با زیباترین نقاط کاستولدز آشنا شوید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
با زیباترین نقاط کاستولدز آشنا شوید

کاستولدز منطقه‌ای در جنوب انگلیس است که با جاذبه‌های متعدد خود نظیر روستاهای اسلاترز، باغ و عمارت هیدکو، پارک کریکلی هیل کانتری و... از مهمانان خود استقبال می‌کند.

وقتی از کاستولدز در انگلیس صحبت می‌شود، زبان از وصف زیبایی آن قاصر است. این منطقه را با تپه‌های سرسبز و مناظر چشم‌نوازش، کلبه‌های به رنگ عسلی، جنگل‌ معرکه، کلیساهای قدیمی و خانه‌های بسیار بزرگ می‌شناسند. اینجا به قدری زیبا است که وقتی به این محل سفر می‌کنید، واقعا نمی‌دانید گشت و گذار خود را از کجا آغاز کنید. به همین دلیل قصد داریم در این راه کمک‌تان کرده و برخی از زیباترین نقاط کاستولدز را به شما معرفی کنیم.

۱اسلاترز

جاذبه های کاستولدز

روستاهای دوقلوی آرام و سنتی «اسلاترز» (The Slaughters) از جاذبه‌های دیدنی کاستولدز به‌شمار می‌رود که علی‌رغم اسم ناخوشایندش (کشتار)، به شدت چشم‌نواز و زیبا است. رودخانه‌ای این دو روستا را به هم وصل می‌کند که مکانی ایده‌آل برای یک پیاده‌روی دلپذیر است تا در امتداد رودخانه‌ از مناظر زیبا لذت ببرید.

۲باغ و عمارت هیدکو

جاذبه های کاستولدز

کاستولدز به‌واسطه‌ی وجود باغ‌های تاریخی و زیبا، انتخاب را دشوار می‌کند، در این میان باغ و عمارت «هیدکو» (Hidcote) جایگاه ویژه‌ای دارد. در این باغ فوق‌العاده و هنری، علاوه بر یک سری اتاق ایوان‌دار، مسیر پرپیچ و خمی را خواهید دید که شما را به سمت باغ‌های مخفی و رویایی می‌برد. با تماشای رنگ‌ها و طبیعت زیبا حتما عاشق خواهید شد.

۳پارک کریکلی هیل کانتری

جاذبه های کاستولدز

پارک «کریکلی هیل کانتری» (Crickley Hill Country) به لطف چشم‌اندازهای زیبایش، مایه‌ی فخر کاستولدز به حساب می‌آید. گیاهان متعدد و گل‌های وحشی، اینجا را به بهشتی برای پروانه‌ها و افراد عاشق طبیعت تبدیل کرده است. این تپه، تاریخ شگفت‌انگیزی دارد که شواهد حضور انسان در آن به ۴ هزار سال قبل از میلاد برمی‌گردد. کافه‌ای در بالای این تپه قرار دارد که مکانی معرکه برای نوشیدن یک فنجان چای و تماشای طبیعت خارق‌العاده محسوب می‌شود.

۴بایبری

جاذبه های کاستولدز

روستای «بایبری» (Bibury) در کنار رودخانه‌ی کولن قرار دارد و از مناطق شناخته شده گردشگری در کاستولدز به‌شمار می‌رود. با توجه به مناظر چشم‌نواز و تاریخ جالبی که دارد، هر بازدیدکننده‌ای را غافلگیر خواهد کرد. «آرلینگتون رو» (Arlington Row) در واقع تعدادی کلبه‌‌ی قرن هفدهمی دارد که یکی از زیباترین خیابان‌های انگلستان برای عکاسی است و با گشت و گذار در آن، حس می‌کنید به گذشته قدم گذاشته‌اید. در ادامه سری هم به رودخانه بزنید و از طبیعت آن استفاده کنید.

۵باغ گیاه شناسی وستونبیر

جاذبه های کاستولدز

«باغ گیاه‌شناسی وستونبیر» (Westonbirt Arboretum) با ۶۰۰ هکتار و ۲۵۰۰ گونه‌ی مختلف درختان، واقعا باشکوه است و یکی از بهترین‌های جهان محسوب می‌شود. به سیلک وود (Silk Wood) بروید و از روی پل آن، شاهد مناظری متفاوت از بالای درختان باشید. مسیر مشهور «گرافالو» (Gruffalo) نیز در طول سال باز است، آن را از دست ندهید. این باغ در همه فصول زیبا است، از ماگنولیاها در بهار گرفته تا چشم‌اندازهای برفی در زمستان، همگی دیدنی هستند. البته شکوه این باغ در فصل پاییز است که با رنگ‌های مسحور کننده خود هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد.

۶برادوی

جاذبه های کاستولدز

«برادوی» (Broadway) یکی دیگر از روستاهای معرکه‌ی کاستولدز است. خیابان زیبایی دارد که علاوه بر درختان شاه بلوط هندی که در امتداد این خیابان زیبا قرار گرفته، خانه‌های بزرگ و کلبه‌های سنگی طلایی رنگی به زیبایی آن افزوده است. یک روستای سنتی سرسبز نیز در این محل وجود دارد که میزبان جشن سالانه روستا است و فرصتی ایده‌آل برای آشنایی با زندگی سنتی روستایی در انگلیس به حساب می‌آید. از فیش هیل به سمت برج برادوی بروید و از مناظر خارق‌العاده‌ی روستا لذت ببرید و اگر خوش شانس باشید، می‌توانید گوزن‌های مشغول چرا را ببینید.

۷جنگل کرانام

جاذبه های کاستولدز

«جنگل کرانام» (Cranham Woods) نقطه‌ی آغاز یک پیاده‌روی عالی از میان برخی از زیباترین جنگل‌های کاستولدز است. آرامش و راحتی خیال را در این منطقه حس خواهید کرد، به‌خصوص در ماه می که زمین با گل‌های رنگارنگ منقوش شده است. در ادامه از کوپرز هیل عبور می‌کنید و به دامنه‌ی مشهور آن می‌رسید که میزبان رقابت سالانه‌ی  «پنیر چرخان» است و یکی از عجیب‌ترین سنت‌های کاستولدز محسوب می‌شود.

۸کم پیک

جاذبه های کاستولدز

«کم پیک» (Cam Peak) زیباترین چشم‌اندازهای کاستولدز را پیشکش شما خواهد کرد. این منطقه فاصله‌ی کمی با «کم لانگ داون» دارد و مناظر کاستدولز اسکارپمنت (Cotswold Escarpment) و تپه‌های سرسبز خاص این منطقه را پیش روی شما قرار می‌دهد. پیشنها می‌کنیم این محل را برای پیک نیک انتخاب کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه