دو دریاچه پر از هیولاهای مجازی و موجودات فانتزی در ایتالیا

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
دو دریاچه پر از هیولاهای مجازی و موجودات فانتزی در ایتالیا

تیمی از متخصصان هنر دیجیتالی و انیمیشن‌سازان، دو دریاچه در ایتالیا را تبدیل به خانه هیولاهای مجازی و موجودات فانتزی کرده‌اند. برای آشنایی با این جاذبه‌های گردشگری در این مقاله با ما بخوانید.

اسکاتلند ممکن است معروف‌ترین کشور دارای دریاچه هیولاها در جهان باشد، اما این بدین معنا نیست که تنها مکان این جاذبه گردشگری است. امسال تابستان، دو دریاچه در ایتالیا آماده نمایش مجموعه هیولاهای خود هستند. البته هیولاهای مجازی!

شهر روینه لاگو (Revine Lago)، یک کومونه (تقسیمات رایج کشور ایتالیا) در استان ترویزو در منطقه ونتو (Veneto)، یک تیم ۲۶ نفره از متخصصان هنر دیجیتالی، انیماتورها و متخصصان سه بعدی استخدام کرده است تا یک تجربه جدید واقعیت افزوده در دریاچه (Laghi Aumentati) برای بازدیدکنندگان فراهم کنند.

ایتالیا؛ دو دریاچه پر از هیولاهای مجازی و موجودات فانتزی

تصویر شهر لاگو در دریاچه‌ای با همین نام منعکس شده است. عکس از گابریل کاهال

در ساحل شمالی دو دریاچه به نام‌های دریاچه سانتا ماریا (Lake Santa Maria) و دریاچه لاگو از انتهای ماه جولای، بازدیدکنندگان می‌توانند یک مسیر دیجیتالی طبیعت‌گرایانه منحصر به فرد را تجربه کنند.

پنج پانل اینفوگرافیک (نمایش داده‌ها با استفاده از چند نمودار و شکل در قالب یک تصویر) و قاب فلزی در ساحل دریاچه‌ها نصب شده‌اند. آن‌ها کلیدهایی هستند که انیمیشن دیجیتالی ساخته‌شده و منحصر به منطقه دریاچه را به نمایش می‌گذارند؛ بازدیدکنندگان تنها با نزدیک کردن تلفن‌های همراه هوشمند خود به پانل‌ها می‌توانند هیولاها و دیگر موجودات فانتزی را به‌صورت سه بعدی و زنده تماشا کنند.

انیمیشن‌های واقعیت افزوده از طریق یک اپلیکیشن رایگان به نام بپارت (Bepart) که پانل‌ها را فعال می‌کند، به نمایش گذاشته می‌شوند.

مدیریت روینه لاگو در وب‌سایت خودشان در توصیف این مسیر جدید اینگونه می‌گوید:

این تجربه به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا موجودات دریاچه را به‌صورت واقعی احضار و حرکات آکروباتیک آن‌ها را تماشا کنند.

وی در ادامه می‌گوید:

ما امیدوار هستیم که تخیلات گردشگران‌مان را با این پنج جهان موازی گسترش دهیم.

ایتالیا؛ دو دریاچه پر از هیولاهای مجازی و موجودات فانتزی

منظره یا از ساحل روینه لاگو. عکس از گابرلی کاهال

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه به وب‌سایت رسمی شهر روینه لاگو، سر بزنید.

 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه