افزایش ۱۱۳ درصدی گردشگران خارجی در گلستان در شش ماهه نخست امسال

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
افزایش ۱۱۳ درصدی گردشگران خارجی در گلستان در شش ماهه نخست امسال

اقامت گردشگران خارجی در استان گلستان افزایش یافته است.

اقامتگاه‌ها و جاذبه‌های استان گلستان از ابتدای فروردین تا ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ در اختیار ۲۹۸۶ نفر گردشگر خارجی قرار گرفت.

حضور و اقامت گردشگران خارجی در شش ماه نخست سال ۹۷ نسبت مشابه سال گذشته همین زمان، ۱۱۳ درصد رشد داشته که این نشان از امنیت که مهم‌ترین رکن گردشگری است می‌دهد و این موضوع در کشور ما به‌صورت کامل برقرار است.

ورود گردشگران خارجی سبب تاثیر زیادی در رشد شاخص‌های کلان اقتصادی به ویژه در زمینه اشتغالزایی و توسعه فرهنگی و اجتماعی در ابعاد منطقه‌ای و ملی استان گلستان داشته است.

در سال‌های اخیر مردم زیادی جذب اقامتگاه‌های بوم‌گردی شده‌اند و تجربه هیجان‌انگیز زندگی در منطقه بومی را داشته‌اند.

در راستای افزایش ظرفیت اقامتی در استان تهمیدات لازم با صدور مجوزهای بوم‌گردی، مجتمع‌های رفاهی و خدماتی و ساماندهی خانه مسافر در سطح استان از سوی اداره کل اتخاذ شد، بطوریکه در حال حاضر ۳۱ اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی فعال در سطح استان مشغول به کار است و هم‌اکنون ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی آماده افتتاح در سطح استان وجود دارد که در زمان مناسب افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید و این امر با استقبال چشمگیر گردشگران داخلی و به‌خصوص گردشگران خارجی مواجه شده است.

در همین راستا با تقویت ظرفیت‌های گردشگری استان در شش ماه نخست سال ۹۷ و وجود بیش از ۲۵۰۰ جاذبه طبیعی و تاریخی استان گلستان، اقامت گردشگران خارجی و داخلی در سطح استان افزایش یافته است.

همچنین برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری از جمله جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام که بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است و استفاده از تکنولوژی روز خصوصا فضاهای اجتماعی جهت معرفی استان و جذب گردشگر تاثیر بسیاری داشته است.

عکس کاور از جواد خسروی

مطالب مرتبط:

دیدگاه