هواپیمایی کارون (نفت سابق) واگذار شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
هواپیمایی کارون (نفت سابق) واگذار شد

شرکت هواپیمایی کارون (نفت سابق)، قدیمی‌ترین ایرلاین غیرنظامی ایران که متعلق به شرکت ملی نفت بود، به بخش خصوصی واگذار شد.

شرکت هواپیمایی کارون که صندوق بازنشستگی صنعت نفت سهامدار اصلی آن به شمار می‌رفت، به بخش خصوصی واگذار شد. این واگذاری در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۹۸ طی نامه‌ای رسمی به دفتر این شرکت ابلاغ شده است.

گفتنی است سهام ۱۰۰ درصدی شرکت هواپیمایی کارون به مبلغ حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال واگذار شده که از این مبلغ، یک‌سوم به صورت نقد پرداخت شده و مابقی به صورت اقساط بلندمدت تسویه می‌شود.

نکته قابل توجه اینکه اين شركت هواپیمایی به عنوان اولين فعال در عرصه صنعت هوايی كشور، ابتدا با هدف پشتيبانی از عمليات اكتشاف، استخراج و توسعه عملياتی در مناطق نفت‌خيز جنوب فعاليت خود را در سال ۱۳۰۵ با نام «خدمات هوايی» آغاز کرد، سپس از واحدی تحت مديريت مناطق نفت‌خيز به صورت شركتی مستقل ارتقاء يافت و به عنوان شركت حمل و نقل هوايی ايران – نفت، زير مجموعه شركت ملی نفت ايران قرار گرفت.

در سال ۱۳۷۹ سهام شركت به صندوق بازنشستگی كاركنان صنعت نفت واگذار و به شركت هواپيمايی نفت ايران تغيير نام داد، نهايتاً اين شركت درسال ۱۳۵۹ باهدف توسعه ناوگان و معرفی خود به عموم و ارائه خدمات مطلوب‌تر به تمامی آحاد جامعه نام خود را به شركت هواپيمايی كارون تغيير داد.

از افتخارات شركت هواپيمايی كارون اين است كه از ابتدای تأسيس تا به امروز دارای ضريب بالای ايمنی در پروازها بوده، به گونه‌ای كه تاكنون هيچ سانحه‌ايی در سوابق خود نداشته و بر اساس آمارهای جهانی ايمن‌ترين شركت هواپيمايی خاورميانه لقب گرفته است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین کارون (نفت) یا سایر شرکت‌های هواپیمایی را دارید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و به آسانی خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه