عکس هایی از آسیای شرقی، سرزمینی با تاریخ کهن

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
عکس هایی از آسیای شرقی، سرزمینی با تاریخ کهن

در سفر به هر یک از هشت کشور آسیای شرقی، می‌توانید انواع غذاهای متفاوت و خوشمزه را بچشید، از زیبایی طبیعت لذت ببرید و با فرهنگ و تاریخ غنی آن‌ها آشنا شوید.

آسیای شرقی از کشورهای کره شمالی، کره جنوبی، ژاپن، مغولستان، چین و تایوان و همین طور دو سرزمین تحت حاکمیت چین، یعنی هنگ‌کنگ و ماکائو تشکیل می‌شود. پکن، شانگ‌های، توکیو، تایپه، هنگ کنگ و سئول کلانشهرهای اصلی این منطقه هستند. جمعیتی بالغ بر ۱٫۷ میلیارد نفر در آسیای شرقی زندگی می‌کنند که برابر با ۲۲ درصد از جمعیت کل دنیا است. در این میان چین با ۱٫۴ میلیارد نفر پرجمعیت‌ترین کشور در شرق آسیا به حساب می‌آید.

آسیای شرقی یکی از مرفه‌ترین اقتصادهای جهان را دارد و به تاریخ غنی، جمعیت زیاد و فرهنگ متنوع مشهور است. در واقع، این منطقه محل زندگی برخی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان، از جمله تمدن چین، ژاپن و کره محسوب می‌شود؛ گرچه نفوذ فرهنگی در آسیای شرقی عمدتا از شمال و جنوب چین صورت گرفته است. به‌عنوان مثال، ژاپن و کره از سیستم تقویم چین، سیستم‌های سیاسی و حقوقی، اعتقادات مذهبی، سبک معماری و روش نگارش و ادبیات چین تاثیر گرفته‌اند. تعدادی از محبوب‌ترین غذاهای آسیای شرقی نیز به کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن تعلق دارند و با اینکه برنج ماده اصلی آن‌ها محسوب می‌شود، از نظر ادویه‌ها و روش‌های پخت‌وپز با یکدیگر تفاوت دارند. سفر به کشورهای این منطقه بدون چشیدن طعم غذاهای معروفی نظیر مرغ کونگ پائو، ماپو توفو، هات‌پات چینی، سوشی، رامن، کیمچی و... کامل نمی‌شود.

برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان در آسیای شرقی قرار دارند که از آن جمله می‌توان به شهر ممنوعه، دیوار بزرگ چین و مجموعه مجسمه‌های ارتش تراکوتا در چین و همین طور کوه فوجی و تقاطع شیبویا در ژاپن اشاره کرد. علاوه بر این، گردشگران جاهای دیدنی معروفی همچون برج ان سئول و «کاخ کیانگ بوک کونگ» (Gyeongbokgung Palace) در کره جنوبی، موزه کاخ ملی و «معبد لانگشان» (Lungshan temple) در تایوان، دیزنی‌لند و «بودای تیان تن» (Tian Tan Buddha) در هنگ کنگ، بقایای کلیسای سنت پل در ماکائو و غیره را در برنامه خود می‌گنجانند.

ظرف سنگی بزرگی با نوشته های چینی در مقابل ساختمانی قدیمی

آسمانخراشی در کنار چرخ و فلکی بزرگ

درختانی با شکوفه های گیلاس در کنار رودخانه ای در ژاپن

عمارتی با معماری ژاپنی با پس زمینه کوه فوجی

کوچه ای خلوت با خانه های دارای شیروانی

کوهستانی مه آلود

بخشی از دیوار چین در میان درختان سرسبز

عمارتی چند طبقه و به سبک چینی در کنار درختانی با شکوفه های بهاری

برج مخابراتی بلندی در کنار درختان

گذرگاهی با ستون های فلزی به رنگ نارنجی

خیابانی شلوغ در ژاپن

کوفته های چینی همراه با سس

یک بشقاب سوشی

فانوس های سنتی چینی در شب

چشم انداز شهری با چندین آسمانخراش در شب

آسمانخراشی بلند در تایوان

منظره شهری بزرگ با یک آسمانخراش

چشم انداز شهری بزرگ در کنار دریا

اگر تاکنون به هریک از کشورهای آسیای شرقی سفر کرده‌اید و تجربه یا خاطره جالبی دارید، می‌توانید آن را با کاربران کجارو سهیم شوید؛ شاید خواندن این تجربه‌های آن‌ها را برای مسافرت به ژاپن، کره جنوبی، چین و... ترغیب کند.

مطالب مرتبط:

منبع casasensei kidadl

دیدگاه