راهنمای سفر به کاجانگ

کاجانگ در کشور مالزی و در نزدیکی کوالالامپور قرار دارد. تم پارک و ریزورت واندرلند بنگی، مرکز میراث کاجانگ و معبد تین هونگ سی از دیدنی‌ های کاجانگ به شمار می‌روند.

درباره کاجانگ بیشتر بخوانید:

معرفی کاجانگ

تاریخچه کاجانگ

آب و هوای کاجانگ

راهنمای سفر به کاجانگ

سوغات کاجانگ

جاهای دیدنی کاجانگ

معرفی کاجانگ

کاجانگ (Kajang) یکی از شهرهای ایالت سلانگور در کشور مالزی، واقع در قاره آسیا است. این شهر در نواحی مرکزی و شرقی ایالت و در فاصله ۳۰ کیلومتری از کوالالامپور قرار دارد.

جمعیت کاجانگ بیش از ۵۴۰ هزار نفر و مساحت آن، ۷۸۷ کیلومتر مربع است. حدود ۶۰٪ جمعیت این شهر مالزیایی‌ هستند و بعد از آن چینی‌ها با ۱۹٪ و هندی‌ها با ۱۰٪  قرار دارند. ساکنان کاجانگ را مسلمانان، بودایی‌ها و اقلیت‌های هندو‌ها و مسیحیان تشکیل می‌دهند.  

نوع حکومت در ایالت سلانگور پادشاهی مشروطه است و فرماندار کل، سلطان ایالت نامید می‌شود. سلطان ایالت، از میان اعضای خانواده سلطنتی انتخاب می‌شود و او را علاوه بر رهبر مسلمانان سلانگور، سرچشمه افتخارات و شکوه ایالت نیز می‌شمارند. قوه مجریه ایالت را سلطان و هیئت مجریه ایالتی تشکیل می‌دهند. این هیئت شامل نخست وزیر یا رئیس دولت و ۱۰ عضو دیگر است که همگی از میان اعضای هیئت مقننه ایالتی توسط سلطان انتخاب شده‌اند.

کاجانگ

تاریخچه کاجانگ

در سال ۱۷۰۹، اولین سکونتگاه‌ها در این منطقه ساخته شد و در سال ۱۸۰۷ و بعد از جنگ کلانگ، کاجانگ به‌عنوان شهر رسمیت یافت. به‌دلیل موقعیت مرکزی کاجانگ، این شهر به‌عنوان مرکز بخش هولو لانگات انتخاب شد. پیشرفت این شهر بیش از همه به‌دلیل زمین‌های کاشت قهوه است که در دهه ۱۸۹۰ تاسیس شد.

آب و هوای کاجانگ

آب و هوای کاجانگ استوایی به شمار می‌رود و میزان بارندگی در تابستان بیشتر از فصول سرد صورت می‌گیرد. متوسط دمای هوا در طول سال از ۲۵٫۲ تا ۳۱٫۱ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میانگین بارش سالانه ۱۰۱۹ میلی‌متر برآورد شده است.

راهنمای سفر به کاجانگ

کاجانگ

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در فاصله ۵۰ کیلومتری از کاجانگ قرار دارد و در آن پروازهایی از/ به آلماتی، پکن، ملبورن، سنگاپور، لندن، هنگ‌کنگ، ابوظبی، آمستردام، استانبول، تهران و برخی مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. کاجانگ محل اتصال تعدادی از بزرگراه‌ها و جاده‌ها است که این شهر را به شهرهایی مانند جوهور بهرو و بالاکونگ وصل می‌کند و با استفاده از قطار نیز می‌توان از کوالالامپور و سرمبان به این شهر دسترسی داشت. برای جابه‌جایی‌های درون‌شهری می‌توانید از اتوبوس‌های عمومی استفاده کنید.

سوغات کاجانگ

از مهم‌ترین سوغاتی‌های کاجانگ می‌توان به محصولات پیوتری اشاره کرد. شما برای خرید می‌توانید به «مرکز خرید مترو پلازا کاجانگ» (Metro Plaza Kajang) و «مرکز خرید مترو پوینت کمپلکس» (Metro Point Complex) سر بزنید.

جاهای دیدنی کاجانگ

از جمله جاهای دیدنی کاجانگ می‌توان «تم پارک و ریزورت واندرلند بنگی» (Bangi Wonderland Theme Park & Resort)، «مرکز میراث کاجانگ» (Kajang Heritage Centre) و «معبد تین هونگ سی» (Tin Hong Si) را نام برد.

نویسنده: صنم وفقی

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map