برگزاری نمایشگاه «گلستان نیایش» در کاخ گلستان

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۵
برگزاری نمایشگاه «گلستان نیایش» در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اعلام کرد که نمایشگاه «گلستان نیایش» به مناسبت ماه مبارک رمضان با هدف معرفی فرهنگ غنی اسلامی در این مجموعه جهانی برگزار می‌شود.

آفرین امامی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، امروز سه‌شنبه ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ از برگزاری نمایشگاه «گلستان نیایش» به مناسبت ماه مبارک رمضان با هدف معرفی فرهنگ غنی اسلامی در عمارت چادرخانه این مجموعه جهانی خبر داد.  وی در این رابطه گفت:

در این نمایشگاه برگزیده‌ای از آثار محفوظ در گنجینه کاخ گلستان با محوریت قرآن و ادعیه که جزو آثار دیده نشده است، از ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به نمایش در می‌آید.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با بیان اینکه تعدادی از این آثار برای نخستین بار رونمایی می‌شود، اظهار کرد:

بیش از ۴۰ اثر منتخب شامل قرآن‌های نفیس طوماری قرن ۹ هجری قمری به خط غبار، نسخه‌های ارزشمند به قلم آقاجان پرتو به خط نسخ و اسدالله شیرازی به خط نستعلیق و قرآنی به قلم زر با ترجمه به‌همراه برگزیده‌ای از آثار ارزشمند محفوظ در گنجینه کاخ گلستان با محور ادعیه و حضرت امیرالمومنین (ع) به نمایش گذاشته می‌شود.

شایان ذکر است که نمایشگاه گلستان نیایش از ۲۷ فروردین‌ماه تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برای بازدید علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ و هنراسلامی برپا خواهد بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه