کشتی های مسافربری استانبول، آخر هفته‌ها شبانه‌روزی کار می‌کنند

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
کشتی های مسافربری استانبول، آخر هفته‌ها شبانه‌روزی کار می‌کنند

شهرداری استانبول در اقدامی جالب‌توجه، ساعت کار کشتی‌های مسافربری در آخر هفته‌ها را به ۲۴ ساعت افزایش داده است.

اگر قرار است به‌زودی سفر به استانبول را تجربه کنید، حتما از شنیدن این خبر که کشتی‌های مسافربری، ساعت کار خود در آخر هفته‌ها را تغییر داده‌اند و به‌صورت ۲۴ساعته فعالیت خواهند کرد، خوشحال می‌شوید. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با این مقاله از کجارو همراه باشید.

از حالا به بعد کشتی های مسافربری استانبول، آخر هفته ها شبانه روزی کار میکنند

کشتی‌های مسافربری در خلیج شاخ طلایی در استانبول ترکیه در حال رفت‌و‌آمد هستند؛  عکس از وینسنت سنت توماس (Vincent_St_Thomas)

استانبول ترکیه، تنها شهری در جهان محسوب می‌شود که در دو قاره قرار گرفته است. تنگه‌ای کوچکی به نام تنگه بسفر در این شهر، قاره اروپا را از آسیا جدا می‌کند.

کشتی‌های مسافربری، یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای گشت‌و‌گذار در شهر به شمار می‌آیند و روزانه صدها هزار مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

شهرداری کلان‌شهر استانبول اخیرا اعلام کرده است که اسکله‌های قاضی‌کوی و اسکدار در بخش آسیایی شهر و کاراکوی و بشیکتاش در قسمت اروپایی، در شب‌های جمعه و شنبه هم فعالیت خواهند کرد.

در خط قاضی‌کوی - کاراکوی - بشیکتاش که شلوغ‌ترین اسکله‌های استانبول هستند، یک کشتی مسافربری می‌تواند در طول شب، چهار بار رفت‌وآمد کند. ۱۳ سفر هم در طول شب، بین اسکله بشیکتاش و اسکدار انجام خواهد شد.

کشتی‌ها مسافربری از نیمه شب تا یک بامداد در بازه‌های زمانی ۱۵ دقیقه‌ای، از یک بامداد تا ۳:۳۰ بامداد، در بازه‌های زمانی ۳۰ دقیقه‌ای و از آن به بعد تا ۶:۳۰ صبح، هر یک‌ساعت یک بار، حرکت خواهند کرد. بین دو اسکله بشیکتاش و اسکدار هم یک کشتی مسافربری فعال خواهد بود.

از حالا به بعد کشتی های مسافربری استانبول، آخر هفته ها شبانه روزی کار میکنند

یک کشتی مسافربری در مسیر بخش آسیایی استانبول؛ عکس از کریس مک گرث (Chris McGrath)

خدمات جدید کشتی‌های مسافربری، علاوه بر آسان‌کردن حمل‌و‌نقل برای بازدیدکنندگان، ۱۵ میلیون شهروند ساکن در دو بخش اروپایی و آسیایی شهر را به یکدیگر نزدیک‌تر خواهند کرد. علاوه بر این، بازدیدکنندگان پس از تاریکی شب دیگر در بخش اروپایی یا آسیایی گیر نمی‌افتند و می‌توانند به‌راحتی بین این دو بخش شهر تردد داشته باشند. 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه