شرایط از سرگیری پروازهای تهران وین اعلام شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
شرایط از سرگیری پروازهای تهران وین اعلام شد

طبق اعلام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از تاریخ ۲۵ مردادماه سال جاری، طبق برنامه روزهای شنبه هر هفته پرواز تهران وین انجام خواهد شد.

حسین جهانی، مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، ضمن اعلام خبر از سرگیری پروازهای تهران اتریش از ۲۵ مرداد ماه، درباره شرایط و جزییات پرواز تهران وین چنین گفت:

براساس اطلاعیه صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشور اتریش، مسافران دارای پاسپورت و اقامت اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلستان، اقامت اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، سوئیس، انگلستان، داشتن بلیط تایید شده هواپیما، قطار یا اتوبوس در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامت به صورت ترانزیتی می‌توانند مسافرت کنند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اظهار کرد:

همچنین مسافرانی که ویزای کار Business تایپ D، ویزای دانشجویی تایپ D اتریش، ویزای خانوادگی تایپ D اتریش برای پیوستن به خانواده و مسافران تزانزیت می‌توانند به وین پرواز کنند و در اطلاعیه صادر شده از سازمان هواپیمایی اتریش آمده است که تمامی مسافران بالای ۱۱ سال در پروازهای ورودی به اتریش (به غیر از مسافران تراتزیت هوایی) باید قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نکنند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

وی با بیان این‌که مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نیستند، گفت:

همه مسافران باید قبل از پرواز باید فرم تعهد را از طریق http://www.bmk.gv.at/en/service/entry-requirements.html دریافت و تکمیل کنند. همچنین براساس این اطلاعیه، ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخ‌دار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفاً می‌توانند فقط از یک کوله‌پشتی و یا ساک دستی جهت حمل بار همراه، به داخل کابین استفاده کنند و داشتن ماسک در فرودگاه و حین پرواز الزامی است.

گفتنی است این پرواز روزهای شنبه هر هفته، با شماره ۷۱۷ در ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه بامداد فرودگاه امام خمینی (ره) ترک و در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه (به وقت محلی) در فرودگاه وین به زمین می‌نشیند. همچنین بازگشت این پرواز در همان روز، با شماره ۷۱۶ در ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه به وقت محلی از فرودگاه وین پرواز می‌کند و در ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه وارد فرودگاه امام خمینی (ره) می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه