کاهش محدودیت های سفر و قرنطینه در یونان

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
کاهش محدودیت های سفر و قرنطینه در یونان

 مقامات یونان از کاهش محدودیت‌های سفر و گردشگری برای افراد واکسینه‌‌شده و افراد دارای پاسخ منفی تست کرونا خبر دادند.

بنا بر تصمیم مقامات کشور یونان، محدودیت‌های سفر و قرنطینه برای مسافرانی که واکسینه شده‌اند یا پاسخ تست کرونای آنان منفی بوده است، کاهش پیدا خواهد کرد. این تصمیم که از آن با عنوان نخستین قدم‌ها برای بازگشت به شرایط عادی گردشگری یاد کرده‌اند، محدودیت‌های سفر را برای چند منبع گردشگری اصلی این کشور یعنی اروپا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا لغو کردند.

به این ترتیب، برای نخستین‌بار پس از مارس ۲۰۲۰ مرزهای یونان به‌روی گردشگران آمریکایی گشوده خواهد شد. همچنین مسافرانی که از اتحادیه اروپا، بریتانیا، صربستان و امارات قصد سفر به یونان را دارند و نتیجه آزمایش کرونای ۷۲ ساعت قبل آن‌ها منفی است یا واکسینه شده‌اند، می‌توانند بدون سپری کردن قرنطینه وارد این کشور شوند.

بنا بر گفته وزیر گردشگری یونان، تصمیم مذکور مقدمه‌ای برای پذیرش کامل گردشگران در ۱۴ مه است.

گفتنی است که گردشگری بیش از ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی یونان را در برگرفته است و حدود ۲۵ درصد از نیروهای کار این کشور را شامل می‌شود. گرچه روند واکسیناسیون در یونان با سرعت زیادی همراه نیست، به نظر می‌رسد که با تسریع این امر محدودیت‌های بیشتر نیز تا ۱۴ مه کاسته شود. مقامات یونان برای پذیرش گردشگر در جزایر این کشور به‌عنوان نقاطی عاری از ویروس کرونا، حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه