با تور مجازی از رود دانوب دیدن کنید

علی گودرزی
علی گودرزی چهار شنبه، ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از رود دانوب دیدن کنید

رود دانوب که دومین رود بزرگ اروپا به‌حساب می‌آید، با عبور از شهرها و کشورهای مهم اروپایی به‌یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های قاره سبز بدل شده است.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۷ به‌روزرسانی شده است.

مناطق دریایی همیشه از پرطرفدارترین جاهایی محسوب می‌شوند که یک توریست می‌تواند به‌آن‌ها سفر کند. آرامش محیط و طنین‌انداز شدن آوای روح‌نواز دریا کنار تصویر کردن صحنه‌هایی زیبا از حرکت امواج آبی و پهناور دریا، آرامش خاصی را برای انسان ترتیب می‌دهد. سالانه مسافران بسیار زیادی برای تجربه همین حس‌وحال، به‌جزیره‌های توریستی و دیدنی کشور محل سکونت یا سایر جزیره‌های معروف سفر می‌کنند.

رودخانه دانوب در مجارستان شاید یک استثنا باشد. این رودخانه که در منطقه‌ای تقریبا شهری قرار دارد، با ایجاد یک محیط بی‌سروصدا و آرامش‌بخش نه‌تنها یک جاذبه توریستی محبوب است، بلکه نشان می‌دهد برای تجربه آرامش دریا، لازم نیست به‌جزیره‌ها و سایر مناطق این‌چنینی سفر کرد. همراه کجارو باشید که در این مطلب قرار است از طریق تور مجازی، به‌رودخانه دانوب، دومین رودخانه بلند اروپا سفر کنیم.

 ظهور پاندمی کرونا در جهان، باعث خانه‌نشینی طولانی‌مدت و محرومیت از سفر شد؛ اما برای اشخاصی که در منطقه پکس در مرکز مجارستان زندگی می‌کردند، این قرنطینه اجباری سبب شد تا بیشتر سراغ دیدنی‌های محل زندگی خود بروند و چه جایی بهتر از رود دانوب؟ رود دانوب در روزهای سرد زمستانی که با مه اسرارآمیز صبحگاهی و گرمای خاص طلوع‌ خورشید همراه می‌شود، زیبایی مغناطیسی خاصی را انتقال می‌دهد. دقیقا همان حس‌وحالی که از سفر به‌مناطق دریایی به‌دست می‌آوریم.

رودخانه دانوب پیش‌تر به‌عنوان یک ساختار مرزی برای کشور مجارستان به‌حساب می‌آمد. جریان رود دانوب که دومین رودخانه بزرگ اروپا است، کشورهای بزرگ و پرتعدادی را درمی‌نوردد؛ کشورهایی مثل اسلواکی، مجارستان، کرواسی، صربستان، رومانی، بلغارستان، مولداوی، اکراین، اتریش و بیشتر. رود دانوب در پایان به دریای سیاه می‌پیوندد. رود دانوب از کنار شهرهایی مهم مثل وین، بوداپست، بلگراد و براتیسلاوا می‌گذرد و برای ساکنان این شهرها،  موهبت به‌حساب می‌آید.

نمایی دیدنی از رود دانوب در مجارستان

تصاویر از نگین توکلی

رود دانوب در کشور مجارستان از محله پاکش (Paks) می‌گذرد. پاکش یک محله کوچک به‌حساب می‌آید که از مابین سه تپه کوچک محاصره شده است. قرار داشتن بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی مجارستان در این محله و اشتغال بخش مهمی از مردم پکس در این نیروگاه، محله نام‌برده را به‌ یکی از نقاط عطف اقتصاد مجارستان تبدیل کرده است. علاوه بر رود دانوب، محله پاکش با کلیساهای زیبا و سایر مناطق دیدنی خاص خود شناخته می‌شود.

از طریق این مطلب و به‌لطف تور مجازی می‌توانید از رود دانوب دیدن کنید. اگر به‌ این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه