ارائه کارت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی سفر به مناطق آزاد از نوروز ۹۸

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش چهار شنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
ارائه کارت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی سفر به مناطق آزاد از نوروز ۹۸

امکان استفاده از کارت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای سفر به مناطق آزاد در نوروز ۹۸ آماده می‌شود و علاقمندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

جزییات طرح تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای سفر به مناطق آزاد ایران اعلام شد. مدیر گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه امکان پرداخت هزینه‌های مراکز اقامتی، حمل و نقل، مراکز پذیرایی،‌ مراکز تفریحی و حتی مراکز خرید با کارت تسهیلات سفر به مناطق آزاد وجود دارد، از فراهم شدن امکان استفاده از این کارت تسهیلات، برای سفرهای نوروز ۹۸ به مناطق آزاد خبر داد.

سیدجواد رضوی درباره جزییات ارایه تسهیلات به علاقه‌مندان برای سفر به مناطق آزاد، از اعلام تفاهم بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و دبیرخانه مناطق آزاد خبر داد که قرار است ۲۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد در اختیار علاقه‌مندان سفر به مناطق آزاد بگذارد. وی درباره مخاطبان این طرح گفت:

مخاطب این طرح می‌تواند تمام مردم و علاقه‌مندان باشند، اما در مرحله اول کارکنان دستگاه‌های دولتی از این تسهیلات می‌توانند استفاده کنند.

مدیر گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه کارت تسهیلات در چارچوب مقررات و تضامین بانکی به افراد ارائه می‌شود، به امکان پرداخت هزینه‌های مراکز اقامتی، حمل و نقل، مراکز پذیرایی،‌ مراکز تفریحی و حتی مراکز خرید با این کارت اشاره کرد. رضوی با بیان اینکه فرایند اجرایی کارت تسهیلات سفر به مناطق آزاد در مراحل پایانی قرار دارد، بر رایزنی‌ برای جذب پذیرنده‌ها و انجام مذاکرات با چند دفاتر خدمات مسافری، شرکت هواپیمایی، سایر شکل‌های حمل‌ و نقل، مراکز تفریحی و گردشگری و تجاری برای پیوستن به این طرح تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که به تدریج مراکز پذیرنده این کارت افزایش پیدا کنند.

مزیت این طرح، برای فعالان صنعت گردشگری، افزایش مسافر در این مراکز خواهد بود. با توجه به رکود اقتصادی که معمولا در این شرایط از حجم سفر می‌کاهد، این طرح می‌تواند منجر به رونق این مراکز شود. مدیر گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر این‌که این طرح مناسب کسانی است که برنامه سفر دارند، اشاره کرد که تا زمانی که اعتبار در این کارت باقی مانده باشد، امکان استفاده از آن وجود دارد و به لحاظ زمانی تاریخ انقضا ندارد.

رضوی درباره جزییات پرداخت تسهیلات تاکید کرد که از زمانی که این کارت صادر می‌شود اقساط تسهیلات باید پرداخت شود و مدت زمان بازپرداخت آن نیز ۱۲ تا ۱۸ ماهه است که علاقه‌مندان می‌توانند دوره بازپرداخت آن را به انتخاب خود انجام دهند. وی با تاکید بر اینکه اعتبارات این کارت امکان نقد شدن ندارد، خاطرنشان کرد که به احتمال قوی امکان استفاده از این کارت تسهیلات برای سفرهای نوروز ۹۸ فراهم می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند سفرهای نوروزی خود را به مناطق آزاد با بهره بردن از این تسهیلات انجام دهند.

مطالب مرتبط:

منبع ilna

دیدگاه