ابراز امیدواری ترکیه برای جذب ۲۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۱

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
ابراز امیدواری ترکیه برای جذب ۲۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۱

کارشناسان صنعت گردشکری ترکیه با آغاز واکسیناسیون ویروس کرونا، برای جذب میلیونی گردشگران در سال آینده ابراز امیدواری کردند.

شیوع ویروس کرونا شمار گردشگران خارجی کشور ترکیه در سال ۲۰۲۰ را با کاهشی ۷۲ درصدی مواجه کرد. در حالی آمار گردشگران خارجی ترکیه در سال گذشته به ۱۲ میلیون نفر کاهش یافت که در مدت مشابه سال ۲۰۱۹، تعداد ۴۵٫۰۶ میلیون نفر گردشگر خارجی از این کشور بازدید کرده بودند. در همان سال، درآمد حاصل از گردشگری این کشور به ۳۴٫۵ میلیارد دلار رسیده بود.

اکنون کارشناسان صنعت گردشکری در این کشور معتقدند که با تولید و عرضه واکسن کرونا در سال ۲۰۲۱، شاهد بازگشت رونق دوباره به صنعت گردشگری خواهند بود. آنان امیدوارند که ترکیه در سال جدید پذیرای ۲۵ میلیون نفر گردشگر باشد. گفتنی است که درآمد حاصل از صنعت گردشگری، ۱۲ درصد از اقتصاد ترکیه را شامل می‌شود.

«سوروری کوراباتیر»، رئیس فدراسیون هتلداران ترکیه در همین رابطه اذعان داشت:

ما باید در سال ۲۰۲۱ به جذب ۲۵ تا ۳۰ میلیون گردشگر خارجی برسیم. ۲۰۲۱ سال توقف است و سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هم سال‌های دویدن هستند.

تمامی این گمانه‌زنی‌ها در حالی است که در روز دوشنبه، ۱۳,۶۹۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و ۱۹۷ مورد جدید مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس در یک شبانه‌روز در ترکیه گزارش شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه