بهترین کافه های سن پترزبورگ را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
بهترین کافه های سن پترزبورگ را بشناسید

کافه گردی در سن پترزبورگ، تفریحی جذاب برای گردشگران است. قبل از سفر، بهتر است بهترین کافه‌های سن پترزبورگ را بشناسید.

این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ توسط پوریا محمدی پیوند به‌روزرسانی شده است.

کافه گردی یکی از تفریحات محبوب گردشگران در شهرهای مختلف دنیا است. در کافه‌ها می‌توانید سبک زندگی مردم را از نزدیک ببینید و غیر از آن، لذیذترین نوشیدنی‌ها و دسرهای محلی را نوش جان کنید. سن پترزبورگ نیز مانند همه شهرهای بزرگ و توریستی دنیا، کافه‌های فراوانی دارد. انتخاب کردن از بین این همه کافه، کار سختی است. ما در ادامه چند کافه معروف این شهر را معرفی می‌کنیم تا در سفرتان به سن پترزبورگ و روسیه به آن‌ها سر بزنید.

سفر به سن پترزبورگ یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرهای زندگی شما خواهد بود. اگر برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی می‌کنید و می‌خواهید سفری بی‌دغدغه به روسیه داشته باشید، با کمک کجارو بهترین تورهای روسیه را جست‌وجو و بعد از مقایسه قیمت تورهای آژانس‌های مختلف، ارزان‌ترین تور را پیدا و خریداری کنید.

تور روسیه ارزان قیمت

کافه سینگر (Singer)

کافه سینگر سن پترزبورگ

کافه سینگر که در طبقه دوم یکی از زیباترین ساختمان‌های مدرن سن‌پترزبورگ واقع شده است، با منوی فصلی خود فهرستی متنوع از غذاهای اروپایی و روسی ارائه می‌کند. در این ساختمان که خود نقطه عطفی در معماری روسیه است، می‌توان انواع شیرینی‌های خوش‌طعم را پیدا کرد که همراهی دوست‌داشتنی با یک فنجان قهوه به‌شمار می‌آیند.

از شیرینی‌های وینی گرفته تا انواع دسرهای فرانسوی و بلینی روسی (نوعی پنکیک) را می‌توانید در این مجموعه امتحان کنید. دکوراسیون داخلی این کافه که به سبکی قدیمی و زیبا طراحی شده است و همچنین پنجره‌هایی که به جاهای دیدنی سن‌پترزبورگ مشرف‌اند، این مکان را منحصر‌به‌فرد ساخته‌اند.

  • آدرس: Café SingerNevsky Prospect 28, St Petersburg, Russia
  • تلفن: +۷ (۸۱۲) ۵۷۱-۸۲-۲۳

کافی‌شاپ بیبلیوتکا (Biblioteka)

کافه بیبلیوتکا سن پترزبورگ

بیبلیوتکا، کافه‌ای در مرکز تاریخی شهر سن‌پترزبورگ است. این مکان نه فقط یک کافی‌شاپ، بلکه دارای طبقه‌های چندگانه‌ای است که شامل رستوران، نانوایی، گل‌فروشی و کتاب‌خانه است. در مجموعه بیبلیوتکا که به معنی کتاب‌خانه نیز هست، کافه‌های دنج، باغچه‌ها و مغازه‌های کوچک به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که خیابان‌های‌ شهرهای اروپایی را تداعی می‌کنند.

این کافه تمام موارد لازم را از جمله موسیقی زنده، برای سرگرم کردن مشتریان دارد و در تمام ساعات روز به ارائه خدمات می‌پردازد. منوی این رستوران شامل صبحانه‌های لذیذ، ساندویچ‌های دل‌چسب برای ناهار، انواع شیرینی و کیک برای میان‌وعده و همچنین برگرهای دست‌ساز برای وعده شام است.

  • آدرس: Biblioteka, Nevsky Prospect 20, St Petersburg, Russia
  • تلفن: +۷ (۸۱۲) ۲۲۴-۱۵-۹۴

باشگاه هنری کتاب و قهوه (Books And Coffee – Art Club)

در منوی کافه هنری کتاب و قهوه، ساندویچ‌هایی با نام نویسندگان مشهور وجود دارد

باشگاه هنری «کتاب و قهوه»، کافه‌ای که با قفسه‌های متعدد کتاب دربرگرفته‌ شده است. تنها کاری که مشتریان باشگاه هنری «کتاب و قهوه» باید انجام دهند، این است که در محیط فرهنگی آن غوطه‌ور شوند. «کتاب و قهوه» که یکی از رازهای مخفی سن‌پترزبورگ به حساب می‌آید، محبوب معدود کسانی است که آن را می‌شناسند.

این کافه توسط نویسنده مشهور روسی، «الکساندر زیتنیتسکی» افتتاح شده است و به مشتریان این فرصت را می‌دهد تا در در محیطی آرام بنشینند، کتاب بخوانند، آثار هنری خود را به نمایش بگذارند، از موسیقی زنده لذت ببرند، فیلم ببینند و با هنرمندان محلی دیدار کنند. طیف گسترده‌ای از نوشیدنی‌های ترکیبی با پایه قهوه و بستنی و همچنین ساندویچ‌هایی که با مضامین ادبی همچون «کافکا» و «پروست» نام‌گذاری شده‌اند، در این کافه سرو می‌شوند.

  • آدرس: Books and Coffee, Gagarinskaya Street 20, St Petersburg, Russia
  • تلفن: +۷ (۸۱۲) ۲۷۲-۴۹-۹۰

سیتی کافی (City Coffee)

سیتی کافی سن پترزبورگ

«سیتی کافی» به‌عنوان پاتوقی برای عاشقان قهوه، مطمئنا ارزش بازدید را دارد. «رومن کانتولا»، موسس و متصدی این کافه است و تلاش می‌کند تا تلفیقی از نوآوری و کیفیت را در فنجان‌های قهوه‌ عرضه کند. خوشبختانه «سیتی کافی» برای لذت بیشتر کسانی که به طعم‌های اعجاب‌‌انگیز و معطر علاقه دارند، دانه‌های قهوه را برای استفاده در خانه نیز به فروش می‌رساند. هر فنجان قهوه متناسب با ذائقه‌ای خاص سرو می‌شود؛ کافی است تا مشخصات قهوه موردعلاقه خود را بگویید و اجازه دهید تا کانتولا جادو کند. فنجان‌های قهوه در کنار تکه‌ای پای سیب گرم، بسیار دل‌نشین‌تر خواهند بود.

  • آدرس: City Coffee, Dekabristov Street 5, St Petersburg, Russia
  • تلفن: +۷ (۸۱۲) ۳۱۴-۵۵-۶۷

اسمال دابل (Small Double)

در کافی‌شاپ «اسمال دابل»، محیطی صمیمی و شخصی را تجربه خواهید کرد. در این کافه مجلل، خود را در منزلتان تصور خواهید کرد که کنار پنجره یا بر صندلی نرم راحتی  نشسته‌اید و با یک فنجان قهوه کاملا دم‌کشیده و کتاب موردعلاقه‌تان، از بعد از ظهری دل‌انگیز در پترزبورگ لذت می‌برید.

منوی این کافه، سرشار از کاپوچینو و اسپرسوهای خوش‌طعم است که با کیک‌های خامه‌ای و شکلاتی تکمیل می‌شوند. در تابستان نیز می‌توانید آیس کافی مخصوص اسمال دابل را امتحان کنید.

  • آدرس: Small Double, Kazanskaya Street 26, St Petersburg, Russia
  • تلفن: +۷ (۸۱۲) ۹۳۲-۸۲-۱۷

کافه پیشکی (Pyshki)

دونات پیشکی

کافه «پیشکی» که به‌جای مانده از دوران شوروی سابق است، در منوی خود تنها دونات و قهوه دارد؛ اما همین دو گزینه آن‌قدر با کیفیت بوده‌اند که این کافه را به یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری سن‌پترزبورگ بدل کنند. مشتریان می‌توانند از دونات‌های سنتی روسیه که «پیشکی» یا همان پیراشکی نام دارند و با روغن و شکر فراوان طبخ می‌شوند، لذت ببرند. افراد محلی معمولا برای صرف صبحانه‌ای با قیمت‌ مناسب به این مکان مراجعه می‌کنند.

  • آدرس: Pishki, Bolshaya Konyushennaya Street 29, St Petersburg, Russia
  • تلفن: +۷ (۸۱۲) ۳۱۴-۰۸-۶۸

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه