اعلام اسامی هتل های بیماران کرونایی به وزارت بهداشت

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
اعلام اسامی هتل های بیماران کرونایی به وزارت بهداشت

رئیس جامعه هتل‌داران کشور ضمن اعلام اسامی هتل‌های آماده پذیرش بیماران کرونایی به وزارت بهداشت، از اختصاص یک واحد هتل در هر استان و در جزیره‌های کیش و قشم به بیماران کرونایی خبر داد.

به‌گفته جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران کشور، فهرست هتل‌هایی که برای پذیرش بیماران کرونایی به‌عنوان نقاهتگاه اعلام آمادگی کرده‌اند، در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است. وی در این رابطه ابراز داشت:

کارشناسان وزارت بهداشت ارزیابی های کافی از این هتل‌ها انجام می‌دهند و در صورت داشتن استانداردهای لازم، فاز نهایی این طرح اجرا می‌شود و هتل‌ها در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد.

حمزه‌زاده با بیان اینکه در مرحله نخست ۳۳ هتل با توجه به اعلام نیاز وزارت بهداشت، به این وزارتخانه معرفی شده است از اختصاص یک واحد هتل در هر استان و در جزیره‌های کیش و قشم به بیماران کرونایی خبر داد. وی همچنین تصریح کرد:

کارشناسان وزارت بهداشت تهویه اتاق‌ها، مساحت و دیگر شرایط مورد نظرشان را ارزیابی می‌کنند و در صورت موافقت با آن هتل، دانشگاه علوم پزشکی استان اقدام به عقد قرارداد می‌کند.

رئیس جامعه هتل‌داران در خصوص انتشار و رسانه‌ای شدن نام هتل‌های نقاهتگاه بیماران کرونایی، اذعان کرد:

پس از عقد قرارداد بین دو طرف امکان اعلام نام هتل‌ها میسر می شود؛ زیرا ممکن است هتل داوطلب از نظر کارشناس وزارت بهداشت استانداردهای لازم را نداشته باشد؛ اما به دلیل منتشر شدن اسمش برای برای بیماران کرونایی، دیگر افراد سالم نیز راغب به حضور در آن هتل نشوند.

جمشید حمزه‌زاده با اعلام اینکه در مراحل بعدی و با توجه به اعلان نیاز، تعداد‌ هتل‌های بیشتری در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد، از تعلق اکثریت هتل‌های معرفی شده به بخش خصوصی خبر داد و عنوان کرد:

زمان انعقاد قرارداد سه ماه است و هتلی که در این طرح قرار می‌گیرد، مختص بیماران کرونایی می‌شود و گردشگران امکان اقامت در این هتل ها را نخواهند داشت.

چندی پیش علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث وفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از در خواست وزارت بهداشت برای تجهیز و آماده‌سازی هتل‌های درجه یک، دو و سه برای پذیرش بیماران کرونایی خبر داد. مونسان، با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی و پیگیری جدی در پایش و بازرسی از اماکن گردشگری و اقامتی برای اجرای این دستورالعمل‌ها، اعلام آمادگی وزارت بهداشت را برای اجاره و پرداخت اجاره‌بهای این اماکن تایید کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه