افزایش استقبال مسافران از پرواز عمان - کیش

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰
افزایش استقبال مسافران از پرواز عمان - کیش

پروازهای  مسقط - کیش و بالعکس به‌دلیل استقبال بالای مسافر از یک پرواز در هفته به ۲ سورتی پرواز افزایش یافته است.

محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد:

مسافرت با پرواز عمان - کیش و بالعکس به جزیره کیش با استقبال چشمگیر مواجه شده است.

به گفته محمدرضا سعیدی، پرواز مسقط - کیش که به‌تازگی احیا و برقرار شده، هم‌اکنونبه‌دلیل اسقبال مسافران از یک پرواز در هفته به ۲ سورتی پرواز افزایش یافته است.

با رایزنی و اقدامات تعاملی انصاری لاری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با مسئولان عمانی این شرایط تبادل  گردشگر میان کیش و مسقط حاصل شده است.

وی در ادامه گفت که با حضور در کشور عمان به‌همراه معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد جزیره، در مسقط فعالیت دفتر شرکت کیش ایر مجدد ساماندهی شد و هم‌اکنون در حال توسعه روابط تجاری و گردشگری و رایزنی در این حوزه هستیم.

به گفته ایشان یکی از اولویت‌های مدیریتی در جزیره زیبا کیش سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است و فضای کار و پتانسیل برای این سرمایه‌گذاری فراهم است.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت:

پیش از این در جزیره کیش امور خدمات ویزایی به اتباع خارجی انجام می‌شد و بنا به دلایلی منتفی شده بود، اما اکنون با برقراری پرواز مسقط - کیش برای مسافران اتباع این کشور فراهم شده است.

افزایش و برقراری تعداد پرواز مسقط - کیش به گفته ایشان از چند نظر دارای توجیه برای جزیره است که هم می‌تواند باعث حضور گردشگر و اثرگذاری بر حوزه اقتصادی شود و از طرفی با تقویت ارتباط از مبدا کیش به سایر شهرها می‌تواند در چارچوب صنعت توریسم این گردشگران را به داخل کشور هدایت کرد.

در حال حاضر مسافرانی که در مسیر مسقط - کیش و بالعکس تردد دارند، ترکیبی از افرادی هستند که برای گردشگری، انجام امور ویزایی یا توریسم سلامت به این جزیره زیبای سفر می‌کنند.

سعیدی تاکید کرد:

بدون تردید شرایط برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی در جزیره کیش با تقویت گردشگری بین‌المللی و فراهم نمودن بسترهای ارتباطی و پروازی به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم می‌شود.

یکی از ماموریت‌های مناطق آزاد بر اساس اظهارات ایشان بحث بین‌المللی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار است که به بین‌المللی‌سازی امور اقتصادی در حوزه جزیره کیش توجه ویژه‌ای شده است.

سعیدی گفت:

موضوع حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی یکی از زیرساخت‌های این بین‌المللی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی است که این شرایط در جزیره کیش به واسطه وجود شرکت کیش ایر فراهم شده است.

ایشان در پایان سخنان خود گفت که هم‌اینک پرواز کیش - دبی برقرار است و به‌دنبال این هستیم که در صورت توجیه اقتصادی در قطر نیز این پرواز برقرار شود و از دیگر برنامه‌های در دست پیگیری، ایجاد شرایط پروازی از کیش به ترکیه و استانبول است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه