رستوران های شبانه روزی تهران؛ پاتوق شب زنده داران پایتخت

مینا بهزادی‌منش
مینا بهزادی‌منش یکشنبه، ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
رستوران های شبانه روزی تهران؛ پاتوق شب زنده داران پایتخت

رستوران های شبانه‌روزی تهران میزبان علاقه‌مندان به گشت‌وگذار شبانه در مناطق مختلف پایتخت هستند و تنوع بالایی از غذاها به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

رستوران های شبانه‌روزی تهران، از متنوع‌ترین و بهترین رستوران های تهران هستند که غذاخوری‌های هتلی لوکس تا کافه‌های دنج و محبوب را شامل می‌شوند. برخی از این رستوران‌ها به‌صورت حضوری از مشتریان خود میزبانی می‌کنند و برخی دیگر تنها ارسال غذا دارند. اگر از طرفداران شب‌زنده‌داری و گردش شبانه در شهر هستید، کافه‌ها و رستوران‌ های شبانه‌روزی تهران مکان‌هایی مناسب، برای اتراق و صرف نوشیدنی و غذا در شب هنگام خواهند بود.

در این مقاله به معرفی برخی از معروف‌ترین رستوران های شبانه‌روزی تهران پرداخته‌ایم. اگرچه این رستوران‌ها، برخلاف نامشان، به‌صورت ۲۴ ساعته به خدمت‌رسانی مشغول نیستند، با ساعت کاری طولانی‌تر، تا پاسی از بامداد از مهمانان پذیرایی می‌کنند. برای آشنایی با این رستوران‌ها و اطلاع از تنوع منوی غذایی آن‌ها، در ادامه با ما همراه باشید.

رستوران‌ های شبانه‌ روزی تهران:

رستوران بلوار ۱۲۶

  • آدرس: محله دانشگاه تهران، بلوار کشاورز غرب به شرق، نرسیده به میدان ولیعصر، بین خیابان نادری و طوس، پلاک ۱۲۶، طبقه دوم هتل بین‌المللی اسپیناس (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۳۸۴۴۰۰۰-۰۲۱
  • وب‌سایت: international.espinashotels.com
  • صفحه اینستاگرام: boulevard_126@
  • ساعت کار: صبحانه از ساعت ۷:۰۰ تا ۱۰:۳۰، ناهار و شام از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۰۴:۰۰ بامداد
  • رده قیمتی: گران

رستوران بلوار ۱۲۶ در طبقه دوم هتل بین‌المللی اسپیناس قرار دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتراق شبانه در پایتخت است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاها و نوشیدنی‌های محبوب خود را تا پاسی از شب سفارش دهید.

سالن رستوران بلوار ۱۲۶؛ منبع: صفحه اینستاگرام رستوران، عکاس: نامشحص

منبع عکس: صفحه اینستاگرام رستوران بلوار ۱۲۶ (boulevard_126@)، عکاس نامشخص

در رستوران بلوار ۱۲۶ هرروز سلف صبحانه دایر است و در وعده‌های ناهار و شام نیز امکان انتخاب غذای مورد نظر خود از منوی متنوع این رستوران را خواهید داشت. رستوران بلوار گزینه‌ای مناسب برای برگزاری جشن‌های خانوادگی و قرارهای رسمی و کاری نیز به شمار می‌رود. دکور داخلی رستوران بلوار ۱۲۶ کاملا مدرن است و با پنجره‌هایی سراسری، محیطی دل‌باز و چشم‌اندازی از بلوار کشاورز دارد.

در منوی رستوران بلوار ۱۲۶ تنوعی بالا از غذاهای ایرانی و بین‌المللی به چشم می‌خورند. در بخش غذاهای ایرانی می‌توان از انواع کباب و چلوهای ایرانی مانند دنده کباب و شویدپلو نام برد. پیتزا، پاستا، برگر و ساندویچ‌های این رستوران نیز تنوع بالایی دارند و علاقه‌مندان به غذاهای دریایی، امکان انتخاب انواع خوراک‌های دریایی از شاه میگو تا گریل سالمون را خواهند داشت. در بخش برش‌های گوشتی منوی رستوران بلوار ۱۲۶ نیز انواع استیک‌ها به چشم می‌خورند.

پیش‌غذاها و سالادهای رستوران بلوار ۱۲۶، نمونه‌های متنوعی از آش، سوپ و لقمه‌های لذیذ را در انواع ایرانی و بین‌المللی شامل می‌شوند. نوشیدنی‌های سرد و گرم متنوعی مانند انواع قهوه و آب‌میوه‌های طبیعی، در بخش کافه بار این رستوران وجود دارند که مورد توجه گردشگران هستند.

منبع عکس‌ها: صفحه اینستاگرام رستوران بلوار ۱۲۶ (boulevard_126@)، عکاس نامشخص

بوفه صبحانه رستوران بلوار ۱۲۶ به‌صورت روزانه به روی عموم گردشگران باز است. بیشتر غذاهای موجود در سلف صبحانه این رستوران، غذاهای سنتی و ایرانی هستند و تنوع صبحانه بین‌الملل در رستوران بلوار ۱۲۶ چندان بالا نیست. برای صرف صبحانه می‌توانید هرروز از ساعت ۶:۳۰ به این رستوران مراجعه کنید. از ساعت ۲۰ تا ۲۳ هر شب نیز موسیقی زنده در رستوران بلوار اجرا می‌شود.

رستوران بیزیم لانژ

  • آدرس: محله سعادت‌آباد، بزرگراه شهید چمران شمال به جنوب، تقاطع بزرگراه یادگار امام، خیابان هتل اوین، روبه‌روی هتل اوین پارسیان (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۱۲۹۰۰۲۹-۰۹۱۰
  • صفحه اینستاگرام: bizim.lounge@
  • ساعت کار: هرروز از ساعت هشت تا ۳:۳۰ بامداد
  • رده قیمتی: گران

رستوران بیزیم لانژ رستورانی زیبا با محیطی دل‌باز است که در بخش‌های سالن، بالکن و باغ، از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. در محوطه این رستوران، کلبه‌هایی چوبی با نمایی چشم‌نواز از گل‌کاری‌های باغ به چشم می‌خورند که هرکدام فضایی اختصاصی در اختیار گردشگران می‌گذارند. به‌جز این کلبه‌ها، میز و صندلی‌هایی نیز در فضای باغ رستوران بیزیم لانژ وجود دارند که برای علاقه‌مندان به اتراق در فضای باز، گزینه‌های مناسبی هستند.

آلاچیق رستوران بیزیم لانژ در فضای باغ رستوران از نمای بالا

منبع عکس: صفحه اینستاگرام رستوران بیزیم لانژ (bizim.lounge@)، عکاس نامشخص

در رستوران بیزیم لانژ امکان رزرو آلاچیق وی‌آی‌پی (VIP) با فضای کاملا خصوصی، برای برگزاری مراسم خانوادگی یا دوستانه را خواهید داشت. برای استفاده از این آلاچیق باید هزینه ورودی برابر با ۲۵۰,۰۰۰ تومان (سال ۱۴۰۲) بپردازید. برای رزرو سایر بخش‌های این مجموعه نیازی به پرداخت هزینه نیست.

گرچه رستوران بیزیم لانژ تا ساعت ۳:۳۰ مشتریان را پذیرا است، آخرین سفارش‌ها در این رستوران تنها تا ساعت ۲:۳۰ پذیرفته می‌شوند و سرویس‌دهی به بیرون در طول نیمه‌شب فعال نیست. شب‌نشینی در محیط باغ این رستوران، با نورپردازی زیبا بین گل‌های رنگارنگ و درختان سرسبز در واپسین ساعت‌های شبانه‌روز، لطف دوچندان دارد. سرو صبحانه نیز هرروز از ساعت هشت در این مجموعه آغاز می‌شود.

در منوی رستوران بیزیم لانژ، انواع غذاهای بین‌المللی به چشم می‌خورند. از غذاهای محبوب ترکی و عربی مانند «آدنا کباب» و «شالتو مصری» (رول کباب مصری)، تا غذاهای اروپایی مانند انواع پیتزا، پاستا و استیک در منوی این رستوران وجود دارند. فهرست پیش‌غذاها و سالادهای رستوران بیزیم لانژ نیز سلیقه علاقه‌مندان به غذاهای بین‌المللی را تامین می‌کنند.

برای سفارش انواع نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه، چای و دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های سرد مانند شیک، آیس کافه و ماکتیل‌ها (آب‌میوه‌های ترکیبی) نیز تنوع بالایی در بیزیم لانژ وجود دارد. برای اتراق شبانه در این رستوران نیاز به رزرو میز نخواهید داشت؛ اما برای صرف غذا و اتراق در رستوران بیزیم لانژ در ساعت‌های سرو غذا، به‌خصوص در روزهای تعطیل و پایانی هفته، میز خود را از قبل رزرو کنید.

رستوران بیزیم لانژ برای علاقه‌مندان به انجام بازی‌های گروهی مانند مافیا نیز مناسب است. برای آگاهی از زمان برگزاری بازی‌های گروهی می‌توانید با این مجموعه تماس بگیرید. همچنین بیزیم لانژ از رستوران های موسیقی زنده تهران است که برای لذت از اجرای موسیقی زنده، باید بین ساعت‌های هشت تا ۲۴، به این رستوران بروید.

کافه رستوران ماکسیم

  • آدرس: محله ظفر، بلوار میرداماد شرق به غرب، بعد از خیابان نلسون ماندلا (جردن)، زیر پل میرداماد، پلاک ۳۰۷ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۶-۸۸۸۸۰۳۹۵-۰۲۱
  • صفحه اینستاگرام: maxim.caferestaurant@
  • ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۲ تا سه بامداد
  • رده قیمتی: متوسط

کافه رستوران ماکسیم از رستوران‌های مدرن در منطقه میرداماد تهران است که در دو بخش سالن و محوطه باز روف از مشتریان خود پذیرایی می‌کند. فعالیت این رستوران روزانه با سرو وعده ناهار آغاز می‌شود و تا پاسی از شب ادامه دارد. برای سفارش تلفنی تنها می‌توانید در طول ساعت کاری روزانه اقدام کنید و سرویس‌دهی پس از ساعت ۲۴ تنها به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

میز و صندلی های محوطه روف گاردن کافه رستوران ماکسیم

منبع عکس: صفحه اینستاگرام کافه رستوران ماکسیم (maxim.caferestaurant@)، عکاس نامشخص

در منوی کافه رستوران ماکسیم تنوعی بالا از انواع کباب، غذاهای ایرانی، ساندویچ‌ها و غذاهای ایتالیایی به چشم می‌خورند. در بخش کافه نیز می‌توانید انواع قهوه، چای، دمنوش و نوشیدنی‌های سرد را سفارش دهید. تنوع کیک و بستنی‌های کافه ماکسیم نیز بالا است و سلیقه علاقه‌مندان به این دسرها را پوشش می‌دهد.

نوشیدنی‌های سرد کافه ماکسیم از ترکیب آب‌میوه‌های طبیعی تهیه می‌شوند و کیفیت بالایی دارند. این رستوران فضایی مناسب برای برگزاری جشن‌های خانوادگی و دوستانه مانند مراسم تولد را نیز دارد. در زمان برگزاری مسابقات ورزشی می‌توانید با رزرو قبلی، از تماشای گروهی این رویدادها، لذت دوچندان ببرید.

در کافه رستوران ماکسیم امکان انجام بازی‌های گروهی و دونفره را دارید. فضای روف گاردن این مجموعه محدود است و در صورت تمایل به استفاده از این بخش، میز خود را از قبل رزرو کنید.

کافه یانکی

  • آدرس: محله ایرانشهر، خیابان سپهبد قرنی جنوب به شمال، نرسیده به بلوار کریمخان، هتل بلور، طبقه اول (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۲۹۳۶۱۰-۰۹۳۷ و ۸۸۴۹۰۵۱۹-۰۲۱
  • صفحه اینستاگرام: cafe.yankee@
  • ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۷ تا پنج بامداد 
  • رده قیمتی: متوسط

کافه یانکی در طبقه اول هتل بلور تهران قرار دارد و گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به شب‌نشینی‌های دوستانه به شمار می‌رود. این مجموعه از بهترین کافه‌های تهران است که با رزرو قبلی امکان برگزاری جشن‌های کوچک خانوادگی و دوستانه را برای شما فراهم می‌کند.

نمای داخلی کافه یانکی با میز  صندلی های چوبی

منبع عکس: صفحه اینستاگرام کافه یانکی (cafe.yankee@)، عکاس نامشخص

دکوراسیون داخلی کافه یانکی صمیمی و خودمانی است. میز و صندلی‌ها در نهایت سادگی و ظرافت طراحی شده‌اند و در فضای داخلی این مجموعه از دکورهای مینیمال استفاده شده است.

در کافه یانکی می‌توانید انواع قهوه‌های دمی با کیفیت بالا را سفارش دهید. تنوع سایر نوشیدنی‌های گرم و یخ قهوه‌های این کافه نیز بالا است. اگر به نوشیدنی‌های میوه‌ای خنک و دسرهای خامه‌ای علاقه دارید، انواع شیک، ماکتل و اسموتی‌های کافه یانکی، برای شما مناسب هستند.

گرچه مهم‌ترین بخش منوی کافه یانکی به بخش نوشیدنی‌ها و دسرهای این مجموعه اختصاص دارد، در این کافه امکان سفارش غذاهای فست فود مانند انواع ساندویچ و پاستا را نیز دارید. سالاد و پیش‌غذا نیز در تنوع محدود به مشتریان کافه یانکی ارائه می‌شوند.

ظرفیت سالن کافه یانکی چندان بالا نیست و میزها نیز کوچک هستند؛ پس در صورت تمایل به شب‌نشینی گروهی، حتما با اطلاع قبلی به مدیران این کافه، میز مورد نظر خود را رزرو کنید.

رستوران رویال گلکسی

  • آدرس: محله عباس‌آباد، خیابان سهروردی شمالی، خیابان میرزای زینالی شرقی، پلاک ۴۲، بام هتل پرشین پلازا (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۶۱۲۵۵۸۳-۰۲۱
  • صفحه اینستاگرام: royal.galaxy.restaurant@
  • ساعت کار: وعده صبحانه هرروز از ساعت هفت تا ۱۰:۳۰، وعده‌های ناهار و شام هرروز از ساعت ۱۲ تا دو بامداد 
  • رده قیمتی: گران

رستوران رویال گلکسی از بهترین رستوران‌های شبانه پایتخت است که بر بام هتل پرشین پلازا قرار دارد. این رستوران چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از تهران دارد و پاتوقی مناسب برای شب‌نشینی‌های دوستانه است. در این رستوران باید غذای مورد نظر خود از منوی رستوران رویال گلکسی را تا پیش از ساعت یک سفارش دهید؛ اما امکان صرف غذا و نوشیدنی در محیط رستوران تا ساعت دو وجود دارد.

فضای داخلی رستوران رویال گلکسی با چشم انداز تهران

منبع عکس: صفحه اینستاگرام رستوران رویال گلکسی (royal.galaxy.restaurant@)، عکاس نامشخص

رستوران رویال گلکسی هرروز فعالیت خود را با ارائه صبحانه سلف‌سرویس به مشتریان آغاز می‌کند و سایر وعده‌های غذایی در این رستوران به‌صورت انتخابی از منو، به مشتریان عرضه می‌شوند.

دکور داخلی رستوران رویال گلکسی مدرن و دل‌باز است. بخش انتهایی این رستوران به‌دلیل وجود سقف متحرک آن، مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار دارد. در هر بخشی از رستوران رویال گلکسی، چشم‌اندازی زیبا از شهر تهران را مشاهده خواهید کرد. در بخش روف گاردن این رستوران نیز ماکت هلی‌کوپتری قرار دارد که بازدید از آن و ثبت عکس یادگاری برای مهمانان این رستوران مجاز است.

تنوع صبحانه در رستوران رویال گلکسی بالا است و انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی در آن به چشم می‌خورد. در منوی غذای اصلی نیز انواع غذاهای ایرانی از انواع کباب تا خورش‌های سنتی به چشم می‌خورند. این رستوران انواع غذاهای عربی، ایتالیایی، مدیترانه‌ای و اروپایی را نیز در منوی خود گنجانده است.

پیش‌غذاهای سرد و گرم، سوپ‌های متنوع و سالادهای سنتی و بین‌المللی، بخش دیگری از منوی رستوران رویال گلکسی را به خود اختصاص داده‌اند. علاقه‌مندان به انواع نوشیدنی و دسر نیز می‌توانند از منوی کافه این رستوران انواع قهوه دمی، نوشیدنی‌های گرم، دمنوش‌های گیاهی، عرقیات سنتی، اسموتی، شیک، ماکتل و انواع کیک‌ها را سفارش دهند.

فضای روف گاردن وی آی پی در رستوران رویال گلکسی با چشم انداز ۳۶۰ درجه

منبع عکس: صفحه اینستاگرام رستوران رویال گلکسی (royal.galaxy.restaurant@)، عکاس نامشخص

در سالن وی‌آی‌پی رستوران رویال گلکسی می‌توانید با رزرو قبلی، مراسم و جشن‌های خصوصی خود را برگزار کنید. این بخش از رستوران در فضای باز روف گاردن قرار دارد و برای آن میزهای تولد و سلف شام تعبیه شده است. در صورت تمایل شما، تزیینات متناسب با دورهمی مورد نظر شما نیز، در بخش وی‌آی‌پی انجام می‌شود.

برای استفاده از امکانات بخش وی‌آی‌پی (VIP) رستوران رویال گلکسی در روزهای پایانی هفته و تعطیلات، حتما رزرو خود را از قبل انجام دهید. برای رزرو این قسمت باید برای هر نفر هزینه‌ای معادل ۵۰,۰۰۰ تومان (در سال ۱۴۰۲)، بیعانه بپردازید که این مبلغ در نهایت از مبلغ کل فاکتور شما کسر خواهد شد. هزینه تزیینات نیز به‌صورت جدا و بر اساس سفارش شما محاسبه می‌شود و امکان سفارش کیک تا ۲۴ ساعت قبل از مراسم خود را دارید. 

کافه روسیو

  • آدرس: میدان ونک، خیابان ونک، نرسیده به بزرگراه کردستان، محوطه هتل هما (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۸۸۷۵۷۶۲-۰۲۱
  • صفحه اینستاگرام: rocio_cafe@
  • ساعت کار: هرروز به‌جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا دو بامداد
  • رده قیمتی: متوسط

کافه روسیو یکی از کافه‌های هتلی تهران در نزدیکی میدان ونک و در محوطه فضای سبز هتل هما است. این کافه در دو بخش فضای باز و سالن از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. آلاچیق‌های بیرونی این کافه چشم‌اندازی تماشایی از محوطه سرسبز و چمن‌کاری دارند که در شب‌هنگام با نورپردازی زیبا، لطف اتراق در آن‌ها دوچندان است. این مجموعه از بهترین کافه های تولد تهران نیز به شمار می‌رود و با رزرو قبلی، امکان برگزاری جشن‌های دوستانه و خانوادگی در این مجموعه را خواهید داشت.

محوطه ورودی کافه روسیو با نورپردازی شبانه

منبع عکس: صفحه اینستاگرام کافه روسیو (rocio_cafe@)،‌ عکاس نامشخص

برای شب‌نشینی در کافه روسیو هرروز به‌جز یکشنبه‌ها می‌توانید به این مجموعه مراجعه کنید. چنانچه در زمان شلوغی در کافه روسیو اتراق کنید، برای مدت یک ساعت مجاز به استفاده از سرویس این مجموعه خواهید بود و در صورت عدم سفارش، برای هر نفر مبلغ ۱۰۰,۰۰۰ تومان (در سال ۱۴۰۲) شارژ دریافت می‌شود.

در منوی کافه روسیو انواع نوشیدنی‌های سرد مانند آب‌میوه‌های طبیعی و شیک‌ها، دسرها مانند بشقاب میوه و شیرینی‌ها، نوشیدنی‌های گرم مانند انواع دمنوش و چای و انواع قهوه به چشم می‌خورند. دسرها و نوشیدنی‌های کافه روسیو گزینه‌هایی مطبوع برای شب‌نشینی‌های دوستانه هستند؛ اما این کافه غذا سرو نمی‌کند.

سفره‌خانه شبانه آژمان

  • آدرس: محله ایرانشهر، خیابان سپهبد قرنی جنوب به شمال، نرسیده به بلوار کریمخان، هتل بلور، طبقه هفتم (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۸۸۴۸۵۸۵-۰۲۱ و ۲۱۴۵۲۵۰-۰۹۱۲
  • صفحه اینستاگرام: azhman.lounge@
  • ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۱:۳۰ تا چهار بامداد روز بعد
  • رده قیمتی: متوسط

سفره‌خانه شبانه آژمان در طبقه هفتم هتل بلور قرار دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتراق شبانه در رستوران‌های تهران است.

نمایی از حوض فیروزه ای و میز و صندلی های سفره خانه شبانه آژمان

منبع عکس: صفحه اینستاگرام سفره‌خانه شبانه آژمان (azhman.lounge@)، عکاس نامشخص

در محیط داخلی سفره‌خانه شبانه آژمان، ترکیبی از تخت‌های سنتی و میز و صندلی‌های مدرن به چشم می‌خورند. پنجره‌های بزرگ این رستوران چشم‌اندازی تماشایی از شهر دارند. حوض فیروزه‌ای وسط سفره‌خانه آژمان همراه با حوضچه‌های کوچک داخل آن و آب‌نما، زیبایی دوچندان به این سفره‌خانه بخشیده‌اند.

در سفره‌خانه شبانه آژمان امکان برگزاری جشن‌های خانوادگی و دوستانه با تعداد محدود مهمان را خواهید داشت و برای برگزاری جشن‌های کوچک باید از قبل میز مورد نظر خود را رزرو کنید.

در منوی رستوران آژمان ترکیبی از غذاهای سنتی ایرانی و غذاهای فست فودی وجود دارند. غذاهایی مانند باقالی پلو با گردن، انواع کباب‌ها و چلوهای ایرانی، غذاهای ایرانی پرطرفدار در این رستوران هستند و علاقه‌مندان به فست فود نیز می‌توانند پیتزاها و ساندویچ‌های این سفره‌خانه را سفارش دهند.

پیش‌غذاهای سبک، انواع اردور، سالاد و دسر، به‌صورت روزانه در رستوران آژمان تهیه و به مهمانان عرضه می‌شوند. برای سفارش انواع نوشیدنی از منو کافه این سفره‌خانه نیز گزینه‌های متنوعی وجود دارند. دم‌نوش‌های طبیعی، انواع چای و قهوه‌ها، نوشیدنی‌های گرم در سفره‌خانه آژمان هستند. در بخش نوشیدنی‌های سرد نیز انواع شیک، اسموتی و آب‌میوه‌های طبیعی سرو می‌شوند.

فودکورت شبانه‌روزی ۲۴

  • آدرس: بلوار بیهقی جنوب به شمال، نرسیده به میدان آرژانتین، بال غربی فروشگاه شهروند، طبقه اول (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۸۵۴۲۳۱۳-۰۲۱
  • صفحه اینستاگرام: foodcourt.24@ 
  • ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۰ تا دو بامداد (در زمان‌های تعطیلات و شلوغی تا ۳:۳۰ بامداد)
  • رده قیمتی: متوسط

در بین رستوران های شبانه‌روزی تهران، فودکورت شبانه‌روزی ۲۴ در میدان آرژانتین طرفداران بسیاری دارد. این فود کورت در جوار شهربازی «وی آر پارک»، در طبقه فوقانی فروشگاه شهروند بیهقی قرار دارد و با شعبه‌های مختلفی از رستوران‌های ایرانی و بهترین فست فودهای تهران، توجه بسیاری از گردشگران و خانواده‌ها را به سوی خود جلب می‌کند. پس از گشت‌وگذار در شهربازی این مجموعه تا پاسی از شب، امکان اتراق در فود کورت ۲۴ و صرف غذای موردعلاقه خود را خواهید داشت. علاقه‌مندان به شب‌نشینی‌های دوستانه نیز می‌توانند تا ساعت دو بامداد در رستوران‌های این فودکورت اتراق کنند.

نمای ورودی فودکورت ۲۴ بیهقی

منبع عکس: صفحه اینستاگرام فودکورت شبانه‌روزی ۲۴ (foodcourt.24@)، عکاس نامشخص

شعبه‌های فعال رستوران‌ها در این فودکورت معروف تهران، فست فود «پرپروک»، رستوران ایرانی «میر اجاق»، «برگرلند» و رستوران «مینی میل» هستند. در رستوران پرپروک انواع پیتزاها با سس و خمیر مخصوص سرآشپز طبخ می‌شوند. انواع ساندویچ، سوخاری و سالاد نیز در منوی این رستوران به‌چشم می‌خورند. برای سفارش از مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای پرپروک می‌توانید به‌صورت آنلاین به سایت پرپروک وارد شوید یا با شماره سراسری ۱۵۴۱، بدون شماره‌گیری کد تماس بگیرید.

رستوران‌های پرپروک، میر اجاق، برگرلند و مینی میل، شعبه‌های فعال در فودکورت ۲۴ فروشگاه شهروند بیهقی، در سال ۱۴۰۲ هستند

رستوران میر اجاق دیگر رستوران پرطرفدار در مجموعه فودکورت ۲۴ به شمار می‌رود که غذاهای اصیل ایرانی مانند کاسه کباب، زرشک پلو با مرغ، باقالی پلو و خورشت‌های سنتی را در منو خود گنجاده است. فست فود برگرلند میان علاقه‌مندان به انواع ساندویچ همبرگر نامی آشنا است. این رستوران در تهران ۱۲ شعبه دارد که شعبه بیهقی آن (تنها شعبه شبانه) در فودکورت شبانه‌روزی ۲۴ فعالیت می‌کند. در برگرلند امکان سفارش انواع پیتزا، ساندویچ، همبرگرهای ویژه و سوخاری را خواهید داشت.

رستوران مینی میل چهار شعبه دارد که تنها شعبه شبانه‌روزی آن در فودکورت ۲۴ واقع شده است. غذاهای این رستوران شامل انواع پیتزا، پاستا، ساندویچ و سالاد می‌شوند. ساندویچ‌های این رستوران اندازه کوچکی دارند و با انتخاب بسته‌های غذایی ترکیبی مینی میل، می‌توانید طعم ساندویچ‌های مختلف را تجربه کنید. 

رستوران‌های مجموعه فودکورت ۲۴، به‌جز سرویس‌دهی حضوری، ارسال شبانه نیز دارند. در این مجموعه امکان برگزاری دورهمی‌های دوستانه و جشن‌های خانوادگی را خواهید داشت و در زمان پخش مسابقات ورزشی می‌توانید به‌صورت گروهی به تماشای این رویدادها بنشینید.

کترینگ شبانه‌روزی لئو

  • آدرس: این مجموعه خدمات حضوری ندارد.
  • تلفن: ۲۲۷۹۳۰۵۰-۰۲۱ و ۴۶۷۹۴۶۷-۰۹۱۰ و ۴۶۹۷۴۶۹-۰۹۱۰
  • صفحه اینستاگرام: leo.food@ و leo.food2@
  • ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۲ تا ۱۶ در وعده ناهار (با سفارش قبلی) و از ساعت ۲۲ تا چهار بامداد
  • رده قیمتی: متوسط 

کترینگ لئو یکی از مجموعه‌های شبانه‌روزی طبخ و ارسال غذا در محدوده شمال پایتخت و خیابان دولت است که در وعده‌های ناهار (فقط با سفارش قبلی) و شام و شبانه، به مشتریان خود سرویس‌دهی می‌کند. این رستوران خدمات حضوری ندارد و با کمک کادری مجرب، مجموعه سفارش مشتریان را با بسته‌بندی مناسب، در کمتر از یک ساعت به سراسر تهران می‌فرستد.

بشقاب جوجه کباب و سبزیجات کترینگ لئو

منبع عکس: صفحه اینستاگرام کترینگ لئو (leo.food@)، عکاس نامشخص

تنوع غذاهای کترینگ لئو بالا است و از غذاهای سنتی ایرانی تا خوراک‌های دریایی و غذاهای محلی و خانگی و از منوی بین‌المللی تا غذاهای فست فود در لیست غذایی این رستوران به چشم می‌خورند. در منوی غذاهای ایرانی انواع کباب‌ها، خورشت‌های سنتی و چلوهای ایرانی قرار گرفته‌اند. غذاهای جنوبی مانند قلیه ماهی و قلیه میگو نیز در رستوران کترینگ لئو، طبخ می‌شوند.

در بخش غذاهای شمالی منو کترینگ لئو، غذاهایی مانند مرغ ترش، کباب ترش، خورشت واویشکا و باقلاقاتق وجود دارند. تعدادی از غذاهای معروف بین‌المللی ماند اسپاگتی با پنیر و برخی غذاهای مدیترانه‌ای نیز در این منو گنجانده شده‌اند. علاقه‌مندان به غذاهای رژیمی نیز امکان انتخاب بشقاب سبزیجات با انواع پروتئین‌های گوشتی در کترینگ لئو را دارند. گرچه تنوع غذاهای فست فود رستوران لئو بالا نیست، گزینه‌هایی برای جلب نظر مخاطبان این دست از غذاها نیز در منوی این رستوران وجود دارند.

رستوران سیار کافه کار

  • آدرس: شهرک غرب (قدس)، خیابان خوردین، به‌سمت میدان صنعت، نبش خیابان هرمزان (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۲۶۶۸۷۶۷-۰۲۱
  • وب‌سایت: irancafecar.com
  • صفحه اینستاگرام: irancafecar@
  • ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۸ تا ۳:۳۰ بامداد روز بعد
  • رده قیمتی: متوسط

رستوران سیار کافه کار، یکی از معروف‌ترین فودتراک‌های تهران در منطقه شهرک غرب است. در این رستوران سیار، مجموعه‌ای از ماشین‌های غذا، انواع خوراک‌ها و غذاهای فست فود را طبخ و به مهمانان خود عرضه می‌کنند. 

میز تزئین شده تولد در رستوران سیار کافه کار

منبع عکس: صفحه اینستاگرام رستوران سیار کافه کار (irancafecar@)،‌ عکاس نامشخص

هر یک از ماشین‌های رستوران سیار کافه کار، منوی منحصربه‌فرد دارند. این سبک از رستوران‌ها در دسته کافه‌ها و غذاخوری‌های مدرن قرار می‌گیرند و بر اساس استانداردهایی ثابت در شعبه‌های مختلف خود فعالیت می‌کنند. رستوران سیار کافه کار تنها به‌صورت حضوری به مشتریان خود سرویس ارائه می‌دهد و ارسال غذا ندارد.

در ماشین کافه رستوران سیار کافه کار، از انواع قهوه‌های دمی و نوشیدنی‌های گرم تا شربت‌ها و آب‌میوه‌های خنک و انواع اسموتی، شیک، دسر و میان‌وعده‌های سبک را می‌توانید سفارش دهید. منوی ماشین برگر به انواع برگرها، هات‌داگ‌ها، سیب‌زمینی‌های تنوری و سالاد اختصاص دارد. در منوی ماشین پیتزا نیز مجموعه‌ای از پیتزاها و پاستاهای پرطرفدار، همراه با ساندویچ‌های ژامبون و کراکف، گنجانده شده‌اند.

میز و صندلی‌های رستوران سیار کافه کار در محیط باز و مشرف بر فضای سبز قرار دارند. شب‌نشینی در محیط باز اطراف فودتراک‌ها و تماشای چشم‌انداز فضای سبز این منطقه با نورپردازی شبانه، توجه علاقه‌مندان به شب‌نشینی در کافه رستوران های شبانه تهران را به سوی خود جلب می‌کند. حال و هوای این رستوران سیار در شب‌های جشن و مناسبت‌های خاص، بسیار دل‌پذیر و تماشایی است و امکان برگزاری جشن‌های کوچک دوستانه و خانوادگی، در کافه کار وجود دارد.

آرکا فود

  • آدرس: محله میرداماد، بزرگراه حقانی جنوب به شمال، خیابان کوشا، نبش خیابان ورزش (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۸۰۳۷۳۷-۰۹۳۶
  • صفحه اینستاگرام: food.arka@
  • ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۲ تا چهار بامداد روز بعد
  • رده قیمتی: متوسط

آرکا فود رستورانی سیار با ماشین‌های غذا در محدوده شمال شرقی تهران است که جنب مجموعه فرهنگی و ورزشی شهید کشوری قرار دارد. میز و صندلی‌های این رستوران سیار در محوطه باز قرار گرفته‌اند و سایه‌بان‌هایی بر فراز آن‌ها کشیده شده است. اطراف محوطه آرکا فود را نیز با گل‌کاری و سبزه‌کاری‌های زیبا آراسته‌اند.

محوطه داخلی رستوران سیار آرکافود

منبع عکس: صفحه اینستاگرام رستوران آرکا فود (food.arka@)، عکاس نامشخص

اگر طرفدار غذاهای کبابی و شب‌نشینی با خانواده و دوستان در رستوران‌های شبانه هستید، آرکا فود گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. انواع غذاهای کبابی مانند چنجه‌پیچ، جگرپیچ، کوبیده، جوجه‌کباب و دیگر مزه‌های کبابی از پرطرف‌دارترین غذاهای منوی این رستوران هستند.

در رستوران آرکافود همچنین می‌توانید انواع غذاهای فست فودی مانند انواع برگرها و ساندویچ‌های فیله مرغ و رست بیف را امتحان کنید. اگر تنها برای هواخوری و شب‌نشینی قصد اتراق در این رستوران را دارید، صرف یکی از نوشیدنی‌های آرکا فود مانند دمنوش‌های گیاهی و قهوه‌های دمی آن، خالی از لطف نیست. 

باربیکیو شبانه‌روزی امیرخان

  • آدرس: شهرک غرب (قدس)، بلوار شهید درختی، خیابان حافظی، پلاک ۱۴۶ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۲۳۵۹۵۰۱-۰۲۱ / ۲۲۳۸۲۷۲۲-۰۲۱
  • صفحه اینستاگرام: amirkhanbbq@
  • ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۲ تا سه بامداد روز بعد
  • رده قیمتی: متوسط رو به بالا

رستوران باربیکیو امیرخان در محدوده شمال غربی تهران و در منطقه شهرک قدس قرار دارد. این رستوران از بهترین کبابی های تهران است و طرفداران بسیاری دارد.

محوطه وی آی پی باربیکیو شبانه روزی امیر با پذیرایی انواع کباب ها

منبع عکس: صفحه اینستاگرام باربیکیو امیرخان (amirkhanbbq@)، عکاس نامشخص

رستوران باربیکیو امیرخان در دو بخش سالن و محوطه تراس از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. در این رستوران مواد اولیه با استفاده از ادویه‌های مخصوص سرآشپز طعم‌دار می‌شوند و تنوع طعم کباب‌ها بسیار بالا است.

رستوران امیرخان بیش از ۶۰ مدل کباب دارد که همگی از مواد تازه و به‌صورت روزانه تهیه می‌شوند. در منوی کباب‌های این رستوران، غذاهای دریایی، انواع جگر و مزه‌ها نیز قرار دارند. برخی از کباب‌های موجود در منوی باربیکیو امیرخان، جوجه‌کباب آفریقایی، جوجه ترش، جوجه‌کباب جنگلی، کباب شاه چنجه، پنیر کبابی، قزل‌آلا کبابی، کوهان، جوجه ماستی و جگر پیچ هستند.

در رستوران امیرخان نان تازه توسط آشپزهای این روستوران، طبخ و همراه با غذا سرو می‌شود. قلم کبابی از گزینه‌های منحصربه‌فرد در باربیکیو امیرخان است که می‌توانید آن را همراه با غذای موردعلاقه خود سفارش دهید. 

سینی کباب های متنوع در باربیکیو شبانه روزی امیرخان

منبع عکس: صفحه اینستاگرام باربیکیو امیرخان (amirkhanbbq@)، عکاس نامشخص

به‌جز انواع کباب‌ها، گزینه‌های دیگری برای جلب رضایت مشتریان نیز در منوی باربیکیو امیرخان وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به غذاهای ایرانی مانند قیمه نثار، زرشک پلو با مرغ و بادمجان و اکبر جوجه اشاره کرد. غذاهایی مانند پاستا و استیک نیز در منو این رستوران به چشم می‌خورند و در صورت تمایل می‌توانید پس از صرف غذا، سینی میوه، باقلوا یا لواشک سفارش دهید. در باربیکیو امیرخان، بخش وی‌آی‌پی برای برگزاری مراسم خانوادگی و دوستانه وجود دارد که با اطلاع قبلی برای شما تزیین خواهد شد.

فست فود پلچینو

  • آدرس: این مجموعه خدمات حضوری ندارد.
  • تلفن: ۳۳۱۵۳۰۱-۰۹۳۷ و ۲۶۳۲۶۳۸۵-۰۲۱ و ۲۲۳۱۴۸۰۸-۰۲۱
  • سایت: pullcino.com
  • صفحه اینستاگرام: shabfood_pullcino@
  • ساعت کار: هرشب از ساعت ۲۲ تا پنج بامداد روز بعد
  • رده قیمتی: متوسط

پلچینو یکی از رستوران‌های شبانه‌روزی تهران در میدان هروی است که تنها به‌صورت شبانه فعالیت می‌کند. برای ثبت سفارش غذای موردعلاقه خود در طول شب از این رستوران، باید پیش از ساعت پنج صبح اقدام کنید. این رستوران در طول شب تنها ارسال غذا دارد و سرویس حضوری به مشتریان ارائه نمی‌دهد.

ساندویچ های همبرگر رستوران شبانه روزی پلچینو

منبع عکس: صفحه اینستاگرام رستوران شبانه‌روزی پلچینو (shabfood_pullcino@) ،‌عکاس نامشخص

در فست فود پلچینو مجموعه‌ای از آشپزهای متخصص، انواع فست فود را همراه با سس‌های دست‌ساز تهیه و برای مشتریان ارسال می‌کنند. شعار مدیران این مجموعه، «کیفیت غذا و رضایت مشتری» است و در هر منطقه‌ای از تهران که باشید، امکان سفارش غذای شبانه از فست فود پلچینو را خواهید داشت.

در منوی فست فود پلچینو انواع غذاهای فست فودی مانند پیتزاهای آمریکایی و ایتالیایی، انواع برگر و ساندویچ، پاستا، سوخاری و سالادهای محبوب به چشم می‌خورند. در منوی بمب مزه‌ها ترکیب‌هایی از مواد غذایی و سس‌ها به پیشنهاد سرآشپز گنجانده شده است. از انواع پنیرها برای طعم‌دهی به ساندویچ‌های این منو استفاده کرده‌اند.

تنوع پاستا نیز در منو فست فود پلچینو بالا است و طرفداران سالاد امکان انتخاب گزینه‌های متنوعی از سالا فصل و سزار تا سالاد سبز را خواهند داشت. از دیگر بخش‌های پرتنوع در منوی این رستوران می‌توان به انواع برگرها اشاره کرد. هرکدام از پیتزاهای ایتالیایی و آمریکایی نیز با طعم‌های مختلف طبخ می‌شوند که سلیقه مشتریان مختلف را پوشش خواهند داد. 

رستوران شبانه‌روزی نایت مز

  • آدرس: محله کوی نصر، انتهای خیابان سی و پنجم (فقط بیرون‌بر) (مشاهده روی نقشه
  • تلفن: ۸۸۲۶۳۲۷۳-۰۲۱ و ۸۶۱۷۴۲۳۷-۰۲۱ و ۷-۰۲۸۱۸۹۶-۰۹۱۰
  • سایت: nightmaz.com
  • صفحه اینستاگرام: shabfood.tehran@
  • ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۷ تا پنج بامداد روز بعد
  • رده قیمتی: متوسط 

رستوران نایت مز یکی از رستوران‌های شبانه تهران است که به‌صورت تلفنی و آنلاین به مشتریان خود سرویس‌دهی می‌کند. تنوعی بالا از غذاهای ایرانی، ایتالیایی و فست‌فود در لیست غذای این رستوران به‌چشم می‌خورند. چنانچه پیش از ساعت کاری اقدام به ثبت سفارش کنید، پیش سفارش شما ثبت و در ساعت مورد نظر شما ارسال می‌شود.

پیتزا با پنیر مخصوص رستوران نایت مز

منبع عکس: سایت فودیسم، عکاس نامشخص

اگر از علاقه‌مندان به صرف غذا در شب‌نشینی‌های دوستانه و فامیلی یا شب‌کار هستید، رستوران شبانه‌روزی نایت مز گزینه‌ای مناسب برای شما است. در بخش سفارش آنلاین این رستوران می‌توانید با انتخاب غذا و تکمیل اطلاعات مورد نیاز، سفارش خود را ثبت کنید. رستوران نایت مز به همه نقاط پایتخت غذا ارسال می‌کند؛ اما هزینه ارسال به عهده مشتریان است. این رستوران در طول شب سرویس‌دهی حضوری ندارد.

در منوی غذای ایرانی نایت مز تنوعی بالا از انواع کباب‌، چلوهای ایرانی و خورشت‌های سنتی به‌چشم می‌خورند. همراه با غذاهای سنتی امکان سفارش پیش‌غذاها و اردورهایی مانند میرزاقاسمی، انواع سالاد، ترکیب ماست و خوراکی‌ها، سیب‌زمینی تنوری با ترکیبات مختلف، نان سیر و سوپ را نیز خواهید داشت.

رستوران نایت مز به‌خوبی سلیقه علاقه‌مندان به انواع پیتزا در خمیرهای ایتالیایی و آمریکایی را پوشش می‌دهد. پیتزاهای این رستوران در سایزهای دو نفره و سه نفره نیز طبخ می‌شوند که برای خانواده‌ها و مشتریان تعداد بالا مناسب هستند. از دیگر غذاهای موجود در منو این رستوران می‌توان انواع ساندویچ فست فود، پاستا و سوخاری‌های متنوع را نام برد که سلیقه همه مشتریان را جوابگو هستند. غذای ویژه رستوران نایت مز کیک پیتزا است که انتخابی مناسب برای دورهمی‌های شبانه به شمار می‌رود. 

شب فود

  • آدرس: این مجموعه خدمات حضوری ندارد.
  • تلفن: ۴۷۹۵۲-۰۲۱
  • سایت: shabfood.com
  • صفحه اینستاگرام: _shabfood@
  • ساعت کار: هرشب از ساعت ۲۳ تا چهار بامداد روز بعد
  • رده قیمتی: متوسط

رستوران شب فود در واقع نامی تجاری برای فروش آنلاین و تلفنی غذاهای شبانه در تهران است که فعالیت خود را از بهار سال ۱۳۹۷ آغاز کرد. در این رستوران آنلاین شما می‌توانید به‌صورت شبانه، انواع غذاهای سنتی ایرانی و فست‌فود را سفارش دهید و در زمانی کمتر از ۴۵ دقیقه، سفارش خود را تحویل بگیرید. شب فود هیچ‌گونه خدمات حضوری ندارد و تنها ارسال غذا انجام می‌دهد.

خورشت قرمه سبزی رستوران شبانه روزی شب فود

منبع عکس: سایت شب فود، عکاس نامشخص

در حال حاضر (سال ۱۴۰۲)،‌ مجموعه شب فود سه شعبه در مناطق ونک، تهرانپارس و مرزداران دارد تا بتواند با سرعت و کیفیت بالا، سفارش مشتریان خود را ارسال کند. برای سفارش غذا از شب فود می‌توانید به‌صورت آنلاین وارد سایت این رستوران شوید و با انتخاب دسته‌بندی مناسب غذاها بر اساس سلیقه و بودجه خود، سفارش خود را ثبت کنید. 

منوی رستوران شب فود را انواع پیتزا، پاستا، برگر و ساندویچ، سالاد و پیش‌غذا و غذاهای ایرانی تشکیل می‌دهند. غذاهای ایرانی شب فود نسبت به غذاهای فست فود این رستوران تنوع کمتری دارند و شامل غذاهای خانگی می‌شوند. خوراک‌هایی مانند کشک و بادمجان و میرزاقاسمی، خورشت قرمه‌سبزی، جوجه‌کباب، ماکارونی با گوشت چرخ‌کرده، کباب تابه‌ای و  زرشک پلو با مرغ، غذاهای ایرانی در منوی رستوران شب فود هستند. نوشیدنی‌های این رستوران نیز تنوع بالایی ندارند و شامل نوشیدنی‌های شرکتی می‌شوند.

نمای داخلی سفره خانه سنتی آژمان با در چوبی و صندلی های فلزی

سفره‌خانه آژمان، منبع عکس: صفحه اینستاگرام سفره‌خانه شبانه آژمان (azhman.lounge@)، عکاس نامشخص

در این مقاله به معرفی برخی از معروف‌ترین رستوران های شبانه‌روزی تهران پرداختیم. شما نیز می‌توانید در ادامه، تجربه‌های خود از صرف غذا در رستوران های شبانه پایتخت را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین رستوران های شبانه‌ روزی تهران کدامند؟

کافه رستوران‌های بلوار ۱۲۶، بیزیم لانژ، ماکسیم، رویال گلکسی، روسیو، آژمان، فودکورت شبانه‌روزی ۲۴، یانکی، کترینگ لئو، کافه کار، شب فود، پلچینو، نایت مز، باربیکیو امیرخان، فودنایت و آرکافود، از بهترین کافه رستوران‌های شبانه‌روزی تهران به شمار می‌روند که برخی از آن‌ها تا پاسی از شب و برخی دیگر تا صبح هنگام از گردشگران پذیرایی می‌کنند.

عکس‌ کاور، کلبه اختصاصی رستوران بیزیم لانژ از صفحه اینستاگرام رستوران بیزیم لانژ  (bizim.lounge@)

مطالب مرتبط:

منبع صفحه اینستاگرام کافه یانکی صفحه اینستاگرام کافه روسیو صفحه اینستاگرام سفره‌خانه شبانه آژمان صفحه اینستاگرام فودکورت شبانه‌روزی ۲۴ صفحه اینستاگرام کترینگ شبانه لئو صفحه اینستاگرام رستوران سیار کافه کار صفحه اینستاگرام رستوران آرکا فود رستوران شبانه پلچینو رستوران و فست فود شبانه روزی نایت مز صفحه اینستاگرام رستوران باربیکیو امیرخان شب فود صفحه اینستاگرام رستوران رویال گلکسی صفحه اینستاگرام رستوران بیزیم لانژ هتل بین المللی اسپیناس

دیدگاه