جشنواره شاتوت؛ جشنواره ای متفاوت در تهران

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان سه شنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
جشنواره شاتوت؛ جشنواره ای متفاوت در تهران

آخر هفته، جشنواره شاتوت و محصولات باغی و سنتی روستایی در دهستان سلوقان تهران برگزار می‌شود.

جشنواره شاتوت و محصولات باغی و سنتی، آخر هفته در سلوقان، از توابع استان تهران برگزار می‌شود. دهیار سلوقان، ابراهیم عسگری، دراین‌باره گفت:

بخش کن و روستاهای همجوار شامل سنگان، کیگا، کشار، وردیج، واریش، رندان و طالون از قطب‌های تولید و عرضه میوه‌های باغی و محصولات سردرختی تهران هستند که در بیش از ۱۰۰۰ هکتار از باغ‌های منطقه، میوه‌هایی از جمله گیلاس، شاتوت، آلبالو، هلو، خرمالو و گردو تولید و عرضه می‌شود که اشتغالزایی نسبتا مطلوبی را برای مردم منطقه، باغداران، کارگران دائم و فصلی ایجاد کرده و بر اساس آمارهای موجود جهاد کشاورزی، سالانه بیش از ۹۵۰ تن میوه شاتوت در سولقان برداشت و به بازار مصرفی تهران عرضه می‌شود.

این جشنواره روز پنجشنبه، ۲۷ تیر ماه، برگزار خواهد شد و در آن، علاوه بر معرفی میوه شاتوت که خواص درمانی موثری در کنترل فشار خون دارد، مشتقات آن مثل مربا، شربت، کیک و بستنی عرضه می‌شود.

به گفته عسگری در این جشنواره سایر محصولات خانگی مانند عرقیجات گیاهی، خشکبار، عسل، مرباجات و میوه‌های سردرختی فصلی این منطقه به فروش می‌رسد. همچنین آیین و رسوم محلی، پیشینه تاریخ، برخی آثار تاریخی و هویتی این منطقه هم به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

هدف این جشنواره، رونق تولید و اشتغال، حمایت از مشاغل خانگی و تولیدات بومی، توسعه اقتصادی منطقه، عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و پیوند شهر و روستا است.

جشنواره شاتوت تهران، پنجشنبه ۲۷ تیر ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ و جمعه ۲۸ تیر ماه از ساعت ۹ تا ۲۱ برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه