وضعیت آزادسازی قلعه فلک الافلاک در آخرین بار

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۵
وضعیت آزادسازی قلعه فلک الافلاک در آخرین بار

استاندار لرستان خبر از آخرین وضعیت آزادسازی قلعه فلک الافلاک داد.

در دوره‌های گذشته سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استان لرستان انجام نشده و به‌شدت دچار عقب ماندگی هستند و فاقد بخش خصوصی است که بتواند آنجا سرمایه‌گذاری کند.

انتظار آن می‌رود یک یا دو صنعت بزرگ در این استان طراحی و راه‌اندازی شود تا مردم از سرمایه‌گذاری‌های دولتی بهره‌مند شوند، چراکه مجموعه‌هایی در وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و ... وجود دارد.

خادمی استاندار لرستان در رابطه با مجتمع دورود گفت:

اطلاعات دقیقی در خصوص این پروژه ندارم اما به نظر می‌رسد قابلیت توسعه دارد و می‌شود صنایع جانبی در حوزه صنعت در آنجا راه‌اندازی کرد.

فقر و اشتغال بخش بزرگی از مشکلات مردم شهرستان دورود را تشکیل می‌دهد، اگر در این شهرستان صنعتی ایجاد شود، شرایط تا حد زیادی بهتر می‌شود. دورود هم در حوزه صنعت و هم در کشاورزی به ایجاد صنایع نیازمند است.

استاندار لرستان به فروشگاه‌های اتکا سطح استان اشاره کرد و افزود:

شعب اتکا استان به‌لحاظ فضا و ساماندهی متناسب نیست و انتظار داریم نسبت به توسعه و ایجاد مراکز جدید و توسعه مراکز اقدام شود.

وی با اشاره به آزادسازی قلعه فلک الافلاک، بیان کرد:

سند این مجموعه به نام وزارت دفاع زده شده ولی طی تفاهم نامه قرار شد این سند به سازمان میراث فرهنگی منتقل شود که تاکنون انجام نشده و برای ثبت جهانی این قلعه نیاز به این‌کار است.

در مسیر جاده‌های گردشگری زمینی از ارتش وجود دارد که بخشی از حاشیه زمین جاده رفت و آمد مردم را گرفته و آزادسازی حدود هفت متر از این زمین در استان توافق شده و انتظار آن می‌رود این کار سریعتر انجام شود.

باغ ارتش نیز بهانه‌ای برای کمک به استان است که آماده سرمایه‌گذاری برای توسعه و راه‌اندازی صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه