بازگشایی ماچوپیچو به‌خاطر یک گردشگر ژاپنی

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
بازگشایی ماچوپیچو به‌خاطر یک گردشگر ژاپنی

گردشگری ژاپنی که به‌خاطر همه‌گیری کرونا برای هفت ماه در پرو گیر افتاده بود، سرانجام مسئولان را راضی کرد که اجازه بازدید از ماچوپیچو را به او بدهند.

رویای بسیاری از گردشگران این است که به دور از ازدحام جمعیت بتوانند با خیال راحت از محبوب ‌ترین جاذبه ‌های جهان دیدن کنند؛ رویایی که برای یک جهانگرد ژاپنی محقق شد.

ماچو پیچو، محوطه‌ای باستانی از دوره اینکا است که به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا از ماه مارس تعطیل شده بود؛ اما آخر هفته گذشته فقط برای بازدید یک شهروند ژاپنی درهای خود را گشود. «جس کاتایاما» (Jesse Katayama)، گردشگری است که به‌دلیل شیوع کرونا برای مدت هفت ماه در شهر «آگوئاس کالینتس» (Aguas Calientes) در مجاورت ماچوپیچو گیر افتاده بود.

«آلهاندرو نیرا» (Alejandro Neyra)، وزیر فرهنگ پرو،‌ در این رابطه گفته است:

این گردشگر ژاپنی با هدف بازدید از ماچو پیچو به پرو آمده بود و حالا پیش از بازگشت به کشورش، همراه با رئیس پارک توانست وارد این مجموعه شود.

کاتایاما فقط قصد داشت چند روزی را در پرو بگذراند؛ اما در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) به‌دلیل محدودیت‌های سفر ناشی از ویروس کرونا، چاره‌ای جز ماندن در پرو نداشت. او از آن زمان بلیط ورود به ماچوپیچو را در اختیار داشت و سرانجام برای اجازه دسترسی به آن، درخواست ویژه‌ای ارائه کرد که مسئولان پارک با آن موافقت کردند.

یک گردشگر و یک کارمند در ماچو پیچو

کاتایاما موفق شد روز شنبه با همراهی رئیس پارک وارد بقایای باستانی ماچو پیچو شود تا بتواند قبل از بازگشت به کشورش از آن دیدن کند. او در ویدیویی که در این محل ضبط می‌شد، گفت:

خیلی شگفت‌انگیز است. متشکرم!

این جاذبه معروف قرار است از ماه نوامبر (آبان) درهای خود را به روی ۳۰ درصد از ظرفیت همیشگی‌ گردشگرانش باز کند که روزی ۶۷۵ نفر می‌شود؛ هرچند هنوز تاریخ مشخصی تعیین نشده است.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه