برگزاری ویدئومپینگ نسخ خطی کاخ گلستان

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
برگزاری ویدئومپینگ نسخ خطی کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نخستین ویدئومپینگ آثار نسخ خطی کاخ گلستان خبر داد.

آفرین امامی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان روز پنجم فروردین ۱۴۰۱ با اشاره به اجرای ویدئومپینگ کاخ گلستان بر مبنای آثار نسخ خطی این مجموعه جهانی، اظهار داشت:

این برنامه با عنوان شبی با باغ موزه گلستان روی پرده تخت مرمر در ساعت ۲۰ شامگاه چهارم فروردین‌ماه به‌عنوان هدیه به بازیدکنندگان کاخ گلستان برگزار شد.

امامی با بیان اینکه ویدئومپینگ کاخ گلستان در قالب ۶ دقیقه فیلم و ۱۸ تصویر ۱۰ ثانیه‌ای است، این اجرا را دربرگیرنده نگاره‌های بسیار زیبا از آثار نسخ خطی کاخ گلستان دانست که با توجه به استقبال بازدیدکنندگان، به‌مدت دو ساعت ادامه یافت. وی در این رابطه افزود:

همان طور که یکی از وظایف کاخ موزه‌ها، حفظ و حراست از مجموعه‌های موزه‌ای و بناهای تاریخی است، معرفی این آثار نیز یکی دیگر از رسالت‌های مهم است که مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان برای نخستین بار در بین کاخ‌موزه‌های کشور با استفاده از تکنولوژی جدید به معرفی این آثار در نوروز ۱۴۰۱ با ویدئومپینگ اقدام کرد.

مدیر مجموعه جهانی کاخ گلستان همچنین اذعان کرد:

هدیه دیگر نوروزی برای گردشگران کاخ گلستان، با عنوان شبی با کاخ موزه گلستان برای بازدید از محوطه موزه‌های بخش اصلی این مجموعه فرهنگی تاریخی در شامگاه ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه