لغو موقت پرواز با جت ۷۷۷ بوئینگ

علی گودرزی
علی گودرزی دوشنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
لغو موقت پرواز با جت ۷۷۷ بوئینگ

پس از حادثه انفجار قسمتی از موتور یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ شرکت یونایتد ایرلاینز در آسمان ایالت کلرادو، پرواز با این جت موقتا به حالت تعلیق درآمد.

روز شنبه بیستم فوریه‌ بود که در پرواز شماره ۳۲۸ کمپانی یونایتد ایرلاینز از فرودگاه شهر دنور به مقصد هونولوو در هاوایی، یکی از موتورهای جت بوئینگ ۷۷۷ که برای این پرواز در نظر گرفته شده بود، متلاشی شد و تکه‌های حاصل از این انفجار، روی مناطق مسکونی ایالت کلرادو سقوط کرد. البته هواپیمای نامبرده به‌صورت کاملا اضطراری در فرودگاه شهر دنور به‌زمین نشست. طبق گزارش‌های رسمی، این حادثه تلفات جانی نداشته است.

پس از این حادثه، اداره‌ هوانوردی فدرال آمریکا دستور اعمال یک سری بررسی‌های فنی روی موتور هواپیمای مورد بحث را صادر کرد. این در حالی است که شرکت یونایتد ایرلاینز کلیه پروازهای بوئینگ ۷۷۷ را به‌حالت تعلیق درآورده است.

آتش گرفتن موتور هواپیمای یوناتد ایرلاینز در آسمان ایالت کلرادو

طبق اعلامیه‌ شرکت یونایتد ایرلاینز، علت این تعلیق، انجام بررسی‌های لازم بر مسائل فنی هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ و منطبق شدن شرایط فنی این فروند با استانداردهای بین‌المللی است. پیش‌تر، پرواز بوئینگ ۷۷۷ از شهر ماستریخت هلند به مقصد شهر نیویورک، با حادثه‌ای مشابه مواجه شد. حادثه‌ای که به برخی از شهروندان شهر ماستریخت هلند نیز آسیب زد.

قطعات سوخته بوئینگ ۷۷۷ که در مناطق مسکونی سقوط کردند

بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته، حادثه مذکور ناشی از شکسته شدن پره‌های موتور این هواپیما بوده است. موتورهایی به‌خصوص که با همکاری کمپانی پرت و ویتنی (Pratt & Whitney) تولید شده‌اند و با نام «پرت اند ویتنی ۴۰۰۰» مشهور هستند.

تکه‌ای از هواپیمای یوناتد ایرلاینز در حیاط منزل مسکونی

در حال حاضر، ۵۹ فروند «بوئینگ ۷۷۷» در دنیا فعال هستند و ۲۸ عدد از هواپیمای به‌خصوص موجود در کمپانی یونایتد ایرلاینز، همگی به‌حالت معلق درآمده‌اند. هیئت ملی امنیت حمل‌ونقل کشور آمریکا نیز مشغول بررسی این حادثه است. جزئیات این بررسی فعلا محرمانه هستند. آخرین سانحه هوایی مرگ‌بار کشور آمریکا به آوریل ۲۰۱۸ برمی‌گردد؛ پروازی از شهر شهر نیویورک به‌سمت دالاس که وقوع نقص فنی در موتور، باعث مرگ یکی از مسافران آن پرواز شد. این حادثه در یک بوئینگ ۷۳۷ رخ داد که شکستگی پره یکی از موتورهایش، باعث شکستن شیشه کنار یکی از مسافران شده و وقوع آن حادثه ناگوار را رقم زد.

کشور ژاپن نیز پرواز بوئینگ ۷۷۷ در حریم هوایی این کشور را موقتا ممنوع کرده است.

لحظه جدایی قطعات موتور بوئینگ ۷۷۷ یوتایتد ایرلاینز

مطالب مرتبط:

منبع USnews

دیدگاه