طرح کارت گردشگری در مناطق آزاد اجرایی می‌شود

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵
طرح کارت گردشگری در مناطق آزاد اجرایی می‌شود

با هدف بهبود وضعیت گردشگری و ایجاد انگیزه سفر به مناطق آزاد، طرح کارت گردشگری مناطق آزاد یا کاما به‌زودی اجرایی خواهد شد.

به گفته محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد گردشگران با اجرای طرح کاما به مناطق آزاد با آرامش خاطر سفر کرده و از جاذبه‌های تفریحی، تاریخی، فرهنگی به ویژه موقعیت تجاری بهره‌مند می‌شوند.

دارندگان این کارت بر اساس اظهارات ایشان امکان دریافت تسهیلات تا میزان ۲۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۴ درصد و باز پرداخت یک ساله تا ۱۸ ماهه را خواهند داشت.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد خاطرنشان کرد که این طرح برای ۳ میلیون نفر از کارمندان دولت در فاز نخست اجرایی شده و در فاز بعدی امکان بهره‌مندی از این طرح را سایر اقشار جامعه خواهند یافت.

رستمی گفت:

جامعه هدف می‌توانند با تخصیص تسهیلات کارت گردشگری به تمامی مناطق آزاد سفر کرده و از مزایای واحدهای اقامتی، مراکز خرید، رستوران‌ها و نیز دیگر بسترهای رفاهی به‌صورت زنجیره کسب و کار تنها در مناطق آزاد استفاده بهینه کنند.

رستمی همچنین در رابطه با حمایت از گردشگران داخلی نیز افزود که حمایت از گردشگران داخلی به معنای این نیست که دولت یا حاکمیت به این حوزه منابع مالی جدیدی را تزریق کند، بلکه باید به نفع گردشگر داخلی از منابع موجود به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مناطق گردشگری کشور حتی به ایرانیان خوب معرفی نشده و درون جامعه محلی محصور مانده است، گفت شناسایی جاذبه‌های گردشگری و تبدیل آن به مقاصد گردشگری به ویژه برای عموم جامعه ایرانی یکی از اهداف اصلی معاونت فرهنگی و گردشگری سازمان مناطق آزاد کشو ر و به‌عنوان یک محور اولویت‌دار در سال جاری است.

وی همچنین بیان کرد که هریک از مناطق آزاد در اجرای این طرح و با توجه به مزیت‌ها و قابلیت‌ها در رقابت با دیگر کشورهای منطقه و جهان حضوری جدی و تاثیرگذار خواهند داشت.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تاکید کرد:

در حوزه گردشگری خارجی نیز با توجه به ظرفیت‌های و پتانسیل‌های منطقه آزاد و همچنین پایین بودن هزینه برای گردشگران جامعه هدف خارجی و بر اساس شرایطی که کشور برای گردشگران خارجی فراهم کرده است، زمینه گسترش این صنعت و حضور بیشتر گردشگران خارجی را افزایش می‌دهد.

وی با یادآوی این مطلب که برای تسریع در ورود گردشگران خارجی به مناطق آزاد نیاز به روادید نیست، عنوان کرد که در فاز نخست این طرح و به عنوان بازار جذب گردشگر ابتدا ۱۵ کشور همسایه مورد توجه قرارگرفته است و در این مورد حداقل یک شب اقامت رسمی برای اقامت گردشگر خارجی در نظر گرفته شود.

رستمی همچنین از تدوین تقویم برنامه رویدادها و برپایی نمایشگاه‌ها در سال آینده در مناطق آزاد کشور خبر داد که از دیگر رویکردهای سازمان منطقه گردشگری مناطق آزاد در کشور است و افزود که در قالب تدوین تقویم برنامه‌های در دست اجرا، رویدادهای سالیانه برپایی نمایشگاه به مجریان نمایشگاه‌ها و بهره‌برداران ارائه خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه