افزایش نرخ هتل‌ها در روزهای آینده

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
افزایش نرخ هتل‌ها در روزهای آینده

رییس جامعه هتلداران ایران با اشاره به افزایش نرخ هتل‌ها در روزهای آینده، از احتمال ارزی شدن کرایه اتاق برای مسافران خارجی خبر داد.

جمشید حمزه‌زاده، رییس جامعه هتلداران ایران، نشست هیئت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران با اشاره به ابلاغ بخشنامه مربوط به نرخ هتل‌ها در روزهای آینده، از افزایش نرخ‌ها مطابق روند سالانه خبر داد. وی با اشاره به توافق جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران درباره ارزی شدن نرخ هتل‌ها برای مسافران خارجی، از پیگیری معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده هتل‌های چهار و پنج‌ستاره نیز خبر داد و خاطرنشان کرد:

هتل‌های یک تا سه‌ستاره و سایر مراکز اقامتی، مشمول معافیت مالیات ارزش‌افزوده شده‌اند که از تاریخ ۱۲ دی‌ماه امسال اجرایی خواهد شد.

حمزه‌زاده خسارات هتل‌ها را در دوران کرونا بی‌سابقه دانست و به پیگیری‌ها به‌منظور دریافت معافیت مالیات صددرصد برای سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت:

موضوع را در قالب نامه با رییس مجلس مطرح می‌کنیم. خوشبختانه با توجه به تعامل خوبی که با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داریم، از ظرفیت‌های ایشان برای پیگیری مسائل مربوط به صنعت هتلداری در مجلس استفاده‌های زیادی خواهیم کرد. آقای مهندس ضرغامی با توجه به نفوذ، تجربه و ارتباط‌هایی که دارد، بسیار می‌تواند کمک کند.

رییس جامعه هتلداران با اشاره به واکسیناسیون ۹۰ درصد کارکنان هتل‌های کشور، پیش‌بینی کرد تا یک هفته آینده مابقی کارکنان هم واکسن بزنند. بنا بر گفته وی سیاست بیشتر هتل‌ها این است که چنانچه کارکنانی به هر دلیل از واکسینه شدن اجتناب کنند، عذرشان خواسته شود. جمشید حمزه‌زاده همچنین به تغییر مقررات پذیرش مسافر و مشتری در رستوران و هتل اشاره کرد و گفت:

مقرر شد رستوران‌ها و هتل‌ها از این پس به‌ازای هر چهار متر مکعب چه در اتاق و چه در تالار عروسی و چه در رستوران، پذیرای یک نفر یا یک خانواده باشند. این بخشنامه روزهای آینده از سوی وزارت بهداشت ابلاغ و به‌نوعی محدودیت اتاق‌ها برداشته خواهد شد.

شایان ذکر است که هتل‌ها به‌صورت سالانه در مهرماه نرخ‌ها را متناسب با تورم افزایش می‌دهند که این این نرخ‌ها برای اعتبار یک‌ساله دارد. در مهرماه ۹۹ جامعه هتلداران نرخ‌ اقامت را تا ۳۰ درصد افزایش داد؛ این موضوع ‌در حالی بود که تحت‌تاثیر کرونا و تورم، ‌معیشت یارای اقامت در هتل‌ها را نداشت و به گفته هتلدارن درصد اقامت در این اماکن به زیر ۱۰ درصد رسیده بود؛ گرچه رییس جامعه هتلداران ایران علت عدم مراجعه مردم به هتل‌ها را نه مسائل اقتصادی، بلکه وجود برخی محدودیت‌ها در هتل می‌داند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه