران - گلدکست بگوییم. اگر قصد دارید با هواپیما به این شهر سفر کنید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

فرودگاه گلدکست (Gold Coast Airport)

فرودگاه گلدکست

  • نام: فرودگاه گلدکست (Gold Coast Airport) / نام سابق این فرودگاه، Coolangatta Airport است
  • کد یاتا: OOL
  • کد ایکائو: YBCG
  • نوع فرودگاه: عمومی
  • ارتفاع از سطح دریا: ۶ متر
  • فاصله از تهران: پرواز از فرودگاه امام خمینی به سمت گلدکست و فرودگاه این شهر، با توجه به آپشن‌های مختلف پرواز حدودا ۲۱ ساعت و ۲۵ دقیقه طول خواهد کشید.

اولین پرواز فرودگاه گلدکست در سال ۱۹۳۹ انجام شد؛ آن زمان‌ها، فرودگاه مذکور را با نام Coolangatta Airport می‌شناختند که Coolangatta در گویش بومی مردم استرالیا به معنی منظره‌ی زیبا است؛ چرا که فرودگاه گلدکست در یک دشت بزرگ که با مزرعه‌های گندم محاصره شده بود قرار داشت. پس از جنگ جهانی دوم، این فرودگاه به فعالیت عادی خود ادامه داد و خطوط‌ هوایی مختلفی با آن قرارداد بستند.

در سال ۱۹۵۸ میلادی، تعمیرات و گسترش فرودگاه آغاز شد و در اولین موارد، مسیر تاکسی‌ها و خودروهای حمل و نقل فرودگاه یک بار از اول طراحی و ساخته شدند. در سال ۱۹۸۱ که فرودگاه به بیش از ۶۵۰ هزار نفر خدمت‌رسانی می‌کرد، یک‌سری ترمینال جدید در آن بازگشایی شد. سال بعد، باند فرودگاه بزرگ‌تر شد (۲۰۴۲ متر) و هواپیماهای بیشتر و پیشرفته‌تری می‌توانستند در این فرودگاه فعالیت کنند. 

در اولین روز از سال ۱۹۸۸، مالکیت فرودگاه گلدکست از دولت به سازمان مدیریت فرودگاه‌های فدرال ( Federal Airports Corporation) سپرده شد. یک سال بعد، نام رسمی فرودگاه Coolangatta ، به فرودگاه گلدکست (Gold Coast Airport) تغییر کرد و کد یاتا OOL برایش انتخاب شد. در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، دوباره فعالیت‌های عمرانی برای گسترش فرودگاه گلدکست از سر گرفته شد و در جریان آن، طول باند فرودگاه و گنجایش ترمینال‌های فرودگاه افزایش پیدا کرد. گفتنی است که در سال ۲۰۱۰ حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای انجام شدن این عملیات‌ها هزینه شده است. فعالیت‌هایی هم برای ارتقاء سطح کیفی ترمینال‌ها و ساختمان‌های فرودگاه در سال ۲۰۱۶ انجام شده‌اند که برای تکمیل‌شان،‌۳۰۰ میلیون دلار پول خرج شده است.

پایانه‌ها، خدمات و سطح دسترسی

فرودگاه گلدکست

تمامی پروازهای داخلی و بین‌المللی از یک ترمینال انجام می‌شوند. این ترمینال دو سالن مختلف دارد که در هر کدام خدماتی به‌خصوص به مسافران ارائه می‌شود. پارکینگ ماشین برای مسافران، صرافی، بانک، سوپرمارکت‌ها، رستوران، محل بازی و نگه‌داری کودکان و مواردی از این دست را می‌توانید در این سالن‌های فرودگاه گلدکست پیدا کنید.

فرودگاه گلدکست در ۳۰۰ کیلومتری غرب جاده‌ی گلدکست واقع شده است و با مراکز تفریحی شهر گلدکست فاصله‌ی چندانی ندارد و مسیرش با این مراکز خیلی سرراست و مستقیم است. اتوبوس‌ها، شاتل‌ها و تاکسی‌های زیادی در این فرودگاه خدمات‌رسانی می‌کنند و فاصله‌ی نه چندان زیاد فرودگاه با شهر، استفاده از حمل و نقل عمومی شهری برای رسیدن به آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها تبدیل کرده است.

مختصات جغرافیایی

فرودگاه گلدکست در ۳۰۰ کیلومتری غربی جاده‌ی شهر گلدکست واقع شده است

اطلاعات پرواز

فرودگاه گلدکست

پرواز به گلدکست مثل پرواز به شهرهایی همچون سئول، از تهران به شکل مستقیم انجام نمی‌گیرد و برای سفر به این شهر، باید ابتدا باید بلیط هواپیما برای تهران به مقصد یکی از کشورهای خارجی بگیرید و سپس به‌کمک ایرلاین‌های خارجی، به گلدکست سفر کنیم.

قیمت بلیط هواپیما تهران - گلدکست با توجه به نوسانات اخیر قیمت دلار، برایمان گران تمام خواهد شد و اگر می‌خواهید دست به دامن ایرلاین‌های خارجی شوید و به این شهر سفر کنید، باید چیزی حدود ۱۱ تا ۱۷ میلیون تومان را برای پرواز تهران - گلدکست در جیب‌تان پس‌انداز کرده باشید!

مطالب مرتبط:

منبع Wikipedia

دیدگاه