الزام مسافران پروازهای خارجی به ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۱
الزام مسافران پروازهای خارجی به ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال

سازمان هواپیمایی کشوری از الزام مسافران پروازهای خارجی برای ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت به‌منظور استفاده از خدمات هوایی خبر داد.

علی شریف زارچی، سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با صدور نامه‌ای به معاون حمل‌و‌نقل وزارت راه و شهرسازی، بر الزام مسافران پروازهای خارجی برای ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت به‌منظور استفاده از خدمات هوایی تاکید کرد. این ابلاغیه با اشاره به اینکه تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت محسوب می‌شود، مرجع صدور این کارت را سامانه salamat.gov.ir عنوان می‌کند. در این نامه آمده است:

جهت تعیین اصالت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی (مخصوص مسافران به خارج کشور)، کافی است بارکد دوبعدی (QR-Code) مندرج روی کارت توسط یک گوشی تلفن همراه اسکن شود. در صورت اصالت کارت، صفحه‌ای با نشانی «https://vaccinecard.health.gov.ir» باز خواهد شد که عینا تصویر کارت دیجیتال فرد را نمایش می‌دهد.

این دستورالعمل با ابلاغ به تمامی آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی مستقر در کشور و سایر شرکت‌های ذی‌ربط، تاکید دارد که اطلاع‌رسانی مناسب به مشتریان این شرکت‌ها به‌گونه‌ای انجام شود که مسافران حداقل دو هفته قبل از مسافرت نسبت به تهیه کارت دیجیتال واکسن اقدام کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، مراتب از طریق فرم اعلام خطا در کارت واکسن (موجود در سامانه salamat.gov.ir) پیگیری شود.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه