افزایش ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش شنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰
افزایش ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی

در سال جاری  تعداد گردشگرانی که از خارج برای دیدن جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی به این استان آمده اند ۱۰ درصد افزایش داشته است.

طبق آمار، تعداد گردشگران خارجی که وارد آذربایجان شرقی شده‌اند در ۹ ماهه امسال در حدود ۴۹۳هزار نفر بوده است. مرتضی آبدار از افزایش ۲۲ درصدی شمار گردشگران داخلی به این استان خبر داد و اضافه کرد در این حوزه شاهد حضور چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر داخلی در استان بوده‌ایم.

وی رویداد بین‌المللی تبریز را از عوامل مهم و موثر بر تعداد گردشگران ورودی به استان آذربایجان شرقی برشمرده و این رویداد را نقطه شروع یک تحول اساسی در گردشگری آذربایجان شرقی معرفی کرد که در حال حاضر تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است. بر اساس این مطالبه عمومی، مسئولین و مردم نیز به این باور رسیده‌اند که توسعه اقتصادی در گرو توسعه گردشگری است.

آبدار در این زمینه توضیح داد که در طی ۲ سال اخیر موزه‌های استان آذربایجان شرقی از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سازماندهی شده و شاهد صدور مجوز و افتتاح سه موزه اختصاصی در این استان بوده‌ایم. طبق گفته آبدار با برنامه‌های انجام شده و تبلیغاتی که برای تبریز 2018 صورت گرفت، شاهد رشد ۱۴/۵ درصدی تخت‌های اقامتی در استان آذربایجان شرقی بوده‌ایم. وی همچنین بر نقش بخش خصوصی تاکید کرد و گفت:

متاسفانه بخش خصوصی هنوز به جایگاه خود دست نیافته و تنها معدودی از دفاتر مسافرتی استان در این زمینه اقدام کرده اند. اما با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی مشوق هایی تعریف شده که به فعالان جذب گردشگر ورودی خارجی اختصاص خواهد یافت.

وی نگاه سلیقه‌ای به گردشگری را سبب تاثیر منفی بر آن دانست و خواستار استفاده از تمامی توان استان آذربایجان شرقی برای توسعه گردشگری شد.

تبریز در سال ۲۰۱۸ از سوی سازمان همکاری کشورهای اسلامی به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی انتخاب شد. این عنوان در سال جدید میلادی به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان اختصاص یافت.

منبع عکس: سید کاظم موسوی

مطالب مرتبط:

منبع irna

دیدگاه