مرزهای تایلند از یازدهم تیر به روی گردشگران خارجی باز شد

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
مرزهای تایلند از یازدهم تیر به روی گردشگران خارجی باز شد

کاهش آمار شیوع ویروس کرونا در جهان به بازگشایی مرزهای کشورها انجامید. تایلند نیز از ۱۱ تیر مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود.

جهان به‌آرامی در حال بازگشایی است، زیرا به نظر می‌رسد شیوع بیماری همه‌گیر ویروس کووید ۱۹ در حال کاهش است. زمان انتظار برای مسافرانی که دوست دارند به تایلند بروند به پایان رسیده است؛ چراکه این کشور از اول ژوئیه (۱۱ تیر) مرزهای خود را به روی گردشگران باز کرد.

این در حالی است که وضعیت اضطراری ملی و محدودیت تردد در شب تا تاریخ ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) ادامه داشت. برخی از کسب ‌‌کارهای کوچک، موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری برای بازدیدکنندگان داخلی، بازگشایی شده‌اند و رستوران‌ها با رعایت قوانین سختگیرانه فاصله‌گذاری اجتماعی، به مشتریان در داخل رستوران خدمات ارائه می‌کنند.

به هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در برخی از مناطق، اجازه میزبانی از بازدیدکنندگان محلی داده شده است و سینماها، تئاترها، اسپاها و باغ‌وحش‌ها جزو کسب‌وکارهایی هستند که از یکم ژوئن (۱۲ خرداد)، با رعایت قوانین سختگیرانه، دوباره به فعالیت بازگشتند.

تایلند

سفرهای داخلی و بین‌المللی از تاریخ یکم ژوئیه (۱۱ تیر) به حالت اول بازخواهند گشت. عکس از «توماس لهتینن» (Tuomas Lehtinen)

دولت کشور تایلند پیش از این اعلام کرده بود که تمام قرنطینه‌های مرتبط به مشاغل و فعالیت‌ها از جمله محدودیت سفرهای داخلی و بین‌المللی در تاریخ یکم ژوئیه (۱۱ تیر) برداشته خواهند شد؛ هرچند تصمیم‌گیری در مورد تشریفات اداری و محدودیت‌هایی که برای سفرهای داخلی مورد نیاز را به آینده موکول کرده بود. طبق گفته «ژن سومساک رونگ سیتا» (Gen Somsak Rungsita)، دبیر کل شورای امنیت ملی، این روند به بازگشایی کامل کشور منجر خواهد شد، اگرچه استفاده از ماسک صورت، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها، یک قانون اجباری خواهند بود.

تایلند، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان است و این بازگشایی، خبر خوبی برای مسافرانی است که دوست دارند به تایلند سفر کنند. رونگ سیتا می‌گوید:

مقامات تایلند، بحث‌های جدی و مهمی را پیش‌رو خواهند داشت، زیرا پس از اتمام شرایط اضطراری، قوانین دیگری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. مشارکت مردم واقعا مهم و حیاتی است. تا زمانی که شیوع این بیماری در سراسر جهان متوقف نشده است، ما باید با آن مبارزه کنیم.

تایلند

تایلند، همیشه یک مقصد پرطرفدار در میان گردشگران بوده است

به‌تازگی نیز وزارت ورزش و گردشگری تایلند اعلام کرد که قصد دارد ورود به پنج جزیره را از اول اوت آزاد کند. تا به امروز، پنج جزیره‌ای که به احتمال زیاد بازگشایی خواهند شد عبارت است از پوکت، کوه تائو، کوه فی فی، کوه ساموئی و کوه فنگان. با وارد شدن تایلند به مرحله پنجم برطرف‌سازی قرنطینه، مسئولان این کشور امیدوار هستند که گردشگری داخلی در ماه جاری بتواند به روند گذشته خود بازگردد. سایر مقاصد پرطرفدار نیز به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک پذیرای گردشگران خارجی خواهند بود.

همچنین، مسئولان تایلند خاطرنشان کرده‌اند که وزارت بهداشت این کشور مشغول بررسی معیار پذیرش برای گردشگران خارجی و شرط لازم برای ورود آن‌ها به داخل کشور و سفر به مقاصد گفته شده است. بر این نکته نیز تاکید شده است که شمار گردشگران مجاز با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه برای غربالگری موثر بازدیدکنندگان و شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا تعیین خواهد شد.

تایلند

گردشگران بین‌المللی از تاریخ ۱۱ تیر می‌توانند به تایلند سفر کنند

در حال حاضر، پروازهای بین‌المللی تایلند از ۱۱ تیرماه آغاز شده است؛ البته این پروازها فقط به‌دلایل ضروری انجام می‌شوند. علاوه بر آن، تایلند یکی از ۱۵ کشوری است که اتحادیه اروپا پس از اتخاذ اقدامات سختگیرانه برای پیشگیری از گسترش بیشتر کووید ۱۹، به‌عنوان مقصد امن برای سفر معرفی کرد؛ چراکه میزان آلودگی به این ویروس در تایلند بسیار پایین است.

تایلند همچنین دستور بازگشایی رستوران‌ها و هتل‌ها را هم پیش از این صادر کرده است. مراکز نمایشگاهی، مراکز خرید، اسپاها، فروشگاه‌ها و استخرهای سونا نیز مجاز به بازگشایی هستند، مشروط به آنکه فقط تا ۱۰ شب کار کنند. کافه‌ها تا نیمه شب باز هستند.

دولت تایلند گواهینامه جدیدی به نام اداره ایمنی و بهداشت (SHA) صادر کرده است که تا به این وسیله، مشاغل مختلف شامل اسپاها و هتل‌ها و غذاخوری‌هایی که از دستورالعمل‌های دولت پیروی می‌کنند را به دیگران معرفی کند. گزارش‌های پیشین حاکی از آن است که تایلند در سال جاری انتظار جذب ۴۰ میلیون گردشگر خارجی را داشت، اما برآوردهای فعلی رقمی در حدود ۸ میلیون نفر را تخمین می‌زند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه