پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور افتتاح شد

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۵
پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور افتتاح شد

پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور پس از چند سال انتظار، روز ۱۷ آوریل ۲۰۱۹ به‌طور رسمی افتتاح شد. این پروژه برتری و مزیت بهترین فرودگاه جهان را بار دیگر به اثبات رساند.

پس از ۴ سال ساخت و ساز و پوشش رسانه‌ای بی‌وقفه، پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور به‌طور رسمی افتتاح شد. این مجتمع چند منظوره در زمینی به مساحت ۱۳۵۷۰۰ متر مربع و به شکل دونات ساخته شده و در نمای بیرونی آن از شیشه و فولاد استفاده شده است. پروژه جواهر فرودگاه چانگی ۳ ترمینال از ۴ ترمینال این فرودگاه را به هم متصل می‌کند.

این پروژه بلاخره پس از ۴ سال، امروز، ۱۷ آوریل ۲۰۱۹ افتتاح شد و «بهترین فرودگاه جهان» را بهتر و زیباتر از قبل کرده است و احتمالا در رتبه‌بندی بعدی Skytrax، تاثیر زیادی خواهد گذاشت. فرودگاه چانگی به مدت ۷ سال متوالی بهترین فرودگاه جهان انتخاب شده است. 

پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور

در وسط این مجموعه آبشاری به ارتفاع ۴۰ متر وجود دارد که بلندترین آبشار زیرسقف جهان محسوب می‌شود

هزینه ساخت این پروژه ۱٫۲۵ میلیارد دلار بوده و طراحی آن را معمار مشهور، Moshe Safdie بر عهده داشته است. جواهر ۱۰ طبقه دارد که ۵ طبقه آن بالای سطح زمین است و ۵ طبقه آن در زیرزمین قرار دارد. در وسط این مجموعه آبشاری به ارتفاع ۴۰ متر وجود دارد که بلندترین آبشار زیرسقف جهان محسوب می‌شود.

این آبشار محیطی فوق‌العاده است که بازدید‌کنندگان پیش از اینکه بتوانند آن را ببینید، صدایش را می‌شنوند؛ چرا که افراد از مناطق فروشگاهی و رستورانی جواهر که در قسمت‌های بیرونی آن هستند خارج شده و به سمت مرکز آن حرکت می‌کنند و در این مسیر صدای بلند آبشاری را که انگار آب آن از آسمان به زمین جاری می‌شود، می‌شنوند.

پروژه جواهر دقیقا چیست؟

پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور

جواهر یک ترمینال (پایانه) فرودگاهی نیست؛ هیچ درب یا سالن ورودی ندارد و هر کسی می‌تواند از آن بازدید کند

پروژه جواهر ۲۸۰ مغازه خرده‌فروشی و رستوران را در فرودگاه چانگی در خود جای داده که به جرات می‌توان آن را یکی از زیباترین مراکز خرید محصور در فضای سبز نامید که به یک فرودگاه متصل شده است. جواهر یک ترمینال (پایانه) فرودگاهی نیست؛ هیچ درب یا سالن ورودی ندارد و هر کسی می‌تواند از آن بازدید کند. 

اما بخش جدید فرودگاه چانگی برای اهداف مختلف ساخته شده است. علاوه بر اینکه جواهر ترمینال ۱، ۲ و ۳ را به هم متصل می‌کند، خدماتی از جمله چک‌-این زودهنگام و نگهداری چمدان‌ها هم به مسافران ارائه می‌شود. سالن استراحت چانگی نیز به منظور تکمیل ایستگاه چندگانه سرویس حمل و نقل (ترنسفر) طراحی شده تا ارتباط هوا-دریا را برای مسافران کشتی‌های کروز ارتقا بخشد. 

این پروژه امکاناتی نظیر وای‌فای و پاور بانک رایگان (به مدت ۱۲ ساعت) نیز ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور

مسافرانی که به چانگی می‌روند، به تفریحات متنوعی دسترسی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سینما آی مکس اشاره کرد

مسافرانی که به چانگی سنگاپور می‌روند، به تفریحات متنوعی دسترسی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سینما آی مکس اشاره کرد. اینجا باغی ۴ طبقه به نام دره جنگل Shiseido طراحی شده که چندین مسیر پیاده‌روی دارد و چشم‌اندازهای فوق‌العاده آن آبشار Vortex را احاطه کرده است. آب باران نیز اینجا جمع‌آوری می‌شود و به آب آبشار می‌پیوندد؛ اگر هم حجم آب باران زیاد بود، برای آبیاری گیاهانی که در این مجموعه پرورش داده شده‌اند، استفاده می‌شود. 

در طبقه بالای مجتمع، پارک Canopy در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع قرار دارد که چندین رستوران و باغ موضوعی را در خود جای داده است. در این بخش اگرچه برخی از قسمت‌ها باز و قابل استفاده است، اما در سایر نقاط آن کار هنوز هم ادامه دارد. 

گالری عکس پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور

برای جستجو و خرید بلیط هواپیما به مقصد سنگاپور و فرودگاه چانگی، همیشه می‌توانید از طریق متور جستجوی پرواز کجارو، ارزان‌ترین بلیط‌ها را پیدا و خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه