هزینه سفر به نیشابور چقدر است؟

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی دوشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
هزینه سفر به نیشابور چقدر است؟

نیشابور شهری تاریخی و زیبا است. با آگاهی از هزینه‌های هتل و رستوران، می‌توانید برنامه‌ی سفر به این شهر را بچینید.

ما با توجه به میزان درآمدی که داریم، می‌توانیم مقصد سفرمان را انتخاب کنیم. اما اگر با میزان هزینه‌های سفر آشنا باشیم، راحت‌تر تصمیم می‌گیریم و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

جاذبه‌‌های گردشگری نیشابور و اطراف آن بسیار متنوع است که بازدید از آن‌ها به‌یادماندنی خواهد بود. تجربه‌ی بازدید از آرامگاه عمر خیام، آرامگاه عطار نیشابوری و مقبره کمال‌الملک را نباید از دست داد. پس دست به‌کار شوید و برای سفر به نیشابور برنامه‌ریزی کنید.

هزینه رفتن به نیشابور

فرودگاه مهرآباد

از تهران می‌توانید با ماشین شخصی، اتوبوس یا قطار مستقیم به نیشابور بروید. اما اگر سفر هوایی را ترجیح می‌دهید، با هواپیما به مشهد بروید و از آنجا زمینی به نیشابور برسید.

از تهران ۷۶۴ کیلومتر تا نیشابور راه در پیش دارید، پس حدود ۸۰ هزار تومان هزینه‌ی بنزین می‌پردازید. توجه داشته باشید با توجه به نوع خودرو میزان مصرف بنزین تغییر خواهد کرد.

راه تهران تا نیشابور طولانی است؛ اگر برای خرید بلیط اتوبوس یا قطار بیشتر هزینه کنید، در مقصد خستگی کمتری خواهید داشت

برای ارزان‌ترین بلیط اتوبوس ۳۵ هزار تومان و برای خرید بلیط قطار اتوبوسی ۳۰ هزار تومان خواهید پرداخت.

راه طولانی است و اگر برای خرید بلیط بیشتر هزینه‌ کنید، در مقصد خستگی کمتری خواهید داشت. گزینه‌ی بهتر، خرید بلیط اتوبوس ۳۶ هزار تومانی و بلیط قطار ۵۷ هزار تومانی است.

قیمت بلیط هواپیمای تهران به مشهد از حدود ۱۳۵ هزار تا ۵۶۰ هزار تومان متغیر است. ۴۵ هزار تومان هم هزینه‌ی رفتن از مشهد به نیشابور خواهد بود.

متوسط هزینه‌ اقامت در نیشابور

هتل های نیشابور

هزینه‌ی اقامت بخش مهمی از بودجه‌ی سفر را به خودش اختصاص می‌دهد. در نیشابور از هتل ۴ ستاره تا هتل‌ اقتصادی وجود دارد. هزینه‌ی اقامت از حدود ۱۲۰ تا ۲۵۰ هزار تومان خواهد بود.

متوسط هزینه خورد و خوراک در نیشابور

رستوران های نیشابور

در نیشابور که باشید، می‌توانید از حدود ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان برای یک وعده غذا هزینه‌ کنید. رستوران هتل‌ها معمولا غذای گران‌تری ارائه می‌کنند. برای میل کردن یک پرس غذای خوب در رستوران لوکس حدود ۵۰ هزار تومان یا بیشتر می‌پردازید.

در رستوران متوسط برای غذای ایرانی یا پیتزا حدود ۳۰ هزار تومان هزینه دارید. ساندویچ یا خور‌ش‌ها را با حدود ۱۵ هزار تومان سفارش خواهید داد.

هزینه حمل و نقل در نیشابور

جاهای دیدنی نیشابور

گذشته از اتوبوس درون شهری، می‌توانید از تاکسی‌های نیشابور بهره ببرید. کرایه‌ی تاکسی‌ها از حدود ۱۰۰۰ تومان آغاز می‌شوند. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن اسنپ ماشین بگیرید.

هزینه بازدید از جاذبه‌های نیشابور

دیدنی های نیشابور

قیمت بلیط ورودی آرامگاه عطار، حکیم عمر خیام و کمال‌الملک ۲۵۰۰ تومان است. اگر مهمان خارجی همراه داشته باشید، برای خرید بلیط باید ۱۵ هزار تومان بپردازد.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در نیشابور

اگر در هتل لوکس اقامت کنید و غذای گران سفارش بدهید، حدود ۳۰۰ هزار تومان در یک روز هزینه می‌کنید. هزینه‌ی متوسط برای گذراندن یک روز در نیشابور حدود ۲۲۵ هزار تومان است. ۱۵۵ هزار تومان هزینه‌ی یک روز سفر ارزان به نیشابور است.

هزینه سفر سه روزه به نیشابور

دیدنی های نیشابور

اگر با ماشین شخصی به نیشابور سفر کنید و اقامت لوکسی را تجربه کنید، هزینه‌ی سفر شما برای سه روز حدود یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان است.

در یک سفر متوسط، حدود ۸۷۰ هزار تومان هزینه پیش رو خواهید داشت. ۶۰۰ هزار تومان هزینه‌ی سفر سه روزه ارزان به نیشابور است.

درصورت سفر هوایی به هرکدام از این عددها، حدود ۳۰۰ هزار تومان اضافه کنید.

اما همیشه می‌شود در برآورد هزینه‌ها تغییر ایجاد کرد. اگر در اقامتگاه امکان پخت و پز داشته باشید، می‌توانید در هزینه‌ی خورد و خوراک صرفه‌جویی کرده و غذای سالم خانگی میل کنید.

بعضی از سایت‌های رزرو آنلاین هتل، امکان استفاده از تخفیف دارند و هزینه‌ی اقامت شما را پایین می‌آورند. درصورتی‌که بخواهید هوایی سفر کنید، با عجله بلیط نخرید. از قبل برنامه‌ریزی کنید و بلیط با قیمت مناسب بخرید.

از طرف دیگر هزینه‌ی خریدهای احتمالی و سوغات را در نظر داشته باشید. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه