بهترین زمان سفر به ازمیر؛ سمیرانای باستانی در ترکیه

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۰
بهترین زمان سفر به ازمیر؛ سمیرانای باستانی در ترکیه

بهترین زمان سفر به ازمیر، شهری تجاری، صنعتی و بندری در ساحل دریای اژه بر اساس آب و هوا و فصول چه زمانی از سال است؟

ازمیر، سومین شهر بزرگ کشور ترکیه، به آزادی و فرهنگ غنی خود افتخار می‌کند. این شهر که در اطراف آب‌های لاجوردی خلیج ازمیر واقع شده، یک بندرگاه مهم دریای اژه از زمان‌های قدیم است؛ زمانی که اینجا شهر یونانی سمیرانا (Smyrna) و گردشگاه‌های اسکله کنار دریا درست مانند دیگر نقاط جهان، جذاب، دلربا و سرزنده بود. 

میراث تاریخی غنی و جذاب ازمیر، این واقعیت را بازتاب می‌کند که این شهر، در طول قرن‌ها خانه یونانی‌ها، ارمنی‌ها، یهودیان، شامیان (Levantines) و ترک‌ها بوده است. البته در زمان حاضر این فضای چندفرهنگی بر شهر حاکم نیست، اما کماکان یهودیان و جوامع شامیان (سوریه) در اینجا زندگی می‌کنند و غذاهای سنتی منحصربه‌فرد و خوشمزه آن، گواه این مسئله است.

ازمیر

گردشگران خارجی ازمیر، به مسافران تجاری و گردشگرانی که به‌سمت شهر افسوس می‌روند، محدود می‌شود. دلیل این موضوع، با وجود اینکه ازمیر خانه جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای چون یکی از بهترین بازارهای ترکیه، یک موزه تاثیرگذار تاریخی و هنری و یک روش زندگی آرامش‌بخش و خوش‌آمدگو است، کماکان مشخص نیست.

بهترین زمان سفر به ازمیر بر اساس آب و هوا

ازمیر

بهترین زمان سفر به ازمیر بر اساس آب و هوا، ۱۹ام مارس تا ۱۰ام ژوئن (۲۸ اسفند تا ۲۰ خرداد) و ۱۷ام سپتامبر تا دوم دسامبر (۲۶ شهریور تا ۱۱ آذر) است.

ازمیر در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، رتبه ۶۲ از ۱۰۰ را دارا است

دمای میانگین در ازمیر در زمان‌های مختلف سال متغیر است. با توجه به رطوبت، هوا در بیشتر سال دلپذیر، در تابستان، گرم و در زمستان، سرد است. احتمال بارش باران یا برف در تمام سال کم است. ازمیر در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، رتبه ۶۲ از ۱۰۰ را دارا است.

اگر به‌دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه اوت، ژوئیه و ژوئن به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در اوایل ماه اوت (اواسط مرداد) با دمای میانگین ۳۴ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۲۵٫۶ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است.

بهترین زمان سفر به ازمیر بر اساس دمایی که حس می‌کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می‌گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می‌وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که دمایی که ما حس می‌کنیم، به‌شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به ازمیر بر اساس بارش باران یا برف

اگر به‌دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه‌های با احتمال بارشی که موثر نیست (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه گفته می‌شود) یعنی ژوئیه، اوت و سپتامبر به ازمیر بروید. کمترین احتمال بارش باران در اوایل تا اواسط ماه فوریه (اواسط تا اواخر بهمن) است. در مقابل، بیشترین  احتمال بارش باران یا برف در اواخر ماه ژانویه (اوایل بهمن) است.

بهترین زمان سفر به ازمیر بر اساس رطوبت و وزش باد

ازمیر دارای چندین ماه مرطوب و در مقابل چندین ماه خشک در فصل مخالف است. کم رطوبت‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۳۴٫۲ درصد، ماه ژوئیه و مرطوب‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۶۰‎٫۸ درصد، ژانویه است.

وزش باد در ازمیر، معمولا آرام است. پربادترین ماه‌های سال، ژوئیه و سپس اوت و ژانویه هستند. باد ماه ژوئیه با سرعت ۱۰٫۹ کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می‌آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در ازمیر در اوایل ماه ژوئیه (اواسط تیر)، ۲۰٫۲ کیلومتر بر ساعت است که یک باد آرام به شمار می‌آید.

بهترین زمان سفر به ازمیر بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری ازمیر، ژوئیه و سپس ژوئن و می هستند. قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود رار زرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

خلوت‌ترین ماه گردشگری ازمیر، نوامبر است؛ زمانی که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

بهترین زمان سفر به ازمیر بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

ازمیر

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی معتدل می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۱۴٫۸ تا ۲۷٫۶ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود. بارش باران با متوسط ۱ تا ۳ روز بارش موثر در ماه در بهار، نادر است.

فصل بهار دومین زمان شلوغ گردشگری ازمیر است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایدئال برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می‌کند.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

ازمیر

ماه‌های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به‌صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه‌ها با ۰ تا ۱ روز بارش موثر در ماه، میزان بارش بسیار کمی را تجربه می‌کنند.

ماه‌های ژوئن تا اوت، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در ازمیر هستند، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو شوید.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

ازمیر

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۱۷٫۵ تا ۳۰٫۴ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس معتدل بودن القا خواهد کرد. حدودا در هر ماه به‌صورت میانگین ۱ تا ۲ روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز فصل خلوت گرشگری ازمیر است، بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما کاهش می‌یابد.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

ازمیر

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۱۱٫۷ تا ۱۵٫۸ درجه سانتی‌گراد در ازمیر بسیار سرد است. به‌صورت میانگین ۲ تا ۳ روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، نیز از فصول خلوت گردشگری ازمیر است.

بهترین زمان سفر به ازمیر بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

ازمیر شهری پر از موزه‌ها، مراکز فرهنگی و تقویم اجتماعی فرهنگی است. ازمیر یکی از زیباترین شهرهای ترکیه به‌همراه رویدادها، نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های محلی در طول سال است. برخی فستیوال‌های مهم ازمیر عبارت‌اند از: نمایشگاه بین‌المللی ازمیر و فستیوال اروپایی جاز ازمیر.

این شهر حتما ارزش بازدید را دارد. رویدادهای سرگرمی و نمایشگاه‌ها و بازارها تقویم سالانه ازمیر را پر کرده‌اند.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال جاز اروپایی ازمیر (Izmir European Jazz Festival)

 ازمیر

فستیوال جاز اروپایی ازمیر یکی از رویدادهای جذاب این شهر در نیمه اول ماه مارس است که از سال ۱۹۹۴ توسط بنیاد فرهنگ، هنر و آموزش ازمیر، سازماندهی می‌شود. هدف این فستیوال، گرد هم آوردن استادان و علاقه‌مندان به موسیقی جاز و تلاش برای خلق احساس دوستی، عشق و صلح است.

این رویداد فرهنگی، به شما اجراهای متعدد موسیقی جاز از هنرمندان بومی شناخته شده تا گروه‌های موسیقی از سراسر اروپا را پیشنهاد می‌کند. این کنسرت‌ها در مرکز هنری احمد ادنان سایگون (Ahmed Adnan Saygun Art Center)، ساختمانی که برای اجرای کنسرت و رویدادهای مشابه با ۱۲۲۵ صندلی در یک سالن بزرگ، ۲۵۰ صندلی در سالن دوم، مناطق بزرگ نمایشگاهی و چهار سالن ملاقات طراحی شده است، برگزار می‌شود.

جشن‌های بین‌المللی کودکان کارشیاکا (International Childres Festivities of Karşıyaka)

 ازمیر

جشن‌های بین‌المللی کودکان کارشیاکا هر سال توسط شهرداری کارشیاکا (یک منطقه مسکونی بزرگ در استان ازمیر) و اداره آموزش ملی سازماندهی می‌شوند. این فستیوال هر سال در تاریخ ۱۸ تا ۲۵ آوریل (۲۹ فروردین تا ۵ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

کودکان خارجی که به کارشیاکا می‌آیند با میزبانی خانواده‌های بومی، تعطیلات ملی کودکان را جشن می‌گیرند. این رویداد در سال ۲۰۰۳، عضوی از انجمن فستیوال‌های هنری و فولکلور بین‌المللی شد.

فستیوال بهاری بادبادک (Festivities of kite and Spring)

فستیوال بهاری بادبادک هر سال در اولین هفته می در منطقه بورنوا (Bornova) برگزار می‌شود و مخاطبان زیادی را به‌سمت ازمیر می‌کشاند.

فستیوال گل

 ازمیر

فستیوال گل که مورد توجه زیاد مردم محلی‌اس است که مایل به تزئین باغ و بالکن خود درست قبل از تابستان هستند، در ابتدای ماه می در بازار بستانلی (Bostanlı Market) برگزار می‌شود.

این فستیوال، که میزبان گل، کشاورزان، گلدان، خاک و همه چیز مربوط به باغبانی است، با حضور تولید کنندگان از سراسر شهر، روبه‌رو می‌شود. در طول شب در این فستیوال، کنسرت‌های متعدد و مسابقاتی برای انتخاب زیباترین باغ یا بالکن برگزار می‌شود.

فستیوال فرهنگی هنری گیلاس طلایی کمال پاسا (Kemalpaşa Golden Cherry Culture and Arts Festival)

 ازمیر

فستیوال فرهنگی هنری گیلاس طلایی کمال پاسا (نام یک منطقه مرکزی در استان ازمیر) از سال ۱۹۳۶ در هفته آخر ماه می یا هفته اول ماه ژوئن برای به نمایش گذاشتن بهترین محصولات گیلاس، برگزار می‌شود. در ابتدا این فستیوال یک روزه بود، اما از سال ۲۰۱۰، مدت زمان آن به ۹ روز افزایش یافت.

این رویداد در آمفی تئاتر ورزشی ریور ریکریئیشن (River Recreation Sport Amphitheater)، خوش‌آمدگوی بسیاری از افراد این منطقه و شهرهای اطراف است. برنامه‌های بی‌شماری چون نمایش‌های فولکلور تا انیمیشن و نمایشنامه‌های کودکان در این فستیوال، برگزار می‌شوند.

فستیوال فرهنگی هنری و گردشگری بین‌المللی سلچوک افس (International Selçuk-Efes Culture, Art & Tourism Festival)

 ازمیر

فستیوال فرهنگی هنری و گردشگری بین‌المللی سلچوک افس معمولا در هفته اول ماه می در بزرگداشت فرهنگ و میراث تاریخی ترکی برگزار می‌شود. از فعالیت‌های این رویداد می‌توان به اجرای کنسرت، تئاتر و نمایش‌های فولکلور به‌همراه رقص‌های سنتی اشاره کرد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال بین‌المللی رقص (International Dance Festival)

فستیوال بین‌المللی رقص در دو سال گذشته در فصل تابستان در منطقه کارشیاکا میزبان علاقه‌مندان بسیاری بوده است. رقاصان و گروه‌های که از سراسر جهان به این منطقه سفر کرده‌اند، با اجرای مهارت‌های خود مخاطبان را سرگرم کرده و سعی می‌کنند برای برنده شدن در مسابقه بهترین اجرای خود را داشته باشند.

فستیوال بین‌المللی ازمیر (Izmir International Festival)

فستیوال بین‌المللی ازمیر از سال ۱۹۸۷ در میانه‌های ماه ژوئن در این شهر آغاز می‌شود و تا میانه‌های ژوئیه ادامه دارد. در طول این فستیوال سالانه، بسیاری از اجراکنندگان بین‌المللی مانند تکنوازان و هنرمندان، ارکسترها، کمپانی‌های رقص و گروه‌های راک و جاز در سالن‌های مختلفی در سراسر شهر از جمله تئاتر افسوس و متروپلیس، یک شهر باستانی ایونیایی (قسمت آسیای کوچک یونان باستان) در نزدییک شهر توربالی (Torbali)، حضور پیدا می‌کنند. این فستیوال از سال ۲۰۰۳ عضوی از انجمن فستیوال‌های اروپایی شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

نمایشگاه بین‌المللی ازمیر (izmir international fair)

 ازمیر

نمایشگاه بین‌المللی ازمیر بیش از ۸۰ سال میزبان کنسرت‌ها، شب‌های جاز، شوهای خیابانی، تئاترها و اجراهای موسیقی از هنرمندان محلی و بین‌المللی به‌همراه فعالیت‌های گوناگون، نمایش فیلم و بسیاری رویدادهای دیگر است.

نمایشگاه بین‌المللی ازمیر قدیمی‌ترین نمایشگاه تجاری است. این نمایشگاه به خاطر میزبانی از فعالیت‌های هم‌زمان فستیوالی شهرت دارد. این نمایشگاه و فستیوال در اوایل ماه سپتامبر در پارک شهر، کولتورپارک (Kültürpark) با سازماندهی شهرداری ازمیر برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی ازمیر ۲۰۱۸ در تاریخ ۷ تا ۱۷ سپتامبر  (۱۶ تا ۲۶ شهریور ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال بین‌المللی فیلم کوتاه ازمیر (International Izmir Short Film Festival)

 ازمیر

فستیوال بین‌المللی فیلم کوتاه ازمیر در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد و از آن زمان، عضوی از سازمان هماهنگی فستیوال‌های فیلم اروپایی است.

این فستیوال بزرگ‌ترین در نوع خود در ترکیه و اولین در نوع خود که جوایزی به فیلم‌های کوتاه بین‌المللی اختصاص داده است. از اولین سال برگزاری در ماه نوامبر، فستیوال بین‌المللی فیلم کوتاه ازمیر، تبدیل به یکی از فستیوال‌های مهم و جذاب ترکیه شد و شخصیت‌های مهمی در دنیای فیلمسازی را به‌سمت این کشور جذب کرد. این فستیوال شامل دو جایزه برای کارگردانان جوان و حرفه‌ای است. انتخاب بهترین کارگردان جوان فیلم کوتاه توسط دانشجویان انجام می‌شود.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

مسابقه شتر

 ازمیر

در حالی که اسپانیایی‌ها گاوبازی و ایتالیایی‌ها جنگ خروس‌ها را تماشا می‌کنند و انگلیسی‌ها به شکار می‌روند، ترک‌ها مسابقات شتر برگزار می‌کنند. در فصل زمستان هر سال در ماه ژانویه در شهر سلچوک (در دو کیلومتری افسوس) مسابقات شتر برگزار می‌شوند.

ازمیر؛ آب و هوا و اقلیم

ازمیر

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در ازمیر

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۱۲٫۸۱۱٫۲
فوریه۱۳٫۹۸٫۴
مارس۱۷٫۲۷٫۶
آوریل۲۱٫۱۴٫۳
می۲۶٫۱۳٫۳
ژوئن۳۰٫۶۱٫۵
ژوئیه۳۳٫۳۰٫۵
اوت۳۳٫۳۰٫۵
سپتامبر۲۹٫۴۲
اکتبر۲۴٫۴۵٫۳
نوامبر۱۹٫۴۸٫۴
دسامبر۱۴٫۴۱۲٫۲

میانگین ماهیانه دما و بارش در ازمیر

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۱۲٫۴ سانتی‌گراد- ۱۱ سانتی‌متر۱۲ سانتی‌گراد- ۱۰٫۷ سانتی‌متر۱۱٫۶ سانتی‌گراد- ۱۰٫۵ سانتی‌متر۱۱٫۲ سانتی‌گراد- ۱۰٫۲ سانتی‌متر
فوریه۱۳٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۷ سانتی‌متر۱۳٫۴ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۱۳٫۱ سانتی‌گراد- ۶٫۳ سانتی‌متر۱۲٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر
مارس۱۶٫۴ سانتی‌گراد- ۷٫۴ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر۱۴٫۷ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۱۳٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر
آوریل۲۰٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۵ سانتی‌متر۱۹٫۲ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر۱۸٫۲ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر۱۷٫۲ سانتی‌گراد- ۱ سانتی‌متر
می۲۴٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۲۳٫۶ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر۲۲٫۴ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۲۱٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۳ سانتی‌متر
ژوئن۲۹٫۵ سانتی‌گراد- ۱٫۱ سانتی‌متر۲۸٫۴ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۰٫۲ سانتی‌متر۲۶٫۱ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر
ژوئیه۳۲٫۶ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر۳۲ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر۳۱٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر۳۰٫۶ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر
اوت۳۳٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر۳۳٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر۳۳٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر۳۳٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر
سپتامبر۲۸٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۶ سانتی‌متر۲۷٫۵ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر۲۶٫۵ سانتی‌گراد- ۰٫۹ سانتی‌متر۲۵٫۵ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر
اکتبر۲۳٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۲۱٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر۲۰٫۷ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر
نوامبر۱۸٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر۱۶٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر۱۵٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر۱۴٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر
دسامبر۱۳٫۲ سانتی‌گراد- ۱۱٫۳ سانتی‌متر۱۱٫۹ سانتی‌گراد- ۱۰٫۳ سانتی‌متر۱۰٫۷ سانتی‌گراد- ۹٫۴ سانتی‌متر۹٫۴ سانتی‌گراد- ۸٫۴ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در ازمیر

چه زمانی به ازمیر برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۵۱۴۱۱-۲۲۱۰
فوریه۵۱۵۱۱-۲۴۸
مارس۷۱۸۷-۲۸۷
آوریل۱۰۲۲۱-۳۴۵
می۱۴۲۷۳۴۰۴
ژوئن۱۸۳۲۱۰۴۲۲
ژوئیه۲۲۳۴۱۱۴۱۰
اوت۲۲۳۴۱۲۴۳۱
سپتامبر۱۸۳۰۶۳۸۲
اکتبر۱۴۲۵۱-۳۸۴
نوامبر۱۰۲۰۷-۳۱۶
دسامبر۷۱۵۷-۲۷۱۰

حداقل و حداکثر دما در ازمیر

هزینه روزانه توریستی در ازمیر

هزینه یک روز اقامت در ازمیر حدودا ۲۶۰ دلار است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به اینکه در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به ازمیر سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در ازمیر انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

به‌منظور آشنایی بیشتر شما با شهر ازمیر، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی ازمیر را در اختیار شما قرار داده است. شما می‌توانید اطلاعات کاملی از قبیل آدرس، موقعیت جغرافیایی و... درباره هرکدام از آن‌ها را به‌دست آورده و دید کاملی نسبت به دیدنی های ازمیر داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه