راه اندازی سامانه اظهار ارز مسافری

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
 راه اندازی سامانه اظهار ارز مسافری

مدیر گمرگ فرودگاه امام خمینی از راه‌اندازی سامانه اظهار ارز همراه مسافری در فرودگاه امام بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مشارکت مرکز مبارزه با جرایم گمرک خبر داد.

غلامرضا صفاری، مدیر گمرگ فرودگاه امام خمینی با اشاره به تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از راه‌اندازی سامانه اظهار ارز مسافر به‌منظور ساماندهی و کنترل ورود و خروج ارز توسط مسافران خبر داد. بر این اساس، مسافران در هنگام ورود یا خروج از کشور موظف هستند ارز همراه خود را به بخش مسافری گمرک اظهار کنند. وی در این رابطه اذعان داشت:

علاوه بر راه‌اندازی این سامانه، تصمیم دیگر ستاد، اضافه شدن دستگاه‌های شبه تلفن همراه (موبایل واره)، برای رجیستری است که مقدمات آن فراهم شده است که با تصمیم ستاد و تعامل اعضا و همکاری گمرک، زمان و ساز و کار اجرایی شدن این تصمیم در دست بررسی است تا به‌زودی در مبادی ورودی کشور عملیاتی شود.

صفاری ضمن اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا و کاهش ۸۰ درصدی تعداد پروازها در سال گذشته، بر استمرار خدمات‌رسانی به مسافران و صاحبان کالا خبر داد و افزود:

درآمد این اداره کل در سال ۱۳۹۹ با ورود فوری داروهای مورد نیاز و اقلام مربوط به مقابله با فراگیری کرونا، رشدی ۱۲ درصدی داشته است که این میزان رشد در دو ماهه اول سال جاری با افزایش پروازهای تجاری و مسافری به ۵۲ درصد رسیده است که اقلام دارویی و قطعات حد واسط تولید، از جمله مهم‌ترین اقلام وارداتی این گمرک بوده که همواره به‌عنوان مرکز اورژانس سازمان گمرک ایران، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ترخیص و در اختیار صاحبان کالا قرار گرفته است.

مدیر گمرگ فرودگاه امام خمینی همچنین از آماده‌سازی مقدمات به‌کارگیری دستگاه‌های شبه تلفن همراه (موبایل واره)، برای رجیستری خبر داد. زمان و ساز و کار اجرای این تصمیم در دست بررسی است تا به‌زودی در مبادی ورودی کشور عملیاتی شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه