وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی کیست؟

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۷
وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی کیست؟

در فهرست وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی، نام عزت‌الله ضرغامی به‌عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به چشم می‌خورد.

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه اسامی وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهوری منتخب را رسانه‌ای کرد که در این میان، نام عزت‌الله ضرغامی به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشاهده می‌شود؛ این موضوع در حالی است که پیش از این، نایب‌رئیس مجلس از ارسال لیست اعضای کابینه دولت در روز شنبه خبر داده بود.

عزت‌الله ضرغامی که سابقه ۱۰ سال ریاست سازمان صداوسیما را در کارنامه خود دارد، هم‌اکنون به‌عنوان عضو شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند. معاونت امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد، معاونت امور مجلس وزارت دفاع و معاونت امور مجلس استان‌های سازمان صدا و سیما نیز در سوابق ضرغامی دیده می‌شود.

با توجه به سوابق مدیریتی عزت‌الله ضرغانی، زمزمه‌هایی مبنی بر انتخاب وی به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد به‌ گوش می‌‌رسید و انتخاب کنونی وی، خلاف انتظار محافل سیاسی رقم خورده است. شایان ذکر است که عزت‌الله ضرغامی پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ فعالیت گسترده‌ای را در فضای مجازی، علی‌الخصوص توییتر و اینستاگرام، در پیش گرفته بود و خود را برای نامزدی انتخابات آماده می‌کرد؛ اما سرانجام توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد‌.

در صورت رای اعتماد نمایندگان به مهندس ضرغامی، وی پس از علی‌اصغر مونسان به‌عنوان دومین وزیر وزارت‌خانه نوپای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تاریخ جمهوری اسلامی شناخته خواهد شد. جلسه بررسی صلاحیت و رای اعتماد به کابینه رییس‌جمهوری منتخب، پس از تعطیلات عاشورا و تاسوعا برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه