الزام تست سریع ‌کرونا برای مسافران پروازهای خوزستان

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
الزام تست سریع ‌کرونا برای مسافران پروازهای خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از الزام انجام تست سریع تشخیص کرونا، برای تردد هوایی مسافران از مبدا خوزستان خبر داد. انجام این تست کاملا رایگان است.

فرهاد ابوال‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، عصر یکشنبه در برنامه‌ای تلویزیونی، تردد هوایی مسافران از مبدا خوزستان را مشروط به انجام تست سریع تشخیص کرونا دانست. وی در این رابطه تصریح کرد:

برای اینکه ویروس به سایر نقاط کشور منتشر نشود، مصوب شده است تا افرادی که از طریق پرواز، قصد خروج از استان را دارند باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از سفر به مراکز بهداشتی ما مراجعه کرده و تست سریع انجام دهند. هیچ الزامی به انجام تست pcr نیست.

ابوال‌نژاد با اشاره به وجود ۶۲ مرکز منتخب بهداشتی برای انجام تست سریع ویروس کرونا در استان خوزستان و ۱۱ مرکز در شهر اهواز، تاکید کرد:

اگر فردی علائم بیماری را داشت یا همکاران ما در فرودگاه تشخیص دادند که او حتما باید تست pcr انجام دهد، هیچ الزامی به پرداخت هزینه سه میلیون ریالی نخواهد داشت. این افراد می‌توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و با ارائه نسخه پزشک تست pcr انجام دهند.

این موضوع در حالی است که روز دوشنبه هواپیمایی آتا در اطلاعیه‌ای خطاب به دفاتر فروش و آژانس‌های طرف قرارداد خود از لغو بخشنامه الزام تست سریع ‌کرونا برای مسافران پروازهای خوزستان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

گفتنی است که در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان خوزستان وضعیت قرمز قراار دارند و ۸ شهر نیز در وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا به سر می‌برند.

 اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

بخشنامه هواپیمایی آتا برای الزام تست سریع ‌کرونا برای مسافران پروازهای خوزستان

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه