آغاز رزرو هتل برای تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۷
آغاز رزرو هتل برای تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰

رئیس جامعه هتلداران از آغاز رزرو نوروزی هتل‌ها خبر داد. رزرو هتل‌ها برای نوروز ۱۴۰۰ بدون هیچ محدودیتی در تمام شهرها انجام می‌شود.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتل‌داران، از آغاز رزرو هتل‌ها برای تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ خبر داد. وی با اشاره به تغییرات در نحوه رزرو و کنسلی‌ هتل‌ها در نوروز ۱۴۰۰ اعلام کرد که این رزروها بدون هیچ محدودیتی در همه شهرهای ایران انجام می‌شود. حمزه‌زاده در این رابطه افزود:

کنسلی رزروهای عید نوروز با سال گذشته تفاوت‌هایی دارد. سال پیش به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و اعلام تعطیلی هتل‌های همه شهرهای کشور توسط ستاد مبارزه با این بیماری، هتل‌ها مبلغ کنسلی مسافران را پرداخت کردند. اما امسال مسافر با علم به شیوع کرونا اقدام به رزرو هتل می‌کند. بنابراین اگر اتاقی را کنسل کند، تابع دستورالعمل و شیوه نامه رزرو مراکز اقامتی خواهد بود و بر اساس آن باید جریمه کنسلی را بپردازد. مگر اینکه ستاد کرونا اعلام کند، هتل‌های یک شهری تعطیل شود. در آن صورت هم باید جلسه‌ای برگزار شده و تصمیم گیری شود. البته ما امیدوار هستیم در عید ۱۴۰۰ هیچ شهری و در پی آن هیچ هتلی تعطیل نشود.

رئیس جامعه هتل‌داران با اشاره به محدودیت ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برای سفرهای نوروزی با خودروی شخصی، اظهار کرد:

سفرهای ریلی و هوایی همچنان انجام می‌شود. اکنون همه هتل‌ها در همه شهرهای کشور فعال هستند، مگر آنکه مدیر هتلی بخواهد فعلاً فعالیت نکند؛ مانند برخی از هتل های مشهد که مالک تصمیم گرفته فعلاً مهمان نپذیرد، اما ستاد کرونا اعلام نکرده تعطیل شود. در واقع ستاد کرونا هتل‌های هیچ شهری را تعطیل نکرده است.

جمشید حمزه‌زاده ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی هتل‌ها و عدم حمایت مفید دولت از هتل‌دارن، بر عدم افزایش قیمت هتل‌ها تاکید کرد و اذعان داشت:

افزایش نرخی نخواهیم داشت و همه هتل‌های کشور با همان نرخ سال ۹۹ اقدام به رزرو کرده‌اند.

رئیس جامعه هتلداران در خصوص اسکان بیماران مبتلا به کرونا در هتل‌ها نیز تصریح کرد:

با وزارت بهداشت جلساتی دراین‌باره داشتیم و قرار شد فهرست هتل‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند تا بیماران کرونایی را بپذیرند، به آن‌ها ارائه کنیم. این کار انجام شد؛ اما بعد از انجام مدتی آن‌ها اعلام نیاز نکردند و هیچ هتلی میزبان بیماران کرونایی نبود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه