برقراری پروازها به کشور ترکیه هنوز قطعی نشده است

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۷
برقراری پروازها به کشور ترکیه هنوز قطعی نشده است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران از عدم قطعیت پروازها به ترکیه در تاریخ اعلام شده خبر داد.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که هیچ‌گونه قطعیتی در انجام برقراری مجدد پرواز به کشور ترکیه وجود ندارد. دلیل این امر، این است که مسئولان ترکیه هنوز با قطعیت موضوع را اعلام نکرده‌اند. وی در این رابطه اذعان داشت:

در مورد انجام پروازهای خارجی به ترکیه هنوز مسئولان ترکیه با قطعیت این موضوع را اعلام نکرده‌اند، بنابراین مسافران برای خرید بلیط در این بخش نباید عجله کنند. هنوز پرواز کشورهای ترکیه به ایران هم قطعی نشده و پیش از این مقرر شده بود پرواز های ترکیش ایر از یازدهم شهریورماه انجام شود؛ اما هنوز این موضوع هم قطعی نشده است.

اسعدی سامانی با اشاره به اینکه هنوز پروازهای خاص و محدودی برای جابه‌جایی و بازگشت اتباع دو کشور ایران و ترکیه انجام می‌شود، تصریح کرد:

هم‌اکنون به‌صورت محدود پرواز انجام می‌شود؛ اما هنوز پروازهای برنامه‌ای به این کشور انجام نمی‌شوند. در صورتی که پرواز ترکیه به ایران انجام شود، باید پروازهای ایران به کشور ترکیه هم انجام شود و این رفت‌ و آمد باید دو طرفه باشد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران همچنین از برقرای مجدد پروازها به کشور اسپانیا و چند کشور دیگر و همچنین انجام مذاکرات برای ازسرگیری پروازها به کشور عراق خبر داد. وی در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پروازها برای مقابله با ویروس کرونا نیز یادآور شد:

در حال حاضر استفاده از ماسک در تمامی بخش ها رعایت می‌شود و در صورتی که مسافری ماسک نزده باشد به او تذکر داده می‌شود و همچنین به‌صورت کامل و مداوم ضدعفونی در ناوگان هوایی انجام می‌شود و تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت رعایت می‌شود. در تمامی بخش‌های فرودگاهی و گیت‌های مسافری هم فاصله‌گذاری‌های اجتماعی رعایت می‌شود و مسافران در صورت رعایت نکردن، با تذکر بازرسان و ماموران مواجه می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه