اقامتی رویایی را در هتل‌های دورافتاده تجربه کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۲
اقامتی رویایی را در هتل‌های دورافتاده تجربه کنید

امروزه هتل‌هایی در نقاط دورافتاده و خالی از سکنه ساخته شده‌اند که گردشگران می‌توانند حس زندگی در دل طبیعت و زیر آسمان پرستاره و سکوت مطلق را تجربه کنند و از دنیای مدرن فاصله بگیرند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۵ توسط نویسنده به‌روزرسانی شده است.

مفهوم دورافتاده بودن یک مکان، به‌معنای سکوت مطلق، انزوا، فضای خالی، تاریکی و آسمان پرستاره است. همین ویژگی‌های ساده را همچنان می‌توان در گوشه و کنار دنیا پیدا کرد؛ البته اگر آماده‌ دورشدن از فضاهای شهری و روستایی و رفتن به دل مناطق دورافتاده هستید. آنچه این موضوع را مهیج‌تر می‌کند، وجود هتل‌ها و مهمان‌خانه‌هایی است که اقامتی دلپذیر را برای گردشگران فراهم می‌کنند. با ادامه‌ این مقاله از کجارو همراه شوید تا تعدادی از این هتل‌ها را به شما معرفی کنیم.

با هتل‌های دورافتاده دنیا آشنا شوید:

هتل بودیر، شبه‌جزیره Snæfellsnes، ایسلند

هتل بودیر ایسلند

هتل بودیر فقط چند متر با اقیانوس اطلس فاصله دارد و تنها هتل ساحلی ایسلند محسوب شود. این هتل در کنار زمینی مملو از گدازه‌های آتشفشانی قرار دارد و چشم‌اندازی فوق‌العاده به یخچال Snæfellsnes را پیشکش مهمانان می‌کند؛ در طول تابستان نیز با فرارسیدن غروب، زمانی که آتش در ساحل روشن می‌شود و مهمانان شنا می‌کنند، تصویری سورئال به وجود می‌آید.

هتل بودیر فقط چند متر با اقیانوس اطلس فاصله دارد

شبه‌جزیره‌ی Snæfellsnes در ایسلند غربی، محیطی روستایی با تعداد انگشت‌شماری مزرعه، دهکده و کلیساهای کوچک دارد که در سراسر این منظره‌ی وسیع پراکنده شده‌اند. اسم این هتل از رودخانه‌ی بودیر گرفته شده است که به خلیج Faxaflói می‌ریزد، جایی که فُک‌های زیادی زندگی و بازی می‌کنند.

هتل Lyngen Lodge، رشته کوه LYNGEN ALPS، نروژ

هتل LYNGEN LODGE نروژ

Lyngen Alps، رشته کوهی کوچک و در عین حال غنی در نروژ است که دروازه‌ی ورود به شمالگان اروپا به حساب می‌آید. این رشته کوه به طول بیش از ۹۰ کیلومتر در امتداد آب‌دره‌ی Lyngen در شبه‌جزیره‌ای به همین نام کشیده شده است و از سمت جنوب، تا نزدیکی مرز سوئد می‌رسد؛ در حالی که از شمال به اقیانوس منجمد شمالی منتهی می‌شود، جایی که در افق آن تا قطب شمال چیزی دیده نمی‌شود. در این منطقه، ۳,۲۰۰ نفر زندگی می‌کنند که متشکل از نروژی‌ها، فنلاندی‌ها و مردم محلی سامی هستند. جالب است بدانید که گردشگران در سفر به این منطقه می‌توانند اقامتی به‌یادماندنی را در هتل Lyngen Lodge تجربه کنند.

برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی که به‌دنبال چیزی متفاوت نسبت به رشته‌کوه‌های سنتی آلپ در اروپا هستند، شبه‌جزیره‌ی Lyngen یک گوهر پنهان به شمار می‌رود. این شبه‌جزیره که در ۳۰۰ کیلومتری بالاتر از مدار قطب شمال قرار دارد، از محیطی منحصربه‌فرد برخوردار است. زمستان قطبی تا اواسط ژانویه طول می‌کشد و در طول این فصل، منظره‌ای شگفت‌انگیز از شفق قطبی به چشم می‌خورد؛ علاوه بر این، از ماه آوریل می‌توان در نیمه‌های‌شب نیز شاهد حضور خورشید در آسمان بود که نویدبخش روزهای تابستانی بسیار طولانی است.

هتل Hotel Bellevue des Alpes، برنیس هایلندز، سوئیس

هتل HOTEL BELLEVUE DES ALPES سوئیس

دسترسی به هتل Hotel Bellevue des Alpes در سوئیس فقط با قطار امکان‌پذیر است. در گذرگاه کوهستانی Kleine Scheidegg که به این هتل تاریخی منتهی می‌شود، هیچ خودرویی در ارتفاع ۲,۰۶۱ متری به چشم نمی‌خورد.

تنها گردشگران این منطقه، مسافران قطاری هستند که برای رسیدن به ایستگاه قطار Jungfraujoch، از این گذرگاه عبور می‌کنند؛ این ایستگاه قطار که «بام اروپا» نامیده می‌شود، در ارتفاع ۳,۴۵۴ متری قرار دارد. این سازه‌ی باشکوه در میان سه کوه بزرگ واقع شده و بنابراین جای تعجب ندارد که چشم‌انداز خیره‌کننده‌ی آن کاملا تحت‌الشعاع کوه‌های آلپ است. این منطقه در طول زمستان پوشیده از برف می‌شود و با فرارسیدن تابستان، فضای سرسبز کل آن را احاطه می‌کند. شاید به همین دلیل باشد که از پس‌زمینه‌ی زیبای این هتل برای لوکیشن فیلم‌هایی نظیر مجوز آیگر با هنرمندی کلینت ایستوود و نورث فیس با بازی بنو فورمان استفاده شده است.

در اواسط قرن نوزدهم، مردم محلی بازدیدکنندگان انگلیسی را برای صعود به قله راهنمایی می‌کردند و به این ترتیب کوهنوردی در آلپ رواج زیادی یافت. از همین رو، در تاریخ کوهنوردی این کوهستان، چهره‌های سرشناس متعددی در هتل مذکور  اقامت کرده‌اند. در سال ۱۹۰۸، اولین تله‌کابین آلپ در قله‌ی وترهورن در مجاورت هتل آغاز به کار کرد و در سال ۱۹۱۲، خط‌ راه‌آهن تا Jungfraujoch ساخته شد که همچنان مرتفع‌ترین ایستگاه قطار اروپا به حساب می‌آید.

هتل Pension Briol، تیرول جنوبی، ایتالیا

هتل PENSION BRIOL ایتالیا

هتل Pension Briol در سراشیبی کوهی بالاتر از دره‌ی ایسارکو در تیرول جنوبی ایتالیا قرار دارد. در واقع این هتل در ارتفاع ۱۳۲۰ متری بالاتر از سطح دریا واقع شده است و فقط با پای پیاده یا تاکسی‌های خاص امکان دسترسی به آن وجود دارد. اکثر مهمانان، چمدان‌های خود را با تاکسی به هتل می‌فرستند و برای رسیدن به هتل، یک ساعت کوهنوردی می‌کنند.

تنها نشانه‌های وجود انسان در این طبیعت، سه کلیسایی است که به شکلی اسرارآمیزی در کنار هم ساخته شده‌اند و در زبان آلمانی به آن «Dreikirchen» به‌معنای «سه کلیسا» گفته می‌شود. در مجاورت این سه کلیسا، مهمان‌خانه‌ای با همین نام قرار دارد. به‌غیر از این ساختمان‌ها، تا چشم کار می‌کند جنگل‌، گیاهان سرخس، جویبارها و مراتع دیده می‌شود. تازه وقتی مهمانان، از پیچ تندی در جاده عبور می‌کنند، ساختمان هتل در برابرشان ظاهر می‌شود.

شما نیز می‌توانید اقامت در این هتل را در برنامه تور ایتالیا خود قرار دهید. اگر تمایل دارید که سفری برنامه‌ریزی شده و راحت به ایتالیا داشته باشید، می‌توانید از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر در کجارو، قیمت انواع تورها به مقصد دلخواه‌تان را مقایسه کنید و از طریق آژانس‌های همکار کجارو، تور ارزان ایتالیا را بخرید.

مهمان‌خانه Il Convento di Santa Maria di Costantinopoli، پولیا، ایتالیا

مهمان‌خانه Il Convento di Santa Maria di Costantinopoli

مهمان‌خانه Il Convento di Santa Maria di Costantinopoli در جنوب ایتالیا و در شبه‌جزیره‌ی سالنتو در منطقه‌ی پولیا قرار دارد. این مهمان‌خانه‌ی غیرمتعارف حدوداً به‌اندازه‌ی نیم‌ساعت رانندگی با شهر زیبای لچه فاصله دارد و در پایین یک جاده‌ی ساحلی پرپیچ‌وخم ساخته شده است. هیچ نشانه‌ی ظاهری‌ای در این هتل وجود ندارد که نشان دهد، یک هتل است و فقط از دو خودروی خاک‌گرفته و پلاک انگلیسی مقابل آن می‌توان فهمید که به مقصد رسیده‌اید. این خودروها روبه‌روی یک قبرستان قدیمی پارک شده‌اند و جلوی ساختمانی هستند که روزگاری به‌عنوان صومعه مورد استفاده بود. به‌غیر از این، هیچ نشانه، تابلو، اسم یا حتی زنگی در این ساختمان به چشم نمی‌خورد.

هتل Padaste Manor، جزیره موهو، استونی

هتل Padaste Manor استونی

درست در نزدیکی ساحل سرزمین اصلی استونی، جزیره‌ی کمترشناخته‌شده‌ی موهو قرار دارد که انگار سال‌های سال از شلوغی اروپای مدرن فاصله دارد. در طول تابستان دسترسی به این جزیره فقط از طریق کشتی امکان‌پذیر است و با رسیدن زمستان که دریای بالتیک یخ می‌زند، عبور از روی آن صرفاً از راه جاده‌های یخی هیجان‌انگیز انجام می‌شود که از یک سرزمین جادویی و فوق‌العاده رمانتیک می‌گذرد. تا اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰، جزیره‌ی موهو تحت کنترل شوروی بود و از آنجا که یک پایگاه نظامی در آن قرار داشت، امکان بازدید از آن وجود نداشت، به استثنای افرادی که موفق به اخد ویزای ویژه می‌شدند. شاید به‌دلیل همین دوره‌ی انزوا باشد که اکنون وقتی قدم به جزیره می‌گذارید، درست مثل این است که وارد دوران قدیم شده‌اید. هوای بسیار تمیز و تنوع زیستی موجود در آن شگفت‌آور است.

هوای بسیار تمیز و تنوع زیستی موجود در جزیره موهو شگفت‌آور است

در فصل تابستان، این جزیره با سرو کوهی پوشیده شده و ارکیده‌های وحشی در جنگل‌های آن شکوفا می‌شوند. بسیاری از افراد محلی که هنوز از طریق کشاورزی و ماهی‌گیری امرار معاش می‌کنند، در خانه‌های قرن هفدهمی ساخته‌شده از چوب و سنگ ساکن هستند. سقف برخی از این خانه‌ها با کاه پوشانده شده است و در همه آن‌ها، باغچه‌ی سبزیجات و سونای سنتی به چشم می‌خورد. سکوت معرکه‌ی جزیره فقط با صدای پرواز پرندگان یا در طول زمستان با ترک‌خوردن یخ‌ها شکسته می‌شود. نسیم ملایمی که از دریای بالتیک می‌وزد و کل جزیره را در بر می‌گیرد، به‌حدی خالص و ناب است که مطمئنأ تاثیر درمانی دارد. آسمان پرستاره‌ی این جزیره نیز یکی دیگر از مزایای متعدد آن به حساب می‌آید. حس واقعی از فضا را در این جزیره می‌توان احساس کرد، به‌خصوص در فصل زمستان که تا چشم کار می‌کند، دشتی از یخ دیده می‌شود. با سفر به جزیره می‌توانید در هتل Padaste Manor اقامت کنید و از این همه شگفتی و سکوت نهایت لذت را ببرید.

هتل Amangiri، شهر پیج، یوتا، آمریکا

هتل AMANGIRI آمریکا

هتل Amangiri در فاصله‌ی اندکی از دریاچه‌ی معروف پاول و در مرز آریزونا و یوتا قرار دارد و در این منظره‌ی بیابانی به‌راحتی نمی‌توان آن را پیدا کرد. فقط یک تابلوی راهنمای کوچک، مسافران را به‌سمت جاده‌ای خاکی هدایت می‌کند که در افق ناپدید می‌شود. پس از طی یک مسافت طولانی از میان اشکال صخره‌ای ماسه‌ سنگی بسیار بلند که از ویژگی‌های خاص این منطقه هستند، هتل Amangiri با معماری خیره‌کننده‌اش، مثل یک سراب در افق پدیدار می‌شود. این سازه‌ی بتنی مستطیلی شکل با گوشه‌های تیز در دل صخره‌های عظیم قرار گرفته و رنگ آبی روشن استخر آن در کنار چنین طبیعت خشکی، جذابیتی دوچندان به آن داده است.

اقامتگاه Ultima Thule Lodge، انکوریج، آلاسکا، آمریکا

اقامتگاه ULTIMA THULE LODGE آمریکا

اقامتگاه Ultima Thule Lodge در پارک و منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی ملی رنگل-سن الیاس از نظرها پنهان مانده است. این پهناورترین پارک طبیعی و ملی آمریکا با وسعت ۵۳ هزار کیلومتر مربع در ایالت آلاسکا قرار دارد. هیچ جاده و خودرویی در این منطقه وجود ندارد و تقریبا هیچ انسانی هم در این چشم‌انداز به‌ظاهر بی‌پایان دیده نمی‌شود. هرچند خرس‌های سیاه و قهوه‌ای زیادی در این جنگل زندگی می‌کنند که در اطراف اقامتگاه هم پرسه می‌زنند؛ در طول تابستان هم پشه‌های زیادی در اینجا وجود دارد. چیتینا، نزدیک‌ترین دهکده به این اقامتگاه است که زندگی در آن حول محور رودخانه‌ای با همین نام می‌چرخد و با هواپیما ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد. به این ترتیب، اقامتگاه مذکور به‌حدی با دنیای مسکونی فاصله دارد که در سکوت مطلق شب‌های آن کوچک‌ترین صداها شنیده می‌شود. ضمن اینکه هوای این منطقه درست مثل رودخانه‌ی چیتینا، بسیار تمیز و خالص است.

هتل Fogo Island Inn، جزیره فوگو، نیوفاندلند، کانادا

هتل  FOGO ISLAND INN کانادا

شعار هتل Fogo Island Inn با عنوان «دورتر از دور»، به‌درستی انتخاب شده است. دسترسی به این جزیره که فقط با هلیکوپتر یا سوارشدن کشتی از بندر فرول امکان‌پذیر است، به‌قدری تلاش نیاز دارد؛ به‌خصوص در طول زمستان که اقیانوس اطلس در حوالی ساحل شمال نیوفاندلند یخ می‌زند و طوفان‌های قطب شمال این منطقه را فرامی‌گیرد. اما اگر می‌خواهید جزو اولین کسانی باشید که طلوع خورشید بر فراز قاره‌ی آمریکای شمالی را به نظاره می‌نشینند، پس ارزشش را دارد.

فوگو، یک جزیره مسحورکننده و رویایی در کانادا است که ۲۵۰۰ نفر در آن زندگی می‌کنند و اکثراً از تبار انگلیسی یا ایرلندی هستند. در چشم‌انداز این جزیره، دریاچه‌های متعدد و دهکده‌های کوچک و جذابی با اسامی شاعرانه به چشم می‌خورد. در فصل بهار، کوه‌های یخی شناور از خط ساحلی طولانی این جزیره عبور می‌کنند. در جزیره‌ی فوگو، گوزن‌های شمالی آزادانه پرسه می‌زنند و گاهی اوقات در طول زمستان هشدار خرس قطبی اعلام می‌شود. جالب است بدانید، گروهی از نظریه‌پردازان توطئه موسوم به «انجمن زمین تخت» که به اشتباه معتقدند زمین مسطح است، ادعا می‌کنند که پارک Brimstone Head در جزیره‌ فوگو، یکی از چهار گوشه‌ زمین به حساب می‌آید.

اقامتگاه Estancia Cerro Guido، پاتاگونیا، شیلی

اقامتگاه ESTANCIA CERRO GUIDO شیلی

زیبایی پارک ملی تورس دل پاین در پاتاگونیا شیلی، شهرت جهانی دارد. این منطقه به‌عنوان یک مقصد گردشگری اغلب مملو از خودروهای کرایه‌ای، کوهنوردان و دوچرخه‌سواران است و افراد ماجراجویی نیز در اینجا دیده می‌شوند که خود را برای پیاده‌روی در مسیر W آن آماده می‌کنند. هرچند این واقعیت که گردشگران می‌توانند از سمت دیگر پارک از شگفتی‌های سه قله‌ی معروف تورس دل پاین نهایت لذت را ببرند، از آن‌ها مخفی مانده است.

به‌سمت مرز آرژانتین که بروید، چشم‌انداز بی‌پایان و آرام‌بخش یک دشت علفزار آغاز می‌شود و در گوشه و کنار آن می‌توان دامداری‌هایی را دید که گاوچران‌های محلی به جمع‌آوری دام‌های خود مشغول هستند. این منطقه دقیقا در نقطه‌ی مقابل پارک ملی قرار دارد و خبری از هیچ گردشگری نیست، در عوض تا چشم کار می‌کند، میلیون‌ها گوسفند دیده می‌شود که به دامداری‌های سراسر این چشم‌انداز پانوراما تعلق دارند. یکی از این مزارع دامداری‌ Estancia Cerro Guido نام دارد که درست در کنار کوهستان Sierra Contreras قرار دارد و وسعت آن به ۱۰۰ هزار هکتار می‌رسد. این اقامتگاه توریستی بین تورس دل پاین و منطقه‌ی کمتر شناخته‌شده‌ Sierra Baguales جای گرفته و نویدبخش اقامتی رویایی در دل طبیعت است.

کمپ Jalman Meadows ger، مغولستان

کمپ JALMAN MEADOWS GER مغولستان

منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی Khan Khentii در مغولستان سه برابر بزرگ‌تر از پارک ملی یلواستون در آمریکا است که به‌اندازه‌ی حدود چهار ساعت رانندگی با اولان‌باتور، پایتخت مغولستان فاصله دارد. چشم‌انداز این منطقه، فوق‌العاده زیبا، دیدنی و گسترده است.

کمپ Jalman Meadows ger نیز در همین منطقه قرار دارد که درست در کنار آب‌های شفاف رودخانه‌ی تول و در محدوده‌ی پارک ملی Gorkhi-Terelj مستقر شده است. تضاد شدید بین این کمپ و دنیای مدرن، فوق‌العاده جذاب است؛ چراکه در منظره‌ی ناهموار مغولستان، هیچ خبری از سکونتگاه‌های متداول نیست و در برابر این پس‌زمینه‌ی باشکوه، عشایر مغول هنوز هم در کنار احشام خود و در چادرهای گرم و دلپذیر زندگی می‌کنند. همه گردشگران به‌خصوص آن‌هایی که می‌خواهند از دنیای مدرن فاصله بگیرند، می‌توانند از خانه‌های این کمپ استفاده کنند.

هتل Kachi Lodge، بولیوی

کلبه های سفید گنبدی شکل روی تخته های چوبی کنار دریا

هتل «Kachi Lodge» از طریق هوایی به‌اندازه یک ساعت با شهر لا پازا در بولیوی فاصله دارد و تجربه‌ای شگفت‌انگیز و فراموش‌نشدنی از بزرگ‌ترین کویر نمک دنیا موسوم به «سالاردو ییونی» (Salar de Uyuni) را پیشکش مهمانان خود می‌کند. این هتل لوکس که با محیط‌زیست سازگار است، در ارتفاع ۳,۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و محلی ایدئال برای فرار از هیاهو و استرس زندگی شهری و روزمره به شمار می‌رود. دورتادور هتل با بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مربع نمک درخشان احاطه شده که چشم‌انداز بکر و مسطح و اغلب بایر آن، جلوه‌ای سورئال و رویایی خلق کرده است.

در فصل بارندگی که لایه نازکی از آب روی سطح این کویر نمک قرار می‌گیرد، به‌سختی می‌توان تشخیص داد که آسمان از کجا شروع می‌شود و زمین در کجا به پایان می‌رسد. این هتل از ۶ چادر گنبدی به بزرگی ۲۸ متر مربع تشکیل شده که مجهز به سرویس بهداشتی، بخاری هیزمی و دکوراسیون شیک بوهمیایی است. مهمانان می‌توانند از طریق پنجره بزرگ این چادرها، شاهد مناظر بی‌بدیلی از پهنه سفیدرنگ کویر نمک و آسمان بی‌کران در طول شب باشند. تجربه این همه آرامش و انزوا در هتل Kachi Lodge ارزان نیست و قیمت اقامت دو نفر برای هر شب از ۲,۳۰۰ دلار شروع می‌شود. حداقل زمان اقامت در این هتل، دو شب است.

هتل Clouds Mountain Gorilla Lodge ، اوگاندا

کلبه ای چوبی با ایوانی سنگی رو به کوهستان

هتل «Clouds Mountain Gorilla Lodge» در ارتفاع ۲,۱۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و از همین رو مرتفع‌ترین اقامتگاه در اوگاندا محسوب می‌شود. این هتل در چند قدمی مسیر پیاده‌روی «Nkuringo» واقع است که گردشگران برای مشاهده گوریل‌ها از آن استفاده می‌کنند. مهمانان با اقامت در آن از هیاهوی دنیای بیرون فاصله می‌گیرند. نزدیک‌ترین فرودگاه بزرگ به هتل، در شهر کیگالی، پایتخت رواندا، است که حدود ۶ ساعت با آن فاصله دارد. گردشگران حتی اگر به کیسورو در اوگاندا پرواز کنند، برای رسیدن به این اقامتگاه، دو ساعت رانندگی را در پیش خواهند داشت.

مهمانان در کلبه‌های سنگی خصوصی اقامت می‌کنند که مجهز به شومینه‌ای دوطرفه و یک ایوان است و از آن می‌توانند منظره جادویی آتشفشان‌های ویرونگا و جنگل «Bwindi Impenetrable Forest» را تحسین کنند. هر یک از هشت کلبه این هتل با ظرفیت کامل پر می‌شود؛ با این حال نباید انتظار داشت که بیشتر از ۱۸ مهمان در این فضای آرام‌بخش اقامت کنند. هزینه یک شب اقامت در هتل در فصول غیرگردشگری از ۴۸۹ دلار برای هر نفر شروع می‌شود.

هتل Three Camel Lodge، مغولستان

چادرهای عشایری زیر آسمان پرستاره شب

در نزدیکی دهکده دلنزدگد در استان جنوبی گبی مغولستان، اقامتگاه لوکس «Three Camel Lodge» قرار دارد که محصول کار مشترک توسعه‌دهندگان، جامعه محلی و چندین سازمان غیردولتی است. مهمانان این هتل نه‌تنها اقامتی لوکس و همراه با ماجراجویی را تجربه می‌کنند؛ بلکه امکان آشنایی با فرهنگ این منطقه را نیز به دست می‌آورند. علاوه بر این، مهمانان می‌توانند به گشت‌وگذار در صحرای گبی بپردازند و از یک وعده غذای لذیذ و ماساژ نهایت لذت را ببرند. بسیاری از کارکنان این اقامتگاه، در همین منطقه بزرگ شده‌اند و افرادی مطلع و آگاه هستند و می‌توانند پاسخگوی سوالات مهمانان باشند. این خانه‌های بوم‌گردی مجهز به سرویس بهداشتی، ملبمان چوبی و بخاری هیزمی هستند. اقامت در چنین مکانی و مواجه شدن با چشم‌اندازی پانوراما از صحرا و «رشته کوه گبی آلتای» (Gobi-Atlai Mountain range)، رویای بسیاری از گردشگران است.

حداقل زمان اقامت در این هتل، دو شب بوده و از اول نوامبر تا اول مه (۱۱ آبان تا ۱۲ اردیبهشت) هر سال نیز بسته است. نرخ قیمت هتل Three Camel Lodge بر اساس تخت یک نفره و دو نفره و همین طور زمان سال، تفاوت دارد و کمترین قیمت آن برای تخت یک نفره در یک شب معادل ۱۰۰۰ دلار می‌شود. تمامی قیمت‌ها شامل گردش‌های برنامه‌ریزی‌شده، ترانسفر بین اقامتگاه و فرودگاه دلنزدگد، انواع و اقسام غذا و نوشیدنی، هزینه ورودی به پارک ملی، راهنمای سفر از قبل از شروع مسافرت و... است.

هتل Explora Rapa Nui، جزیره ایستر

ساختمانی در دشتی سرسبز و رو به دریا

هتل «Explora Rapa Nui» تا شهر فقط هشت کیلومتر فاصله دارد؛ اما ظاهرا در مکان و زمانی کاملا متفاوت واقع شده است. شاید علت این موضوع، قرارگیری آن در جزیره ایستر باشد که یکی از خلوت‌ترین مناطق مسکونی دنیا به شمار می‌رود و فرهنگ و تاریخی دارد که مشابه آن در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود. این هتل ۳۰ اتاق و سوئیت دارد و از همین رو مهمانان می‌توانند این آرامش و تنهایی باورنکردنی را با تعداد کمی از مهمانان هتل و حدود ۱۰۰۰ مجسمه موآی جزیره سهیم شوند.

در هتل Explora Rapa Nu» خبری از تلویزیون و اینترنت نیست

از آنجا در اتاق‌های هتل خبری از تلویزیون و وای‌فای نیست، به‌راحتی می‌توان با دنیای بیرون قطع ارتباط کرد و از حس اسرارآمیز و مقدس جزیره نهایت لذت را برد. بی‌شک اقامت در چنین هتلی ارزان نخواهد بود و هزینه سه شب اقامت در فصل کم‌گردشگر از ۲,۲۳۰ دلار برای هر نفر شروع می‌شود.

هتل andBeyond Sossusvlei Desert Lodge، نامیبیا

ویلایی لوکس با مبلمان شیک و ایوانی بزرگ رو به صحرا

بیابان نامیب، از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین صحراهای دنیا محسوب می‌شود که به وسعت ۲۰۰۰ کیلومتر در امتداد ساحل جنوب غرب آفریقا کشیده شده است. در این میان، یک تفرجگاه خصوصی بزرگ به نام «andBeyond Sossusvlei Desert Lodge» وجود دارد که گردشگران با پناه بردن به یکی از کم‌جمعیت‌ترین کشورهای دنیا می‌توانند خود را به بالون‌سواری مهمان کنند و از تماشای ستاره‌ها لذت ببرند یا در ساعت‌های اولیه صبح در میان تپه‌های شنی قدم بزنند که در اثر باد به‌شکل ستاره درآمده است.

در هتل مذکور فقط ۱۰ سوئیت یک‌خوابه شیشه‌ای و سنگی و یک سوئیت دوخوابه وجود دارد که با فاصله از هم هستند و به‌سمت کویر گسترده و زیبا ساخته شده‌اند. این سوئیت‌ها دارای یک ایوان اختصاصی با استخری کوچک، شومینه در اتاق نشیمن، پنجره سقفی تاشو در اتاق خواب و کابین دوش شیشه‌ای با نمای ۱۸۰ درجه هستند. هزینه اقامت در این هتل از حدود ۶۲۲ دلار برای هر نفر شروع می‌شود که شامل سه وعده غذا در روز، نوشیدنی و گردش‌های متعدد است.

هتل Saletoga Sands Resort ، ساموآ

کلبه هایی با سقف سفید در کنار استخری بزرگ و دریای آبی

ساموآ، کشوری در اقیانوس آرام با دو جزیره اصلی است که یکی از دورافتاده‌ترین نقاط دنیا به حساب می‌آید. این کشور، سرزمینی با طبیعت دست‌نخورده محسوب می‌شود که مملو از قله‌های آتشفشانی، سواحل متروکه و خلوت، حیات دریایی گسترده و جنگل‌های بارانی بکر است. تنها راه دسترسی ساموآ به آمریکا از طریق فیجی ایرویز و فرودگاه بین‌المللی هونولولو است.

تفرجگاه و اسپا «Saletoga Sands Resort»، محلی عالی برای اقامت در دل طبیعت به شمار می‌رود. قیمت رزرو یک ویلای ساحلی از شبی ۳۹۵ دلار برای هر نفر شروع می‌شود و نباید انتظار تجملاتی در سطح اقامتگاه‌های مالدیو را داشت؛ هرچند وقتی گردشگران به این خطه از دنیا سفر می‌کنند، لوکس‌بودن به‌شکل دورشدن از تمدن و واردشدن به یکی از طبیعی‌ترین مناطق دنیا کرد پیدا می‌کند.

هتل Sheldon Chalet، آلاسکا

کلبه ای چوبی در وسط قله های مملو از برف و مه آلود

هتل «Sheldon Chalet»، یک کلبه پنج خوابه در آلاسکا است که فقط به‌اندازه ۱۶ کیلومتر با قله بلندترین کوه قاره آمریکای شمالی فاصله دارد. در این هتل نوشیدنی‌های عالی و شاه خرچنگ تازه سرو می‌شود و مهمانان در طول اقامت خود در طبیعت آلاسکا با ازدحام جمعیت گردشگران مواجه نخواهند شد.

همان طور که انتظار می‌رود اقامت در این هتل که شامل هلیکوپترسواری نیز می‌شود، بسیار گران است؛ به‌طوری که یک شب اقامت در هتل حدود ۲,۳۰۰ دلار برای هر نفر هزینه برمی‌دارد و حداقل اقامت، سه شب است. این کلبه کوچک برای ۹ نفر گنجایش دارد و از همین رو گردشگران می‌توانند کل آن را رزرو کنند.

هتل North Island، سیشل

پیاده رویی با کف و نرده چوبی در کنار کلبه ای چوبی در وسط جنگل

هزاران جزیره کوچک در اقیانوس هند وجود دارد که از آن جمله می‌توان به ۱۱۵ جزیره گرانیتی و مرجانی در سواحل شرق آفریقا اشاره کرد که کشور سیشل را تشکیل می‌دهند. در مقایسه با مالدیو که همیشه به‌دنبال اقامتگاه‌های لوکس است و به مقصدی محبوب در گردشگری لوکس تبدیل شده، سیشل همچنان بکر باقی مانده؛ به‌خصوص هتل «North Island» که کاملا متفاوت و منحصربه‌فرد است. این هتل در جزیره‌ مخصوص به خود قرار دارد و ۱۱ ویلا دارد که با فاصله از هم ساخته شده‌اند.

حتی اگر در زمان اقامت، مسافران دیگری نیز در این جزیره حضور داشته باشند، احتمالا هیچ‌گاه با یکدیگر برخورد نخواهند کرد. این ویلاهای دوخوابه که حدود ۴۶۰ متر مربع وسعت دارند، علاوه بر دسترسی مستقیم به ساحل و استخری کوچک، دارای محوطه‌سازی جذابی هستند که حریم خصوصی کاملی را برای مهمانان به ارمغان می‌آورند. قیمت یک شب اقامت در این هتل حداقل ۵,۵۰۰ دلار هزینه برمی‌دارد.

هتل The Ritz-Carlton، چین

ویلایی لوکس با مبلمانی در تراس و نرده های طلایی در منطقه ای کوهستانی

هتل «The Ritz-Carlton»، اولین تفرجگاه کاملا ویلایی شرکت هتل ریتز کارلتون است که فقط به‌اندازه ۲۰ دقیقه با «پارک ملی جیوژایگو» در شمال سیچوان چین فاصله دارد؛ پارکی که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

هتل The Ritz-Carlton در نزدیکی پارک ملی جیوژایگو قرار دارد

مهمانان از ویلاهای خصوصی خود می‌توانند شاهد چشم‌انداز زیبای تبت و دره جنگلی «Zhongcha» باشند. این منطقه به‌خاطر سازندهای حیرت‌انگیز، استخرهای جذاب، آبشارهای معرکه و جنگل‌های قدیمی شهرت دارد. در این هتل همه نوع امکاناتی برای استراحت و ریلکس‌کردن وجود دارد و در آن‌ها وان، تجهیزات گرمایی در کف اتاق‌ها، دوش‌های بارانی بزرگ، تراس و باغ خصوصی به چشم می‌خورد.

هتل Deplar Farm، ایسلند

کلبه ای چوبی با پنجره های سفید و استخری در جلوی آن

کمتر از ۳۷۰ هزار نفر در کل کشور جزیره‌ای ایسلند زندگی می‌کنند و اکثر آن‌ها در ریکیاویک (پایتخت کشور ایسلند) ساکن هستند که فاصله بسیار زیادی تا «Troll Peninsula» دارد؛ همان جایی که هتل «Deplar Farm» واقع شده است. این اقامتگاه کاملا اختصاصی در دره «Flijot» ساخته شده و با ۱۳ اتاق، پذیرای گردشگران متمولی است که به‌دنبال یک تجربه اختصاصی اسپا هستند. هتل یادشده دارای اتاق‌های سونا و بخار، وان‌های آبگرم سرپوشیده و سرباز، اسپا، اتاق‌های درمانی اختصاصی و استخر آبگرم سرپوشیده و سرباز است و مکانی ایدئال برای تماشای شفق قطبی در طول شب به شمار می‌رود.

با وجودی که مهمانان می‌توانند از طریق فرودگاه بین‌المللی کفلاویک راهی شهر «Siglufjorour» شوند؛ امکان استفاده از هلیکوپتر خصوصی و فرود در هلی‌پد (فرودگاه هلیکوپتر) هتل نیز وجود دارد. در صورتی که مهمانان در فرودگاه اصلی کشور پیاده شوند، با حدود پنج ساعت رانندگی می‌توانند خود را به این هتل برسانند. هزینه اقامت در هتل از ۲,۲۴۰ دلار برای هر اتاق شروع می‌شود؛ ضمن اینکه امکان رزرو کل هتل وجود دارد.

هتل Tierra Chiloe ، شیلی

اتاقی بزرگ با دکوراسیون چوبی و پنجره های قدی رو به چشم انداز بیرون

بخش دورافتاده مجمع‌الجزایر «Chiloe» در ساحل غربی شیلی، مقصدی زیبا با طبیعت و فرهنگ غنی است. مهمانان در خانه‌های چوبی موسوم به «پالافیتوس» اقامت می‌کنند که از آب بیرون زده‌اند و می‌توانند در پارک ملی Chiloe به تماشای پنگوئن‌های خارق‌العاده بپردازند. گروه هتل‌های «Tierra» که در شیلی به‌صورت خانوادگی اداره می‌شود، یکی از سه هتل این منطقه به نام هتل «Tierra Chiloe» را در اختیار دارد. ۲۴ اتاق و سوئیت این هتل دارای دکوراسیون چوبی هستند و با الهام از هنر سنتی جوامع ماهی‌گیری محلی طراحی شده‌اند و پنجره‌های بسیار بزرگ آن به مهمانان امکان تماشای خط ساحلی، باتلاق‌ و جنگل‌های قدیمی را می‌دهد.

گردشگران برای اقامت در این هتل باید به شهر «پوئرتو مونتت» پرواز کنند و از آنجا با ترانسفر مخصوص در مدت‌زمان سه ساعت راهی هتل شوند که این جابه‌جایی شامل ۴۵ دقیقه قایق‌سواری در کانال چاکائو نیز می‌شود. دو شب اقامت در هتل برای هر نفر معادل ۱,۵۵۰ دلار هزینه دارد که سه وعده غذا در روز و دو بار گردش چند ساعته همراه با سایر مهمانان را پوشش می‌دهد.

هتل The Lindis، نیوزیلند

ساختمانی با کف پارکت و سقف چوبی و لوسترهای حلقوی و پنجره های قدی رو به چشم انداز بیرون

هتل «The Lindis» در جزیره جنوبی نیوزیلند قرار دارد و پناهگاهی معرکه برای فرار از زندگی روزمره است. این هتل لوکس با معماری خیره‌کننده تقریبا به‌شکلی طبیعی در دره «Ahuriri » پدیدار شده است و سقف مواج آن مثل یک امضای پایان کار می‌ماند. هتل مذکور که از سه طرف به پارکی محافظت‌شده محدود می‌شود، فقط پنج سوئیت دارد و مهمانان می‌توانند بدون مواجه‌شدن با یکدیگر، در هتل رفت‌وآمد کنند. هرچند گردشگرانی که به‌دنبال اقامتی خلوت‌تر هستند، باید یکی از سه اتاق با شیشه‌های آینه‌ای را رزرو کنند که حس نامرئی‌بودن به آن‌ها می‌دهد. این اتاق‌ها دارای یک وان در فضای باز و سرویس بهداشتی با سینکی از سنگ مرمر سیاه هستند و چشم‌اندازی زیبا از طبیعت بکر و آسمان پرستاره شب را بدون هیچ‌گونه آلودگی پیشکش گردشگران می‌کنند.

قیمت اقامت در این هتل از حدود ۱۲۰۰ دلار شروع می‌شود و شامل صبحانه، یک وعده شام با چندین غذا، نوشیدنی و پیش‌غذا و همین طور انجام فعالیت‌های دلخواه است.

هتل Six Senses Bhutan، بوتان

ویلایی با پنجره های چوبی در بالای استخری زیبا و رو به چشم انداز کوهستان

کشور بوتان که در ارتفاعات هیمالیا قرار دارد، در طول سالیان سال به‌خاطر حفظ میراث غنی خود، شهرت جهانی پیدا کرده است. این منطقه همین طور ایدئال مسافرانی است که به‌دنبال ایجاد ارتباط عمیق‌تر با خود و دنیای طبیعی پیرامون‌شان هستند. یکی از بهترین هتل‌های این کشور را می‌توان هتل «Six Senses Bhutan» دانست که درمجموع پنج کلبه دارد و هر یک در محدوده‌ای مجزا قرار گرفته‌اند و طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که محیط منحصربه‌فرد اطراف را منعکس می‌کنند؛ به‌ این ترتیب، مهمانان می‌توانند با زیبایی حیرت‌انگیز این کشور خاص ارتباط برقرار کنند. علاقه‌مندان برای هر شب اقامت در این هتل باید از ۱۵۰۰ دلار به بالا بپردازند.

هتل Camp Island Lodge، استرالیا

تعدادی ساختمان چوبی با سقف سفید در کنار ساحلی با ماسه های سفید و دریا

اگر عاشق زندگی دریایی هستید، هیچ جایی بهتر از هتل «Camp Island Lodge» واقع در جزیره ویتساندی در استرالیا نخواهد بود. این هتل، دور از همه چیز و در جزیره مخصوص خود قرار گرفته است و فقط چهار ویلا دارد که حداکثر ظرفیت هر یک از آن‌ها، دو نفر است. به این ترتیب، تعداد کل مهمانان جزیره به عدد هشت می‌رسد. هر یک از ویلاها مجهز به آشپزخانه هستند و مهمانان را به طبخ غذاهای لذیذ با محصولات دریایی و تازه بومی ترغیب می‌کنند.

اقامت در ویلاهای این هتل حداقل باید دو یا پنج شب باشد که نرخ قیمت هر شب از ۸۵۰ دلار شروع می‌شود و امکان استفاده از کل جزیره و همین طور ترانسفر برای مهمانان وجود دارد. آن دسته از افرادی که مایل به استخدام آشپز شخصی هستند، باید برای اقامت در هتل و ترانسفر حدود ۲,۳۵۰ دلار بپردازند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه