ممنوعیت ورود گردشگران ایرانی از مرز زمینی به ترکیه تا اطلاع ثانوی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۹
ممنوعیت ورود گردشگران ایرانی از مرز زمینی به ترکیه تا اطلاع ثانوی

سفارت ترکیه با انتشار بخشنامه ابلاغ شده توسط وزارت کشور ترکیه، بر بسته بودن مرزهای زمینی با ایران تا اطلاع ثانوی تاکید کرد.

بر اساس بخشنامه ابلاغ شده به سفارت ترکیه، ورود گردشگران ایرانی به این کشور از طریق مرزهای زمینی کماکان ممنوع است؛ بنابراین تنها مسیرهای هوایی برای ورود گردشگران باز خواهند بود. البته مجوز عبور و مرور با شرایط محدود از مرز ترکیه به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:

احتراما بدین‌وسیله به آگاهی می‌رساند بر اساس تصمیم اتخاد شده توسط اداره کل مدیریت استان‌های وزارت کشور جمهوری ترکیه در چارچوب مواردی که پیش از این در ارتباط با خودروها و رانندگانی که به‌منطور تجارت بین‌المللی از ترکیه به‌طور ترانزیت عبور خواهند کرد و رانندگانی که از مرزهای ترکیه ورود یا خروج می‌کنند، تنظیم شده و تدابیری که از سوی نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط در خصوص عبور از مرزهای زمینی با شرط محفوظ ماندن اختیارات استانداری‌ها اتخاد شده یا خواهد شد. به افراد دارای شرایط زیر در صورت داشتن مدرک معتبر در مورد وضعیتشان و پس از کنترل سلامت آنان که از مباید خروجی ایران انجام خواهد گرفت، اجازه ورود و خروج از مرزهای ترکیه داده خواهد شد.

افرادی که می‌توانند از درب‌های مرز زمینی ایران به ترکیه وارد شوند:

۱. افراد دارای گذرنامه سیاسی و بستگان درجه یک آنان.

۲. افراد داری مجوز اقامت در ترکیه (اعم از دارندگان پروانه کار، افرادی که در موسسه‌های آموزشی ثبت‌نام کرده‌اند یا افرادی که وارد آزمون‌های دوره کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی خواهند شد) و همسر و فرزندان آنان.

۳. افرادی که دارای همسر تبعه ترک بوده و دارای مجوز اقامت در ترکیه نیستند (به‌شرط ارائه سند ازدواج یا ثبت سجلی تایید شده).

۴‌. همسران اتباع جمهوری ترکیه که هنوز ازدواج را در دفتر سجلی خود در ترکیه ثبت نکرده‌اند یا نتوانسته‌اند ثبت بکنند، به‌شرط ثبت یا دریافت برگه تاییدیه ازدواجشان در نمایندگی‌های خارج از جمهوری ترکیه و فرزندان تبعه خارجی آنان، به‌شرط ارائه برگه‌ای که نشان دهد فرزند حاصل این ازدواج بوده است.

۵. افرادی که در بدو تولد تبعه ترکیه بوده‌اند و با کسب اجازه ترک تابعیت، تابعیت ترکیه را از دست داده‌اند و دارندگان برگه رسمی (کارت آبی) که به فرزندان و نوادگان آنان قید شده در ماده ۲۸ قانون تابعیت جمهوری ترکیه به‌شماره ۵۹۰۱ داده می‌شود.

۶‌. بیماران خارجی و همراهان آنان که طبق قوانین بین‌المللی گردشگری سلامت قصد ورود به ترکیه را دارند.

۷. در چارچوب پیش‌برد روابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه، اتباع ایرانی که دارای ارتباط تجاری در ترکیه باشند (به‌شرط ارائه مدرک اثبات کننده فعالیت آن‌ها).

تذکر: غیر از افراد قید شده در ماده یک، تمامی افرادی که وارد کشور ترکیه خواهند شد تا رفع خطر پاندمی تنها یک‌بار می‌توانند از این حق داده شده، استفاده کنند.

افرادی که می‌توانند از درب‌های مرز زمینی با ایران، از ترکیه خارج شوند:

۱. افراد دارای گذرنامه سیاسی و بستگان درجه یک آنان.

۲. افراد جمهوری ترکیه در ایران که دارای پروانه اقامت باشند.

۳. افراد جمهوری ترکیه که دارای همسر تبعه ایرانی باشند.

۴. اتباع ایرانی که قصد سفر از ترکیه به ایران را دارند.

۵. در چارچوب پیش‌برد روابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه، اتباع ترک که دارای ارتباط تجاری در ایران باشند (به‌شرط ارائه مدرک اثبات کننده فعالیت آن‌ها).

تذکر: غیر از افراد قید شده در ماده یک، تمامی افرادی که وارد کشور ترکیه خواهند شد تا رفع خطر پاندمی تنها یک‌بار می‌توانند از این حق داده شده، استفاده کنند.

مطالب مرتبط:

منبع icisleri

دیدگاه