بازگشایی مرزهای زمینی استان آذربایجان‌ غربی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
بازگشایی مرزهای زمینی استان آذربایجان‌ غربی

استاندار آذربایجان‌ غربی، از بازگشایی مرزهای زمینی این استان با کشور ترکیه، از روز جمعه ۱۶ مهرماه خبر داد.

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به بهبود کاهش شیوع ویروس کرونا و گسترش واکسیناسیون، از بازگشایی مرزهای زمینی این استان با کشور ترکیه در راستای گشایش‌های اقتصادی منطقه و تسهیل رفت‌وآمد مسافران خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

گروه‌های هفت‌گانه مانند دانشجویان و تجار در ماه‌های گذشته در مرز تردد کرده‌اند و در این رابطه مشکل خاصی ایجاد نشده بود؛ اما با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، مرزهای کشور باید از یک آبان ماه بازگشایی شود؛ این در حالی است که با هماهنگی‌هایی که با وزارت کشور انجام شده است، مرزهای زمینی استان یعنی تمرچین پیرانشهر، سرو ارومیه، رازی خوی، پلدشت و بازرگان ماکو از روز جمعه ۱۶ مهرماه با توجه به شرایطی که برای رفت و آمد وجود دارد، بازگشایی می‌شود.

شهریاری در خصوص شرایط عبور و مرور مسافران از گذرگاه‌های مرزی نیز اظهار کرد:

شرایط رفت و آمد نیز این است که باید مسافرانی که قصد تردد مرزی را دارند، کارت واکسیناسیون و تست PCR منفی (حداکثر ۷۲ ساعت قبل) پیش از تردد داشته باشند.

شایان ذکر است که شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مبادی مرزی زمینی،  فعالیت تجار و مرزنشینان برای دادو‌ستد کالا را دستخوش خسارات فراوانی کرده است. چندی پیش نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و خواهان بازگشایی مرز رازی برای تداوم فعالیت تجار و مرزنشینان شد. این موضوع تاجایی پیش رفت که شایعه بازگشایی مرزها در هفته‌های اخیر، سبب تجمع چندین‌باره مردم را پشت دروازه‌های مرزی رازی فراهم کرد.

مطالب مرتبط:

منبع تسنیم

دیدگاه